שלום רב,

לראשונה מזה שנים רבות החליטו א תנועות-שלום רבות לפעול במשותף לשם הבעת תמיכה בתהליך השלום.  הפעולה תתקיים ביום ו' הקרוב, 17.1.2014, בעשרות צמתים ברחבי הארץ.

לא תהיה זו "הפגנת המיליון":  מספר המשתתפים יהיה , מטבע הדברים, צנוע.  אבל גם תנועות גדולות התחילו ממשוגעים-לדבר ספורים, אשר ידעו להתחבר לתהליכים היסטוריים גדולים יותר.

משמעותו של האירוע גדולה בהרבה מקיומה של עוד הפגנה:  האירוע מהווה תפנית חיונית בחשיבה ובפעולה של "מחנה השלום" שכה נחלש בשנים האחרונות:

בין  הגורמים שהביאו לחולשתו הכרונית של מה שקרוי "מחנה השלום" היו הפיצול האידיאולוגי , והדרישה לטוהר אידיאולוגי ולאחדות-דעים כתנאי לעבודה יחד.   אלו מנעו צבירת-כוח על ידי שיתוף פעולה. ובלי כוח לא יתכן שינוי.  (מכשול אחר, שעוד נשוב לעסוק בו היה הבחירה בדגל היחיד של בטחון ושלום, והזנחת הדגל החברתי-כלכלי – דבר שהפך את "מחנה השלום" לבלתי רלבנטי בחיי רוב האוכלוסיה בישראל.  גם כאן נדרשת תפנית עמוקה).

   התארגנות הזו מבשרת – אולי –  על הבנות חדשות וחיוניות של הרעיונות הפשוטים הבאים: א. בלי שיתוף פעולה לא יווצר כוח, ובלי כוח גם הצדק לא יוכל לנצח. ב. אפשר לשתף פעולה מבלי לוותר על הייחוד של כל תנועה.  ג. אפשר לשתף פעולה, ולו גם באופן חלקי וזמני, גם עם מי שחושבים אחרת. ד. אפשר להיאבק לא רק "נגד" כי אם גם "בעד", בפעולה שאיננה תוקפת איש אלא תומכת בצעדי הממשלה. זהו אופן בלתי -שכיח ובלתי-מוכר די הצורך של מאבקים בלתי אלימים, שראוי להתנסות בו וללמדו. 

יש יסוד להאמין שבפעולה משותפת כו טמונים ניצני ההתפכחות ממיקסם -השוא של טוהר אידאולוגי ופיצול מכוון, וגם ניצני ההבנה ש"אם לא נהיה תלויים זה בזה נהיה תלויים זה ליד זה".  יתכן שכאן הסיכוי להיווצרותה המחודשת של תנועה רחבה של תמיכה בשלום ובצדק חברתי , שאינה מתנפלת ואינה מתקפלת. 

 הקוראים והמתעניינים בנושאי הבלוג הזה, ושגם תומכים במאמצים להגיע להסדר מדיני, ירצו אולי לקחת חלק,  ולו גם סמלי, בפעולה המשותפת הזו.   

אתם מוזמנים להגיע לאחד הצמתים, לראות את האירוע ולתמוך בו.  אם תהיו מעוניין בפרטים או בהצטרפות, אנא כתוב/י אלי ואשלח נתונים נדרשים.

בתודה, נחי אלון

פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא

  1. נחי שלום, נשמח לקבל פרטים על הצמתים ,באזור המרכז, בהם תהיה פעולה. תודה. אפרת וקלמן שמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *