מכתב בקשה לבנק להקלה בהחזרי חוב

המכתב המצורף איננו רשימה מבודחת:  בכוונתי לשלוח אותו בפועל לכל המכותבים, כדרך להבעת מחאה על פרשת בל"ל -דנקנר, עם הכתובות האמיתיות ועם פרטי האישיים.  אמנם בל"ל הישעה לפי שעה את החלטתו, אבל לדעתי חיוני, דווקא עכשיו, להפעיל לחץ ציבורי רחב כדי להוסיף הרתעה..

משאלתי היא שמאות ואלפי אנשים יקחו את נוסח המכתב הזה, ידפיסו אותו שבעה עותקים כל אחד, ימלאו פרטים אמיתיים וישלחו אותו למכותבים המופיעים בו. חשוב שהמכתב לא ישלח בדוא"ל כי אם בכתב "אמיתי", משום שאת הדוא"ל ימחקו פקידים ולכן ההשפעה תהיה זניחה.  לעומת זאת, מסובך יותר להתעלם מאלפי מכתבים שיגיעו להנהלת הבנקים.

יהיה טוב אם כל אחד מאיתנו ישלח את המכתב לבנק שלו/שלה, גם אם הוא/היא לקוחות של בנקים אחרים.  הבנקים התרגלו שהציבור מסכים לכל דבר ואיננו מוחה.  לדוגמה, הבנק "שלי", בנק המזרחי-טפחות,  נתן מיליוני שקלים כהטבות ליעקב פרי, המנכ"ל הקודם, על חשבוני ומבלי לשמוע את דעתי.  עד כאן רק התעצבנתי., אבל עכשיו הגיע הזמן לעשות משהו.  הגיע הזמן שיתחילו הבנקים לעמוד מול לחץ  הקהל המפרנס אותם.  בבוא היום יביא לחצנו לפתיחת תחרות בעולם הבנקאות, על ידי פתיחת בנקים קואופרטיביים, הפיכת בנק הדואר לבנק מסחרי נמוך -הוצאות (אין סניפים!) ועוד.  אבל עד אז-שיתחילו לשמוע מאיתנו, הלקוחות, ושיתחילו להבין שחגיגות העבר נגמרו. ושיתחילו הרגולטורים, הדירקטורים והמפקחים לעבוד!

לכבוד:  מנהל סניף בנק  מזרחי –טפחות, קניון אורות, אור עקיבא

העתקים:  מנכ"ל בנק מזרחי –טפחות, מר אליעזר יונס, ז'בוטינסקי 7, רמת גן

יו"ר מועצת המנהלים, בנק מזרחי-טפחות מר משה וידמן , ז'בוטינסקי 7, רמת גן

המפקח על הבנקים מר דוד זקן, בנק ישראל, קרית הממשלה, ירושלים

המפקח על שוק ההון מר עודד שריג, משרד האוצר, קרית הממשלה, ירושלים.

ראש ועדת הכספים מר ניסן סלומיאנסקי, הכנסת, ירושלים

שר האוצר מר יאיר לפיד, משרד האוצר, קרית הממשלה, ירושלים.

 

מכובדי

שמחתי לשמוע לאחרונה  על התכנית החדשה שפיתחו בנק לאומי ובנקים נוספים, בהסכמתם של  בנק ישראל ושל משרד האוצר, שמטרתה להקל על לקוחות המתקשים לעמוד בחובותיהם.  מן הפרסומים הבלתי רשמיים הבנתי שהנתיב כולל  שלושה מרכיבים:

 א. מתן הלוואה נדיבה שרק חלק ממנה מתבסס על בטחונות ממשיים מהונו העצמי של הלווה, ואילו היתר מתבסס על אמונה שיהיה בסדר.

ב. מחיקת אותו חלק מן החובות שהלקוח מתקשה לשלם (במקרה שפורסם בעיתונות-מחיקה של כ-15% מן החוב, במקביל למחיקת חובות על ידי נושים אחרים).

 ג. הסדר נוח לפריסת חובות על פני שנים רבות, באופן שיאפשר ללקוח לשלם על פי יכולתו בפועל ובלא לחץ המאפיין עמידה מול נושים.

 כמי שהתנסה בעצמו בקשיים של החזרת הלוואה, וכמי שמכיר רבים הסובלים מקשיים דומים, אני מעריך מאד את הרצון להיטיב של כל המעורבים.

היות ואני עומד בקשיים דומים, והיות ואני לקוח ותיק שעד כה עמד בתשלום חובותיו, אני מאמין שגם אני עומד ברוב הקריטריונים המתאימים, ולכן גם אני אהיה זכאי לסיוע זה.  

לאור אלו,  אני מבקש להחיל עלי את יסודות התכנית, בהתאם לחובותי כדלהלן: 

א.       משכנתא.  חלק המשכנתא שטרם שילמתי עומד על כ400000  ₪.סססאני מבין שאהיה זכאי למחיקת 60000 ₪, שהם 15% מחובי.   מכיון שהמשכנתא מתפרסת ממילא על עוד כ15 שנים, איני זקוק לפריסת חובות נוספת בסעיף זה.

ב.       משיכת יתר.  משיכת היתר בחשבוני היא בת  20000 ₪.  מחיקת 15% על פי תכניתכם, דהיינו 3000 ₪, ופריסת היתרה  על פני 8 שנים, דהיינו 96 חדשים, תביא להחזר חודשי של הקרן בסך של כ- 178   ₪,  פלוס ריבית והצמדה.   ההטבה הזו תהיה משמעותית ביותר עבורי.

נשארה שאלה מטרידה שאין לי מענה עליה: במקרה שפורסם , הביטחונות שבידי הלקוח  היו נמוכים בהרבה מסכומי ההלוואות שקיבל, וחלק מההלוואה ניתן על בסיס אימון מלא בלווה ללא צורך בביטחונות ממשיים.  לצערי, מצבי שונה:  גובה הביטחונות שמסרתי עולה משמעותית על סכום ההלוואה שקיבלתי  . האם הדבר הזה פוסל את מועמדותי לקבלת ההסדר המוצע?  אם אכן אינני מתאים, אגיש לאלתר בקשה להלוואה חדשה שאתחייב מראש שלא להיות מסוגל להחזיר בשלמות.  אני מקווה שהצעתי זו תפזר את חששותיכם.

 

אשמש לבוא לסניף כדי להסדיר את הנדרש במהירות האפשרית.  אודה לכם אם תקבעו לי את הפגישה המתאימה ותודיעוני מה המסמכים הנדרשים להמשך התהליך.  כמו כן אודה לכם אם תודיעוני לכמה ערבים אינני נזקק.

כבעל חוב וכאזרח החרד לצדק החברתי, אני משבח את נכונותכם להיטיב עם לקוחותיכם ואת מודעותכם לצדק חברתי.

בתודה ובהערכה, נחי אלון

  

פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא מכתב בקשה לבנק להקלה בהחזרי חוב

  1. מאת rutie shalit‏:

    נחי, זו יוזמה נהדרת שאני מצטרפת אליה בשמחה. חושבת שמקומה בפייסבוק ששם יש עוד הרבה יוזמות דומות וממנו מופעל הלחץ הגדול. ממליצה לך לפתוח דף בנושא (או כללי של מאבק לא אלים). שבת נעימה, רותי

    • מאת nahialon‏:

      לרותי שלום
      בעצתך העליתי את הפוסט לדף שלי בפייסבוק. מקווה שהגלים שהעניין מעורר בציבור יצברו כוח גדול די הצורך כדי להשפיע. הערב שלחתי שבעה עותקים של המכתב, החל במנהל הסניף שלי וכלה בשר האוצר. האם יהיו עוד אנשים שיעשו זאת בפועל?
      שלך, נחי

  2. מאת אורן לם‏:

    יזמה ברוכה
    כדאי לצרף רשימת נמענים למעוניינים לכתוב לבנקים אחרים כך שבלחיצת כפתור יוכל כל מעוניין לשלוח המכתב לבנק / ים שלו.

  3. מאת שירי‏:

    מצוין! תודה.
    שולחת ומשתפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *