החכי"ם סירבו לקצץ בשכרם. התעצבנת? בוא נחשוב יחד איך נאבקים בתופעה

 שלום,

נפגשנו, כמה חברים, על שפת הים וקיטרנו כמקובל על תחלואי החברה. חברנו  גיורא איילון, יועץ ארגוני אסטרטגי בכיר ומנוסה, ומרצה באוניברסיטת חיפה, דיבר בכעס על החלטת ועדת הכנסת  להפחית אחוז אחד משכר החכי"ם, ולא עשרה אחוזים כפי שהובטח לציבור.

"כדאי לכתוב משהו לתקשורת" אמרנו.  גיורא פעל במהירות , כתב את הרשימה דלהלן, ושלח אותה לפרסום בעיתון.  הסכמתי עם כל מילה של גיורא, וחשבתי שטוב יהיה אם אחלוק את הרשימה עם מי שמתעניין במאבקים בלתי אלימים. יתר על כן, חשבתי שזוהי הזדמנות לאפשר לקוראים לתרגל ולחשוב ביחד על דרכים יצירתיות להיאבק בהתנהגות זו של נבחרינו באופן בלתי אלים.

את/ה מוזמנ/ת, אם כך, לקרוא את רשימתו של גיורא.   אם העניין מרגיז אותך כפי שהוא מרגיז אותנו, ואם יש לך רעיון איך להיאבק על העניין-אנא צרפ/י תגובה.  בבלוג הזה יש חומר רב על מאבקים, ואם אינך בקיא/ה בעניין, זו ההזדמנות לקרוא (למשל , בעמוד "כתבי יסוד על מאבקים בלתי אלימים, נמצא מאמרו החשוב של פרופ' ג'ין שארפ) , לקבל השראה מן הכתוב ולהציע רעיונות.  בשלב ראשוני זה של תכנון מאבק טוב להגדיר תחילה מה רוצים לשנות, מיהם המעוניינים בשימור המצב הקיים, למי הכוח לשנות , על מי אני רוצה להשפיע וכו'. לאור אלו אפשר להתחיל לחשוב בכיוונים שונים.  יהיה טוב אם יעלו רעיונות שמעבר להפגנות ומשמרות מחאה:  הבה נהיה יצירתיים.  גיורא ופעילי הבלוג נגיב למחשבות אלו, ומי יודע-אולי יצמח מהם מאבק.

דוגמא אישית של נבחרי ציבור-איפא הכסף והיכן הבושה.  מאת גיורא איילון

דוגמא אישית של נבחרי ציבור-איפא הכסף והיכן הבושה

כל אחד יודע מהי דוגמא אישית, ובוודאי כל אחד התנסה בה באחד מהתפקידים שמילא בחייו. בעידן של עודף תקשרת דוגמא אישית נבחנת במעשים ולא דיבורים. אישית נבחנת במעשים ולא בדיבורים!

 והנה, לפני כחודש נדמה היה שהלא יאומן קורה: האוצר הציע והממשלה תמכה בהצעה לקצץ 10% משכר נבחרי הציבור(שרים ,חברי כנסת,ראשי רשויות ומועצות דתיות)כחלק מהשויון בנטל הקיצוצים בתקציב.

אך מוקדם לשמוח! בתחילת יולי שינתה ועדת הרווחה את ההחלטה וקיצצה את הקיצוץ ל-1% בלבד! 76 ח"כ הצביעו בעד ו-9 התנגדו.

ובכל הקבוצה הגדולה והנכבדת הזו של נבחרי הציבור   היתה רק ח"כ אחת, רות קלדרון שהודיעה שהיא מוותרת על 9% משכרה ותורמת אותו למטרות חברתיות!

היכן היו חברי הכנסת החדשים,,נציגי המחאה החברתית והפוליטיקה החדשה???

מדוע לא נשמע קולם של הפוליטיקאים בוגרי היחידות הקרביות בצה"ל המכירים את ערכי המנהיגות והדוגמא האישית?

ומעניין מה הציבור הרחב יכול ללמוד ממעשיהם אלה של נבחריו?

ראשית,שאין הבדל גדול בין מנכ"לים של חברות המקבלים שכר עתק ( כאשר הכנסת עוסקת בהגבלת שכר הבכירים) וקבוצה נבחרת זו-כאשר אתה למעלה אתה יכול לצפצף על כולם…

שנית, שהשוויון בנטל אינו שוויוני-ניתן לקצץ לאחרים ולהוסיף לעצמך

דוגמא אישית של מנהיגות מגבירה אמון. אמון הנו הדבק והדלק של התרבות הארגונית והציבורית  במדינה. היא זו שיוצרת סולידריות, שותפות,הזדהות ומחויבות. היא זו ששימשה אותנו בבנית המדינה והחברה.ואנו זקוקים לה מאד בימים אלה.

גיורא אילון

יועץ ארגוני אסטרטגי,מרצה באוניברסיטת חיפה.

gaopteam@gmail.com

0522831995

פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *