רשומהרוצה להיות קיים? קח סוללת עורכי דין

מכתב שנשלח זה עתה לתפוצת שתיל. לא יודע למה זה מרגיז אותי יותר מאשר דו"ח העוני או כל סיפור על עוולה אחרת מתוך עשרות ומאות העוולות שאני נחשף אליהן בכל יום.

חיוך קטן במרירות החיים

סלאם לכולם,

משפחת חאנוני מתגוררת בלוד מלפני קום המדינה והינה משפחה מרובת ילדים וקשת יום. כל בני המשפחה מנהלים על בסיס יומי מלחמת הישרדות אכזרית ביותר עקב צווי הריסה שהופקו נגד הבתים שבהם הם מתגוררים.

אחד מביתם של משפחת חאנוני נהרס לפני מעל לשנתיים ופרויקט ערים מעורבות ליווה את המשפחה יחד עם ארגון כראמה לזכויות האדם על מנת לנסות לפתור את הבעיות הרבות שמהם סובלים כל בני המשפחה.

אחת הבעיות הללו הייתה אי רישום שני ילדים, האחד בן 3 והשני בן שנה במרשם האוכלוסין במשרד הפנים כך שבפועל שני הילדים לא היו "קיימים במערכת" ולא הוענקו להם כלל זכויות בסיסיות ושירותים אלמנטאריים כגון אלו המוענקות על ידי המוסד לביטוח הלאומי, קופות החולים, העירייה, גני ילדים וכו'. 

בשיתוף עם עו"ד דורגאם סייף ועו"ד אחמד אמארה מארגון כראמה לזכויות האדם, הצלחנו בפרויקט ערים מעורבות להביא לרישום שני הילדים במרשם האוכלוסין הבוקר.

בברכה,

נידאל עבד אלגאפר, עו"ד
יועץ משפטי בפרוייקט ערים מעורבות  - שתיל


פורסם ב 31 באוגוסט 2006 13:07 במדור שתיל תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

רוני  [אתר]  בתאריך 8/31/2006 1:44:55 PM

אולי כי הזכות הכי בסיסית היא פשוט

להיות קיים, והמערכת לא הכירה בכך שהם *קיימים*?

איריס  בתאריך 8/31/2006 2:04:13 PM

אפרופו

ארגון ידיד מחייב את הקליינטים שלו לחתום על טופס ויתור על תביעות נגד הארגון, מה שכבר מחייב סוללה של עורכי דין רק להתחיל.
המשפטיזציה היא מחלה אמריקאית שהתפשטה לכל עבר. למרות שהיתי צריכה לשמוח על כך, כחלק מן הקהילה המרוויחה, אני לא שותפה לשמחה.
אך מסתבר שאין חתך פוליטי מובהק בייזום התהליך ועידודו.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.