רשומהקודם כל ההורים אשמים!

די, נמאס לי לקרוא על חיל האוויר.

לא קשור לחיל האוויר בכלל.

קודם כל ההורים אשמים. נקודה.

ההורים של הנערה המסכנה הזאת הפקירו אותה. בחרו להסיר מעצמם את האחריות לחיים שלה. בחרו אינטרסים אחרים על פני נפשה של הבת שלהם.

כן, בחרו!

רוב מקרי הניצול המיני מתרחשים בסביבה הקרובה של המנוצלת. יש גם מנוצלים.

ברוב המקרים, יודעים. רק בוחרים לא לדעת ולא לעשות עם זה כלום. עד שזה מתפוצץ. או שלא.

מדברים על "משפחת חיל האוויר".

מה שקרה כאן, קרה במשפחה המורחבת. וההורים, כמו בהרבה משפחות, בחרו לא לדעת ולא לעשות.

אני לא אתפלא אם הניצול המיני הזה לא התחיל בבית והתפשט לסביבה הקרובה.

אנחנו לא נדע את זה אלא אם כן הנערה, כשתתבגר, ותתגבר, תחשוף את הכל.

אוף!

ותזכורת:

איגוד מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית ולנפגעי תקיפה מינית בישראל

1202 - קו חירום לנפגעות תקיפה מינית

1203 - קו חירום לנפגעי תקיפה מינית

זה החיים שלכם. יש לכם זכות לחיים טובים. יש אפשרות שהחיים שלכם יהיו יותר טובים מאשר הם עכשיו.

אל תתביישו להתקשר.


עדכון: בעקבות השיחה שהתפתחה, שיניתי את כותרת הרשימה מ"ההורים אשמים!" ל "קודם כל ההורים אשמים". עשיתי זאת כדי שלא ישתמע שאחרים לא אשמים.


פורסם ב 3 במאי 2006 21:45 במדור כללי תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

הדר  בתאריך 5/3/2006 10:24:47 PM

נו באמת

אלא אם ידוע לך הרבה יותר פרטים מאשר לציבור, איך אתה יכול (ומעז) להאשים ככה את ההורים בצורה חד משמעית ובוטה?
אתה לא יודע אם האב החורג לא היכה ואנס גם את אישתו, שפחדה להתלונן. או שהאם גם כן עברה התעללות מינית דומה והיא כל כך חלשה שאינה מסוגלת להתמודד עם הניצול של ביתה, כי אז זה יכריח אותה להתעמת עם עברה. או שההורים סובלים מנכות פיזית או נפשית שמונעת מהם רגישות תפקודית מסוימת. בחייך, הספרות המחקרית והניסיון המר כבר גילו הרבה מקרים מגוונים, בהם יש נסיבות נוספות שמסבירות (גם אם לא מצדיקות) את ההתעלמות. אני משוכנעת שמשהו ממש דפוק שם בעסק המשפחתי, אחרת זה לא היה קורה. אבל להתחיל להטיח האשמות לכל כיוון, כאילו מדובר בזוג הורים רגילים?!
אמנם אתה בלוג, אבל קח קצת אחריות על הדברים שלך. ההחלטיות שלך עוד תגרום לאנשים לצטט אותך כאילו היית תחקירן ב YNET.
מנגנון ההכחשה מאד חזק, במיוחד בתוך משפחות (ולא רק בקטע המיני).

וזו גם קצת חוצפה לקבוע שרק ההורים אשמים ואין קשר לחיל האוויר. ככה אתה פוטר מאחריות מוסרית ופלילית את כל עשרות המנוולים שאנסו את הילדה "כי היא רצתה". כמובן שלהורים יש חלק באחריות ובאשמה - אבל לא כמו אותם חלאות שעשו זאת בפועל.

ארכיסקס  [אתר]  בתאריך 5/3/2006 10:50:24 PM

ללא נושא

הדר, כל מילה בסלע!!!!11

רונית  [אתר]  בתאריך 5/3/2006 11:12:24 PM

צודק

זו היתה גם התגובה האינסטנקטיבית שלי כששמעתי את סיפור. מסכימה לגמרי עם הקביעה שההורים שלה אשמים. לא יודעת אם באופן פעיל דרך התעללות מינית בתוך המשפחה, אבל בטח כתוצאה מהתעלמות וחוסר תשומת לב ואהבה.

(מישהו שלח לי הזמנה למחשב נייד חינם אז קפצתי ללא רלוונטי ומשם לכאן)

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 5/3/2006 11:26:45 PM

להדר

אני לא יודע שום פרט שלא פורסם בעיתונות.

זו נערה, קטינה, שההורים שלה אחראים לשלומה.

הם נכשלו בתפקידם כהורים.

אני לא "מטיח האשמות לכל כיוון" אלא מצביע על כשלונם ועל אשמתם. ברור שיש הסברים. ברור שיש בעיות במשפחה. אבל זו לא הנקודה החשובה.

רוב ההתייחסויות למקרה עד עכשיו היו על חיל האוויר ו"החברה".

מה שעשיתי כאן זה להזכיר שהורים אחראים על שלום ילדיהם.

לא עניין טריוויאלי בכלל.

והעיסוק בהסברים מונע מנפגעים להתמודד.

הנפגעים הם החשובים. חשוב להזכיר להם שיש אפשרות להאשים ולא רק להרגיש אשם. ההסברים יבואו אחר כך, לא במקום.

ואז גם להתקדם.

ולהשתקם.

מרק ק.  [אתר]  בתאריך 5/3/2006 11:29:00 PM

ללא נושא

דני  בתאריך 5/3/2006 11:44:02 PM

ללא נושא

למגיבות הקודמות, אנא חישבו ואל תקפצו. מבלי לפתור את אשמת החיילים שהתנהגו בצורה בהמית, אין בכלל ספק כי יש פה הזנחה איומה מצד אמא ואבא. אין לי מושג מה הבעיות במשפחה אבל די היה שיתבוננו בביתם, ולא צריך מבט מעמיק לשם כך, כדי לזהות מה קורה.במיוחד שזה קרה במשך תקופה ארוכה. לא בטוח שהם לא ראו. מה שבטוח שהם לא עשו.

הדר  בתאריך 5/3/2006 11:57:24 PM

לחנן ומרק

חנן, תודה על התשובה, אבל אפשר גם ברווח בודד.
הניסוח, הניסוח - שים לב לניסוח שלך. אולי התכוונת "להצביע" ו"להזכיר" - אבל בפועל היית מאד החלטי וברור (אפילו כתבת "נקודה", כדי להבהיר את הנקודה).
ואגב, "להתמודד"? הבחורה "שרופה", אין יותר סיכוי לחיים נורמליים, גמרנו. אף מרכז סיוע ואף פסיכיאטר או פסיכולוג לא יוכלו להחזיר אותה לחיים תקינים. לא שהיא צריכה אישפוז קבוע, חס ושלום, אבל חייה יהיו איכותיים כמו של פגועי הלם קרב או שבויי מלחמה (או קורבנות אונס, גילוי עריות, התעללות מינית וכו').
ואולי זו התשובה גם למרק -אולי נדמה לך שהבנות "רוצות" ו"אחראיות" אבל זה אתה שרוצה, ואתה שמעביר אחריות. אף אחד לא טוען שהיא לא חושבת שהיא יודעת מה טוב לה. היא כנראה לא בכתה, בעטה וצרחה. אבל הטענה היא שהיא לא יודעת, למרות שנדמה לה (והיה נדמה לחלאות). זו תכונה שמאד אופיינית לילדים (ולמבוגרים ילדותיים) - הם חושבים שהם רוצים משהו (נניח, מבוגרים שרוצים, ולכן חושבים, שילדים נהנים ממין כמוהם). אבל יודע מה? ילדים לא רוצים מין, אלא אם הוא נותן להם ערך מוסף כמו: חום, אהבה, מתנות. כל הדברים שילדים אמורים לקבל מההורים והחברה, בלי שימכרו את נשמתם. והתעללות מינית, כמו הטרדה מינית, שורף לך את הנשמה. לצערי נדמה לי שמי שלא עבר (ואין מי שלא עברה) הטרדה מינית מסוג זה או אחר, לא יבין על מה מדובר. ואותה ילדה כנראה רצתה מין, לא כמו שמבוגרים רוצים, אלא כי זו הייתה הדרך היחידה שלה להרגיש ש"אוהבים אותה". אם לא לימדו אותה מהי אהבה בתור ילדה, או שלא התייחסו אליה כבן אדם, כאישיות, אלא רק חיילים חרמנים ודוחים שלא יודעים להתאפק (כן, "היצר הגברי" המפורסם, בולשיט), הם היחידים שנתנו לה משהו - אז היא תתחיל להתמכר, לא למין!! אלא לתוצאות הלוואי.

ועצוב, נורא עצוב, לחשוב שהנמושות האלו (ומפאת כבוד הבלוג אני לא אוסיף עוד מילות גנאי יצירתיות בעברית ושפות אחרות) לא רק שלא עצרו לרגע ורק הפיצו את השמועות - היחס הדוחה, המשפיל והסרסורי שלהם - הוא מה שהיא הייתה מוכנה להסתפק בו.

משפטפטת  בתאריך 5/4/2006 12:41:26 AM

מצד החוק

צודק חנן לגבי ההורים. אך מצד שני, חובת הצבא גוברת דוקא לנוכח כשלון ההורים. כלומר, ככל שהילד פחות מוגן על ידי הוריו ומשפחתו, כך גוברת חובת הממסד להגן עליו. כך שאף אחד פה לא נקי.

אחת  בתאריך 5/4/2006 5:13:34 AM

למרק

למרק, כמו שגם נכתב למעלה, מה שאתה לא מבין זה שהספור הנחמד הוא כסוי התחת של גברים שרוצים לזייןבלי לקחת אחריות על המעשים שלהם. בלי לשלם את המחיר. המחיר היחיד הוא מוסרי, ואם החוק במדינה הזאת יפעל כמו שצריך, גם מחיר משפטי.

נערה בת 13 מקיימת יחסי מין עם 20 אחוז יצר ,ושמונים אחוז תוצרי הלוואי של המין. אם אחרי הסקס הדבר שרוב החיילים רצו זה לנגב את הזרע מהזין שלהם, לרכוס את המכנסיים ולהסתלק, הנערה חכתה לתשלום שלה, עצמות אמפטיה והתייחסות. דווקא בגלל שכנראה שהיא לא קבלה את זה מאף חד, אף אחד לא ראה בה בנאדם או בת אדם שראויה ליחס כזה, סביר שהתרחב מעגל הדופקים. עוד אנשים שהעניקו לה עוד זרזיפי זרע וחתיכות אמפטיה, התייחסות. עד שכבר לא שמה לב איפה היא. איך אומרים? עד שזה לא יגיע למפתו הדלת שלך, חס ושלום, לילדה שלך, לעולם לא תבין מה זה.

בועז  [אתר]  בתאריך 5/4/2006 9:31:40 AM

פדופילים רבים טוענים במשפט שלהם ש...

פדופילים רבים טוענים במשפט שלהם שהם בטוחים שהילד אוהב אותם והילד רצה את הסקס והילד נהנה מזה.

אין לי שמץ של ספק שנערה בת 14 וגם אשה בת 30, ששוכבת עם 35 איש בבסיס צבאי, היא מישהי שזקוקה לאוזן קשבת ולשיחות עם פסיכולוג אמפתי. לא לחבר-מביא-חבר כדי לזיין אותה בחשאי.

ולהגיד "ההורים אשמים" זו הסרת אחריות מוחלטת מיכולת השיפוט המוסרית העצמאית של חבורת הבהמות הגסות שעלו עליה.

הצועד בנעליו  [אתר]  בתאריך 5/4/2006 9:36:39 AM

כן, ההורים אשמים

למשל, ההורים שחינכו את הילדים שלהם ללכת לצבא, להיות אולי חיילים מצטיינים אפילו, אבל לא חינכו אותם לכבד בחורה, לא חינכו אותם שלא לנצל אחרים במצב של חולשה.
האבא שבאחווה גברית הקריץ לבן שלו שדרים על הזמנים שלו ועל ה"מיידלעך" שהיו שם, ועודד את הילד להמשיך בדרכו (דור לדור יביע אומר), האמא שהבליעה את ההשקפות שלה בנושא שאולי הן אחרות משל בעלה, ביטלה את רצונה מפני רצון הגבר ובכך גם כן העבירה לילד מסר.
בבסיס, הכל, באמת, מתחיל בבית.
ועדיין, המפקדים והצבא הם גם כן מין הורים כאלה, ולא תמיד ילד בן 18 הוא כל כך בוגר ואחראי.
ובמיוחד במדינה כמו שלנו, הצבא הוא גם כן מין אבא.
וגם לו יש אחריות.

מרק ק.  [אתר]  בתאריך 5/4/2006 11:21:41 AM

אני מציע ניסוי מחשבתי

להחליף בין המינים. במקום ילדה ילד, במקום חילים, חיילות, במקום בסיס צבאי, מושב. ניתן גם להרחיב את התרגיל כמו שארכיסקס כתבה ולהעמיד את עצמך במקום כל אחד מהגיבורים בפרשה (ילדה, חייל, מפקד, הורה). ואז לברר עם עצמכם האם הייתם חושבים אחרת על הסיטואציה שנוצרה.

אם נישארתם באותה דעה כמו בהתחלה, סימן שיש לכם מערכת ערכים קונסיסטנטית, ואני מקוה שזה לא בגלל שאתם שופטים אחרת גברים ונשים, חיילים ואזרחים.

אני באופן אישי אחכה לשמוע את כל הפרטים לפני שאתחיל אזרוק בוץ לאיזשהו כיוון.

חרמון  [אתר]  בתאריך 5/4/2006 2:28:30 PM

בהחלט, סיפור עצוב.

אני ואתה לא יודעים את כל הסיפור במלואו.
אבל אתה לא יכול לדעת האם במקרה הזה-ההורים היו אשמים לאורך כל הדרך, או שהיו להם קשיים , ומכאן נבעה הבעיה.
נסכם במילה כמו שאתה אמרת:"אוף!"

שושי  בתאריך 5/4/2006 5:14:00 PM

קודם כל ההורים אשמים?

זה לא רלבנטי לאשמת החיילים. הילדה לא בחרה את נסיבות גידולה.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.