רשומהכת הסיינטולוגיה ואני

מדי פעם אני מקבל אימייל (או אפילו טלפון) מאנשים שמוחים על כך שאני קורא לסיינטולוגיה "כת". הם מוצאים את ההתייחסויות שלי לסיינטולוגיה באתר שלי לא רלוונטי, שבו אני מקדים את המילה "כת" לשם "סיינטולוגיה". הטענה של המוחים היא שסיינטולוגיה היא לא כת ושהם עושים דברים טובים וחשובים ויש מקומות בעולם שהכירו בהם בדת. יכול להיות שזה נכון במקומות אחרים אבל בישראל, הדו"ח של הוועדה הבינמשרדית לבדיקת נושא ה"כתות" (קבוצות חדשות") בישראל שפורסם בשנת 1987 קובע שהסייטולוגיה היא כת. אין שום מסמך רשמי אחר בישראל שמתייחס לסיינטולוגיה כ"דת".

בפסקה האחרונה של הדו"ח כתוב:

נציגי "סינטולוגיה ישראל" לא נאותו להפיע בפני הועדה; שפי גבעון נפגש, אמנם, עם יו"ר הועדה, אך רק כדי להסביר שהופעה בפני הועדה עשויה להיות אישור להיותה כת. גם מיכל שטרן, דוברת האגודה, אמרה ברעיון לעיתונות: "זה אבסורד שלא רואים שאנחנו לא כת. זו גם הסיבה שאנחנו היחידים שלא הסכמנו לבוא ולדבר לפני הוועדה".

למעוניינים לקרוא את הפרק המלא, סרקתי אותו והעלתי לאתר שלי. kitot_report_scientology.pdf אתם מוזמנים להוריד אותו (קובץ PDF גדול - 17.5 מגה, 24 עמודים. לא טרחתי לסרוק גם את מראי המקום.)

ההתעקשות שלי לכנות את הסייטולוגיה "כת" יכולה להחשב קטנונית ופורמאליסיטית אבל בשבילי היא דרך מינורית למחות על שני דברים שמאד מפריעים לי בפעולות של כת הסיינטולוגיה - ההתקפה על הריטאלין והדואר הפרסומי המוסווה של הכת.

ההתקפה על הריטאלין

לפני שהתחלתי לכתוב את הרשימה הזאת לקחתי כדור ריטאלין 10 מיליגראם.

רק בגיל 39 גיליתי שהמקור העיקרי לבעיות שונות בחיים שלי הוא בעיית קשב וריכוז. אובחנתי כסובל מ ADHD והתחלתי לקחת ריטאלין. מאז שאובחנתי והתחלתי לקחת את הכדור חיי השתנו אך ורק לטובה בכל התחומים.

ריטאלין הוא תרופה פסיכיאטרית.

הסיינטולוגיה שוללת את הפסיכיאטריה ואת הטיפול התרופתי בבעיות פסיכיאטריות. (הטריגר לכתיבת הרשימה הזאת - שהתכוונתי כבר לכתוב הרבה זמן - הוא הפניה מהבלוג של ד"ר ירדן לוינסקי למאמר רחב היקף על הסיינטולוגיה. ד"ר לויסנקי מתמחה בפסיכיאטריה ואני מניח שהוא לא סתם שלח את קוראיו לקרוא את המאמר.)

הסיינטולוגיה תוקפת את מערכת החינוך שדוחפת לילדים ריטאלין כדי להתגבר על בעיות שהן של מערכת החינוך עצמה. ההתקפה הזאת מתוחכמת כי היא יוצרת תערובת בלתי ניתנת להפרדה בין הבעיות האמיתיות של מערכת החינוך ושל הריטאלין. ובכך, טענות נכונות נגד מערכת החינוך הופכות להיות טענות נכונות נגד הריטאלין.

מערכות החינוך בכל העולם נמצאות במשבר. כמעט לכל אדם יש קשר כזה או אחר אל מערכת החינוך וכמעט לכל אדם יש טענות די מוצדקות כלפי מערכת החינוך.

ההתקפה על מתן ריטאלין לילדים בגלל הבעיות המהותיות של מערכת החינוך "מתלבשת" על מקומות כואבים של השומעים ומצדיקה בעיניהם את ההתקפה. יחד עם ההתקפה על מערכת החינוך, הסיינטולוגיה משלבת מידע מוגזם על תופעות הלוואי של הריטאלין ותוקפת את המתגוננים בכך שהם "ניקנו" על ידי חברות התרופות.

בכל פעם שמפורסמת התקפה על הריטאלין, חפשו מאחוריה את הסיינטולוג/ית. ע"ע אודטה דנין.

הטוב באינטרנט הוא שבכל פעם שמפורסמת התקפה על הריטאלין, מופיעות מתחתיה תגובות של אנשים שלוקחים בעצמם את התרופה והיא שיפרה את חייהם, או תגובות של הורים שילדיהם לוקחים את התרופה וחייהם וחיי ילדיהם השתפרו.

הדואר הפרסומי המוסווה של כת הסיינטולוגיה

אין סיכוי שלא קיבלתם לפחות אחד מהאימיילים המופיעים ברשימה.

כולם אימיילים של ארגונים שונים שקשורים בצורה זו או אחרת לסיינטולוגיה.

גיוס המאמינים החדשים נעשה באמצעים שונים: הפצת ספרות סיינטולוגית, דפי וידויים וספורי הצלחה; דרשות בכנסיות של האירגון, המיועדות לאו-דווקא לחברים, ומתמקדות בנושאים מושכים; מתן הרצאות מבוא וקורסים ל"שיפור היכולת האישית" ללא תשלום או בתשלום סמלי בלבד...

עמוד 10 בדו"ח הוועדה הבינמשרדית לבדיקת נושא ה"כתות" ("קבוצות חדשות") בישראל.

האימיילים האלה מרגיזים אותי לא בגלל שאני חושב שאין לסיינטולוגיה זכות לשלוח אותם. הם מרגיזים אותי בגלל שהם מסתירים את העובדה שהם נשלחים מטעם גופים הקשורים לסיינטולוגיה. הם לא כוללים את הגילוי הנאות המינימאלי שהם נשלחים על ידי כת הסיינטולוגיה.

לכת הסיינטולוגיה יש גופים שונים שמפיצים בשמה את התורה. לטענתם, הם לא שייכים לכת אלא רק "קיבלו את הזכות" לשימוש בטכנולוגיה הסיינטולוגית. זה הוא פילפול ארגוני/משפטי שאני לא מקבל. זכותו של כל אדם להפיץ את תורתו, כל עוד היא לא נשללה על ידי החוק. חובתו, בעיני, היא להודיע באופן בולט וגלוי לאיזה ארגון, דת, כת או דיסציפלינה מתייחסת התורה הזאת.

בעיני, האופן שבה פועלת הסיינטולוגיה להפצת התורה היא רמאות.

מכעיס אותי כשמנסים לרמות אותי.

אני כועס בכל פעם שאני מקבל אימייל מריטה זוהר. הטלפון שלה מופיע בכל אימייל שהיא שולחת. במשך השנים דיברתי איתה כמה פעמים וביקשתי ממנה להסיר את כתובותי מהרשימות שלה אבל אני ממשיך לקבל ממנה מכתבים.

אולי הרשימה הזאת תעזור, ולא אראה יותר את שמה של ריטה זוהר בתיבת הדואר שלי?

עוד עניינים קטנים

 


פורסם ב 28 במאי 2006 00:44 במדור כללי תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

>X<  בתאריך 5/28/2006 2:21:50 AM

סיינטולוגיה

בעניין נרקונון יש לי זוג חברים שהיה שם, נגמל וחזר רק עם סיפורים טובים על התוכנית.

בעניין הדיון בויקיפדיה, בליזובסקי הוא נודניק אנטי-דתי לא קטן.

הרתיעה הראשונית שלי מהסיינטולוגיה היא מהעובדה שהקורסים שלהם יקרים מאוד ומההמלצה הגורפת שלהם להמנע מתרופות פסיכיאטריות אפילו לסכיזופרניים פסיכוטיים(!). אבל כל הנושא הזה לא מספיק מוכר לי כדי להגיד משהו מלומד.

קורינה  [אתר]  בתאריך 5/28/2006 4:08:19 AM

העלית שני נושאים, חנן

שאלת הכתות והסיינטולוגיה - לא מכירה את הסיינטולוגיה, אבל בהחלט כל קבוצה הומוגנית יכולה להפריש תופעות לוואי מסוכנות לא פחות מתרופות.

אכן יש תרופות שאי אפשר בלעדיהן - אך אין נורא מלדעת שחייך תלויים בהם. בלי קשר לתרופה זו או אחרת ראוי לזכור, לפני שפותחים את הפה, איזה לחצים העצומים תאגידי ייצור התרופות מפעילים על רופאים וחולים.

הם אומרים לנו, אתם חסרי אונים. הכל צפוי.
נו, עדיין הרשות נתונה.

איתי  בתאריך 5/28/2006 7:13:25 AM

יד קלה על המרשם ?

לפי דעתי צריך להפריד בין שני סוגי ביקורת על נושא הריטלין: קיצונים כמו אודטה (שדעתם אינה נתמכת ע"י מחקר מדעי רציני) ואלה שטוענים לאבחון יתר של ADHD. לינק "פופולרי" (הראשון בגוגל) לביקורת השניה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3196277,00.html

מבט על סטטיסטיקות אחוזי התלמידים המקבלים ריטלין בבית ספר (ובאותו עניין - אחוזי התלמידים המקבלים אישור על ליקוי למידה, והקלות בהתאם) הוא המקור לחשש אבחון היתר, גם ללא תיאוריות הקונספירציה נוסח אודטה. האחוזים עולים ועולים משנה לשנה. הריטלין עוד יותר בבתי"ס של אוכלוסיות חלשות (לפחות בארהב, הרצאה ששמתי בכנס SFN), ולפי התרשמותי הלא מקצועית אישור ליקוי למידה יותר נפוץ בבתי"ס של צפונבונים. כאשר שליש כיתה מקבל זמן נוסף לבחינה (או לוקח כדור כל בוקר) זה בהחלט מוזר.

בהחלט קיימת ביקורת אקדמית רצינית מצד רופאים, פסיכולוגים וחוקרי חינוך, שטוענת כי מתן התרופה/הארכה בבחינה היא אבחון לקוי של בעיה שאינה ADHD. זו יכולה להיות בעיה נוירולוגית אחרת, בעיה רגשית קשה (חרדה) ואפילו "סתם" בעיה קשה בדינמיקה המשפחתית ובמינונים של אהבה וגבולות.

יהונתן  [אתר]  בתאריך 5/28/2006 7:37:47 AM

הסיינטולוגיה היא לא כת - היא תאגיד

למטרות רווח.

וכן, יש לדעתי יד קלה מדי על הרטלין גם. אני רואה איך תלמידים על רטלין לא באמת מתרכזים אלא בוהים בחלל הריק.

אבל אני לא מומחה ולא פסיכיאטר.

איריס  בתאריך 5/28/2006 7:41:30 AM

מלכודת או-או

כן, ניראה שהסיינטולוגיה עושה מניפולציה רגשית ומנצלת חולשה כדי לצוד נשמות במצוקה. ואילו תעשית הפרמה מצידה, משתמשת באמצעי שיווק אגרסיביים מידי שאינם שונים לעיתים קרובות מזה. בקיצור, גשר צר מאד...וכל דבר הוא טוב במידה וכל עוד השליטה והבחירה בידי הפרט.
--
הדיכוטומיה בין פסיכיאטריה פרמקולוגית מסחרית ובין הסיינטולוגיה היא מלאכותית וממלכדת קצת
יש עוד אפשרויות ועמדות.
מה שבטוח שביקורת על הסיינטולוגיה היא מעשה
אמיץ בימינו, ובמחשבה שניה, גם ביקורת על השתלטות הפארמה לא ממש מזכה בפופולאריות.

הלורד זינו  בתאריך 5/28/2006 8:17:43 AM

סיינטולוגיה היא כת ועוד איך

וגם כת מסוכנת. איך עוד אפשר לקרוא לארגון דתי שהוקם ע"י סופר פדופיל של ספרות מדע בדיוני כדי להתחמק מתשלום מס, ארגון שסוחט כספי עתק ממאמיניו בתמורה להשתייכותם תוך עשיית שימוש במיני תחבולות כגון שאלונים מזויפים ו"אי-מטרים", שכבר הוכחו מן הסתם כזיוף מוחלט, ועוד מטיף לאנשים לזלזל בגופם ובנפשם ולהיתלות לחלוטין בכנסייה ובאמונה המקושקשת שלה, הכוללת שליטים חייזרים מרושעים, פצצות מימן, לוע הר געש ונשמות תטאנים?

סיינטולוגיה היא דת ועוד איך, וההתקפה של על הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה היא רק פועל יוצא של רצונה להעמיק את שליטתה במייליוני מאמיניה. סה טו.

הלורד זינו  בתאריך 5/28/2006 8:18:40 AM

לינק על סיינטולוגיה

www.xenu.net/

גע"ס  [אתר]  בתאריך 5/28/2006 1:21:45 PM

האמת נמצאת אי שם באמצע

תגובות כמו של הלורד זינו גרועות בדיוק כמו ההטפות של אודטה ועל כל אחד שאומר שהריטלין שיפר ללא הכר את חייו (אגב, יש ילדים שאומרים את זה או רק ההורים שלהם שקיבלו קצת שקט?) יש מישהו שטוען שהסיינטולוגיה שיפרה ללא הכר את חייו. אני מכירה לפחות אחת כזאת באופן אישי.

קיצוניים יש בשני הצדדים. עם הסייטולוגים שאני מכירה אפשר להתבדח ולקרוא להם כת והם לא מסתובבים ומטיפים לכל העולם גם אם הם נגד תרופות פסיכיאטריות.

תעשיית התרופות, כמו שהעירו באחת התגובות מעליי, מסוכנת לאין שיעור מהסייטולוגיה. אחרי הכל עוד לא שמעתי על אף אחד שמת כתוצאה מסיינטולוגיה, מה שאי אפשר להגיד על מוות כתוצאה משימוש מוגזם בתרופות, שימוש לרעה בתרופות בעולם השלישי ועוד.

NY  בתאריך 5/28/2006 1:51:30 PM

גם מלחמה מסוכנת הרבה יותר מסיינטולוגיה.

אז מה? האם עובדת היותו של א' מסוכן יותר מ-ב' גורמת ל-ב' להיות פחות מסוכן ממה שהוא?
במילים אחרות, לא אמרת בכך דבר.

האמת בצד  בתאריך 5/28/2006 1:56:01 PM

דווקא יש

מי שמת מסיינטולוגיה.
http://www.lisamcpherson.org/
הסיינטולוגיה לרוב יותר נלעגת מאשר מסוכנת, אבל צריך בכל זאת לעמוד על המשמר כאשר היא מנסה לגרום נזקים אמיתיים, כמו במקרה הריטלין.

ותעשיית התרופות אכן מסוכנת ומושחתת. אבל יש מחסור באלטרנטיבות הולמות.

נעלם X  בתאריך 5/28/2006 2:03:01 PM

לגע"ס

לא שמעת על אף אחד שמת כתוצאה מסיינטולוגיה? וואלה. http://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_McPherson

נעלם X  בתאריך 5/28/2006 2:04:00 PM

*תזכורת לעצמי*

לרפרש לפני ששולחים תגובה...

הלורד זינו  בתאריך 5/28/2006 4:18:41 PM

גע"ס

למה בדיוק התגובה שלי גרועה? הסיינטולוגיה היא הרי הונאה, נקודה. דת מקושקשת עם אמונות ביזאריות שלא היו מתקבלות גם בתסריט של סרט מדע בדיוני סוג ד', שדורשת כסף עבור חברות והרבה כסף בתמורה לעלייה בהיררכיה שלה, שמעבירה את חבריה החלשים גם כך שטיפת מוח במסווה של סדנאות לעזרה עצמית ומבצעת מעשה של רמייה פרופר כשהיא בודקת אותם עם מכשיר מזויף בשם אי-מיטר ומספרת להם שהם אומללים, ושבתמורה לכך וכך כסף ניתן יהיה להתחיל בתהליך הפיכתם ללא-אומללים.

לא כת? למה? זה שמישהו טוען שחייו שונו ללא היכר, לא חסרים כאלה בכל כת ומסגרת כלשהי. לא לכל חבר בכת יש סיפורי זוועה לספר. חלקם דווקא נהנים מהסיפור, במיוחד בכת כל כך עשירה ובעלת כוח כמו הסיינטולוגיה.

http://en.wikipedia.org/wiki/X....ientology.27s_position_on_Xenu

סֵג-אַן  [אתר]  בתאריך 5/29/2006 11:49:59 AM

ללא נושא

דוד שלי הוא סיינטולוג ברמה בכירה וסבי ז"ל היה אחד מהסיינטולוגים הראשונים בארץ.
אני מהסס כל פעם שדוד שלי מנסה להכניס אותי לאיזה הרצאה שתשנה את חיי, ועדיין לא יצא שהסכמתי ללכת לאחת כזו איתו.. גם כשהוא אמר שהוא ישלם על הכל.
כשהייתי קטן ישבתי בבית שלו וקראתי ספרים שמנים על הנושא. כשהייתי יותר גדול קראתי עוד על האינטרנט, וגם קראתי על המתנגדים. דיברתי איתו על פילוסופיה ופסיכולוגיה והרבה דברים אחרים.
מכל זה ומאיך שדוד שלי נראה היום (כמו זומבי).. די ברור לי שמה שהולך במרכזי סיינטולוגיה - בין אם היא כת או דת או סתם קבוצת אנשים חביבה - שווה את הפחד שלי.

ד"א.. תראו את הפרקים שסאות'פארק עשו על סיינטולוגיה.. קורע לגמרי..

כבודו האוברמאנצ'  [אתר]  בתאריך 5/31/2006 1:49:59 PM

אני לא מבין את הרעש שיש מסביב לכת הזאת

לפי הרעש שיש סביבת הם צריכים להיות לא פחות מעשירית מהאוכלוסייה...


אז יש כת של כמה תעבי בצע שמרוויחים כסף קל על שטויות
אז מה???

בכל מקרה כשאני אבחר לכנסת אני אדאג ללמוד עליהם בעיון
ומקסימום נוציא אותם מחוץ לחוק..

עדו  [אתר]  בתאריך 6/3/2006 2:30:32 AM

סיינטולוגיה והפרעת קשב

קודם כל - ברוך הבא לקבוצה הגדלה והולכת של בעלי הפרעת קשב. גם אני מכיר את השפעות הריטלין עלי ואני לא מתנגד לשימוש בו כעיקרון (אני כן מתנגד לשימוש מופרז, אבל קנה המידה להגדרת "מופרז" הוא נושא לדיון נפרד)

ובאשר לסינטולוגיה - אני מתנגד כעיקרון לכל קבוצה אשר "משעבדת" את חבריה. קבוצה אשר לא משאירה הרבה חופש מחשבה, או שוללת דברים כעיקרון יסוד (למעט נושאים המהווים פגיעה בזכות הפרט).

  בתאריך 6/27/2006 8:09:10 PM

ללא נושא

כן, כאילו שבאמת הבעיה עם סיינטולוגייה זה שהם מתנגדים לריטלין.
הלו! הם משכנעים אנשים להתנתק ממשפחתם ומטילים עליהם משטר טרור שלא יעזבו את הכת תוך כדי חליבת כספם, זמנם ורוחם (ניצול רגשי ומילים קשות יותר)

הם מעסיקים בלשים פרטיים שיעקבו אחרי מתנגדים לכת ואחרי אנשים שמנסים לפרוש. הם הורשעו השימוש במידע ממשלתי על אזרחים ברחבי העולם.

הם פשוט מפחידים אותי.

רואה שחורות  [אתר]  בתאריך 7/1/2006 4:48:47 PM

בעיות נוספות

מי שבאמת רוצה לדעת יותר, שיעיין בויקיפדיה עליהם. השם "סיינטולוגיה" הוא סימן רשום של חברה מסחרית שנותנת "זיכיון" לכנסיה הסיינטולוגית להשתמש בו. לכן, כל מי שמשתמש בשם "סיינטולוגיה", נתבע על ידי החברה, ולכן קשה מאוד לפרסם עליהם ביקורת.
באותו פרק מפורסם של סאות'פארק, כל הקרדיטים בסוף הפרק הם של John Doe ו-Jane Doe, סאטירה נוספת על זה שמי שרוצה לבקר אותם צריך להתחבא.
הם פשוט לוכדים אנשים במצוקה תוך טענה שסיינטולוגיה היא לא דת אלא תחליף לפסיכולוגיה. ההתקפה שלהם על ריטלין לא נובעת מתוך דאגה לשלום הציבור, אלא מתוך אמונתם כי המקור לכל המצוקות הנפשיות הוא נשמות של חייזרים המצויות בגופנו - אני לא צוחק! ולכן לתרופות אין סיכוי להצליח, אלא רק לטיפול על ידי הסיינטולוגיה.

סיגל   בתאריך 7/9/2006 2:11:22 PM

סינטולוגיה ועסקים

אשמח לשמוע על תרומתה של הכת לשיפור בעסקים ובחיים האישים

אסנת  בתאריך 7/9/2006 11:19:25 PM

סיינטולוגיה

למה אתם עושים עניין מזה ,כת או לא כת,אני הולכת לסמינרים של ריטה זוהר כי יש לי עסק ולוקחת את מה שטוב לי לעסק,זה עוזר,זה כיוון מחשבה חדש ,זה לא יקר יחסית לתוצאה .אני מכירה הרבה שיטות לימוד מוזרות שמנצלים את התלמידים ואת רגשותיהם ואף אחד לא עושה מזה עניין של כת.מי שמסכים להאמין לכל דבר ולא בוחר לקחת מה שנכון לו זה בעיה שלו-שיתבגר

אלי  בתאריך 8/4/2006 10:37:17 PM

כת, כת, כת!

אין, באמת אין כמו הסיינטולוגיה. גם שנה שלמה של קריאה רציפה ותחקיר מעמיק, לא ירדו לעומק השקרים שה"כנסיה" הזו מייצרת ומפיצה. הסיינטולוגים עצמם, כבכל כת (רק יותר) הם שטופי מח. הנושא העיקרי שבו הם מאבדים שפוט/שפיות הוא עניין היותם שטופי מח. קשה מאד לתקשר עם חיילים פנאטיים כאלה. אומללים שהחיים (או הם עצמם) הועידו להם להתבזבז בתור חברי כת. ועוד כת מדע בדיוני מגוחכת וטוטליטרית כזו. לא להתקרב אפילו!
ובנוגע ל"טכנולוגיית הלמידה" שלהם- נו באמת! איפה התוצאות? איפה המדענים הסיינטולוגים הדגולים? הרי ידוע כבר שנים וצריך היה רק לברר, שהשיטות הנ"ל אינן יעילות והן רק עוד דרך למצוץ אנשים לתוך הכת. למי שמעוניין לדעת עוד, וזה רק על קצה המזלג:
http://home.snafu.de/tilman/mystory/study.html
http://www.apologeticsindex.org/s04a01.html
http://www.scientologywatch.org/postnuke/index.php
http://www.cultnews.com/archives/000630.html
http://www.cs.cmu.edu/~dst/Fishman/Xenu/scs-04.html
http://www.cs.cmu.edu/~dst/StudyTech/index.html

אמיר א. אהרוני  [אתר]  בתאריך 9/11/2006 1:00:25 PM

סיינטולוגיה - דף שיחה - ויקיפדיה

שיואו, איזה מגניב.

מישהו חשב שהוויכוח הדבילי שלי עם אבי בליזובסקי בוויקיפדיה זה חומר קריאה מרתק.

ולא סתם מישהו אלא חנן כהן, אביר האימייל המפורסם.

תודה רבה - אני פשוט בהלם מהכבוד. --~~~~

(אופס, שכחתי שפה זה לא ויקיפדיה.)

עמנואל דודאי  בתאריך 9/28/2006 11:55:00 AM

סיפור קרימינון במעשיהו

אנשי הסיינטולוגיה הצליחו לשכנע את אנשי ש.ב.ס שהקרימינון יכול לפתור בעיות בחינוך אסירים.
אולם הבועה התפוצצה לאחר שהסתבר שהמדריכה נהגה לשכב עם אסירים כחלק משיטת ה"טיפול" ההזויה של הקרימינון. הסיפור נגמר בבושת פנים כשה"מדריכה"סולקה ממעשיהו ו"לימודי הקרימינון" הופסקו מיד באותו היום.
אני מפרסם תגובה זו בשמי המלא כי אני עומד מאחרי כל מילה הכתובה כאן. לעומת הדימוי החיובי שמשדרים אנשי הסיינטולוגיה לגבי הקרימינון הרי ששיטוט מהיר באינטרנט מגלה שהמידע שהם משדרים אינו אמין ובמדינות רבות השימוש ב"שיטה" הזו של שטיפת מח אסור בחוק.
הענין הוא שלאנשי הסיינטולוגיה עצמה כלכלית רבה והשפעה תקשורתית סמויה.כדאי שמישהו יבדוק מי מימן לאנשי שרות בתי הסוהר את נסיעות ה "לימודים" למקסיקו כדי לראות במו עיניהם את "הצלחות הקרימינון" ומי מהם הבין באמת ספרדית.

לא דוגמתית!  בתאריך 10/12/2006 9:10:08 PM

ידך קלה בלתייג אחרים.

וכן אתה צודק ההתעקשות שלך לכנותם כת היא קטנונית ופורמאליסטית, שכן. אתה הרי מודה שלולא "המתקפה" שלהם כנגד השימוש בריטאלין והדואר הפרסומי שלהם שטורד אותך אישית,היית יותר סובלני אליהם.
מיותר לציין שמחשבתך המקובעת עליהם, הינה רק נקודת מחשבה אחת מני רבות.
דוגמתיות לא עובדת לאורך זמן.
מי יודע אולי תיווכח עוד בחייך שהצדק עימהם בנקודה הזו ובאחרות.
אגב, אני לא חסידה שלהם, פשוט לא חובבת דוגמות, בעיקר כשהן באות מייצוגיים הגמוניים סטנדרטיים כפי שהדגמת.

שלי  בתאריך 11/8/2006 10:50:34 PM

ללא נושא

אני מעונינת להצטרף לסיינטולוגיה, מישהו יכול להסביר לי במה זה כרוך?

אבי חיפאי  בתאריך 12/2/2006 2:14:19 PM

במה זה כרוך

כדי להצטרף לסיינטולוגיה ולעבור את המסלול הנדרש עד לדרגה הראשונה (דרגת "קליר") יש לשלם כ-200,000 שח.
כדי לעבור לדרגה הגבוהה OT3 (בה לומדים שחייזרים השתלטו עלינו) יש צורך לשלם עוד 200,000 שח (בערך).
חוץ מכסף לא צריך כלום (אולי קצת תמימות)

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.