רשומהפאלון גונג (פאלון דאפא) ואני

קרה לי כמה פעמים שבנסיעה במונית השירות בין בית שמש וירושלים פנתה אלי אשה והציעה לי דף המסביר על שיטת הפאלוּן גונג. בפעם הראשונה הסכמתי וקראתי. אחר כך אמרתי "לא תודה". בדף הוסבר שזו שיטת תרגול המשלבת התעמלות מיוחדת וערכים רוחניים. האשה היתה נעימה ולא כפתה את עצמה אבל לי היתה תחושה לא נעימה של מיסיונריות.

היתה גם פעם שאותה אישה ועוד אחת העבירו סדנת קיפולי נייר בספריה העירונית. הילדים נהנו. במקביל, הן הניחו על שולחן בצד את הפמפלטים של הפאלון גונג. עוד פעם, בנעימות, עם הפניה עדינה - "קחו בבקשה ותקראו".

בימים אלה מסתובב באימייל מכתב שכותרתו התגלו מחנות ריכוז בסין והוא מתחיל ככה:

מחנות-ריכוז סודיים, בהם "קוצרים" איברים מאלפי אנשים, חפים מפשע, כדי לסחור בהם, עושים זאת בעודם חיים ונושמים..! ושורפים אותם כדי להשמיד את כל הראיות. ביכולתך לתת את קולך לעצירת רדיפה אכזרית וזוועות הקשות. לאחרונה פרסם העיתון הבינלאומי "אפוק טיימס" מספר עדויות של סינים על קיומם של מחנות-ריכוז סודיים בסין בהם מוחזקים מאות-אלפי (ואולי מיליוני) אנשים בתת-תנאים עד לרגע שבו איברי גופם יגזלו מהם בעודם בחיים.

לא מדובר בנידונים למוות, אלא במתרגלי השיטה הרוחנית פאלון גונג (פאלון דאפא) אותה מנסה המשטר הקומוניסטי-דיקטטורי הסיני להכחיד באופן שיטתי, ובד בבד להרוויח סכומי עתק מאספקת איבריהם הטריים לשוק השתלות האיברים הסיני ההולך וגדל.

כתבתי למכתב את ההסבר הבא:

ידוע שמצב זכויות האדם בסין בעייתי. ידוע ששלטונות סין רודפים את מאמיני הפאלון-גונג. כמו כן, שלטונות סין לא מכחישים שנלקחים איברים מאסירים הנידונים למוות. הם טוענים שזה בהסכמה. אבל במכתב הזה יש כמה בעיות. הראשונה היא שהעיתון The Epoch Times שאליו מתייחס המכתב הוא עיתון שמנוהל על ידי תומכי פאלון-גונג. לכן אי אפשר לייחס לידיעות שבו רמה גבוהה של איזון, בייחוד לא כשמדובר ביחסים בין שלטונות סין ומאמיני הפאלון-גונג. המכתב מתייחס לבית חולים אחד מסויים, Sujiatun, ולא להרבה "מחנות". ובכלל לא בטוח שמדובר ב"מליונים שמהם נלקחים איברים". ברור שהמכתב מנסה לזעזע, ומצליח.


נתתי למכתב את המלצה לכאן ולכאן.

מאז פרסום המכתב ב"לא רלוונטי" קיבלתי אימיילים ושיחת טלפון אחת המבקשים ממני לשנות את ההמלצה.

היום, בשיחת הטלפון, הצלחתי להביא את בן שיחי להודות שאפוק טיימס הוא לא "סתם" עיתון המוקדש לזכויות האדם אלא אכן קשור לפאלון גונג ומקדם בעיקר את המודעות לרדיפת הפאלון גונג בסין.

הלמו כתב בבלוג שלו  - אם במלחמת העולם השניה היה אינטרנט, אז השואה היתה דואר זבל  וחתם את הפוסט כך:

"תארו לכם שבמלחמת העולם השניה היתה קיימת רשת האינטרנט. ותארו לכם שהייתם מקבלים כל יום מכתב מאושויץ-דוט-קום שמנדנד לכם ומספר לכם שהנאצים משמידים יהודים באירופה הכבושה. איך הייתם מתייחסים למכתב כזה שנוחת בדואר האלקטרוני?

הרי מדובר בהצקה לשמה. בנדנוד. בשולח שלא ביקשתם שישלח לכם דבר. אתם לא מכירים אותו והוא מנדנד לכם עם סיפור שבכלל לא נכתב בעיתון של משפחת מוזס. אז מה לכל הרוחות הנודניק הזה שמספר לכם על יהודים מתים באירופה רוצה? אוף, איזה שפעמר (ספאמר ביידיש)...

די לדואר זבל! (או בתרגום לצינית עממית: תפסיקו לשלוח לנו סיפורים מזעזעים בדואר אלקטרוני כי חמים ונעים לנו כרגע, ואם נצטרך לקום ולעזור לכם, אז זה יהיה ממש מטרד)"


התגובה שלי למכתב מתייחסת לטקסט ולהפניות שבו יחד עם ידע אישי שלי על מצב זכויות האדם בסין. בגלל הטבע המיסיונרי של הפאלון גונג, אני חש רתיעה מהצטרפות חסרת ביקורתיות לקמפיין שלהם. אבל חס וחלילה שלא ישתמע מכך שאני תומך בכליאה וברצח המוני משום סיבה שהיא.

חבל לי שתומכי הפאלון גונג לא יכולים לקבל עמדה כזאת ומתייחסים למי שאינו לחלוטין בעדם כמי שהוא נגדם.


לקריאה נוספת


פורסם ב 26 באפריל 2006 20:32 במדור אימייל תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

איריס  בתאריך 4/26/2006 8:53:53 PM

ותוספת ממחלקת הקונספי

מטעמים קצת שונים, מסכימה אתך. אין לי מושג עד כמה הפאלונים הם "כת", אבל בודאי שהם מטיפים לריאקציה (מה שכמובן לא מצדיק את הפרת זכויות האדם שלהם אך גם אינו גורר סימפטיה אוטומטית). יתכן שהם ממש מלאכים והמפלגה הקומוניסטית היא השטן בהתגלמותו. העובדה שלממשלת ישראל יש אינטרסים ברבדים שונים לעורר את ההתנגדות הזו, צריכה לשמש אור אדום ואזהרה לגבי המניעים העמוקים של הקמפיין.
זה מזכיר לי מגיב סדרתי מהגדה השמאלית (ימני מאד וממסדי "אלישע") שעל כל דיווח ביחס להפרת זכויות אדם בשטחים הגיב בשורה אחת - ומה עם הטבח בדארפור, למה אתם לא מפגינים על זה או על טיבט ?והנה, מתברר השבוע שלא אלמן ישראל. קומץ פליטים אומללים שברחו מדארפור נמצאו כלואים בישראל ללא הגבלת זמן וללא תקווה, והרחק מכלי התקשורת.
כל אלה המבקשים להסיט את שימת הלב מהפרות זכויות האדם של ישראל למחוזות אקזוטיים אינם בדיוק חסידי זכויות האדם באשר הן ולעיתים הם משמשים כלי, בציניות רבה, למטרות לא ממש נאורות.

קורינה  [אתר]  בתאריך 4/26/2006 10:20:57 PM

כיוון שמתרגלי פאלון דאפא חיים בסין בטוב

בואו ניסע לשם, ונחשוף לעיני כל העולם את התעמולה השקרית שלהם.
סין כידוע היא מדינה דמוקרטית וחופשית לעילא, לא תהיה בעיה לעבור בה לאורכה ולרוחבה, איש לא יודבק אלינו כדי לפקח על צעדינו ופגישותינו המתוכננות או הספונטניות.

כל פעם שרק נזכיר את צירוף המלים פאלון דאפא יפרצו הכל בצחוק, כאילו אמרנו צ'רלי צ'פלין, כי מה זה פאלון דאפא - בסך הכל ליצני רחוב.

למתקשים בטיסות מומלצת אופציה רכה יותר: אחת לשבוע מתקיימים ברחבי פארק הירקון וברחבי הארץ פגישות תרגול.

במקום להזיע ליד המחשב, אפשר להתרגע בתרגול ולראות עד כמה הם בעצם מה זה מסיונרים.
מנסים ויהי מה לשכנע אותנו להצביע לפאלון דאפא.
מה זה, גם אלה הקימו מפלגה?

ועכשיו אומר בלי להסתיר דבר:
נחשפתי לפאלון דאפא.
אני מעריצה את הישראלים היפים שבאים בלב נקי לתרגל כאנשים חופשיים.
מעריצה את אומץ לבם של מתרגלי פאלון דאפא בסין.
אין במעשיהם כל נזק לאדם, לחברה, לעולם. ההיפך הגמור הוא הנכון: הם מבקשים שלווה, סובלנות, אנושיות זכה.
ממש כמו היהודים בארצות נכר רק רצו לחיות באמונתם.
בסין של 2006 זה אסור.

וצריך לשתוק, כי מה הם כמה מליוני מתרגלי פאלון דאפא לעומת המליארדים, שהתאגידים מרוויחים בטווח הקצר - שהסינים ירצחו פיזית או נפשית, בכל אתר, בטווח הרחוק.

אז למען עתיד ילדינו, בואו נשתוק במקהלה.

טל  בתאריך 4/26/2006 10:23:03 PM

פאלון דאפא

פאלון דאפא ומיסינריות
נכתב בלשון זכר עמכן הסליחה.


תראה אתה אומר בעצם שאנשי פאלון דאפא עוסקים במיסיונריות.
במבט ראשון זה אכן נראה כך אבל בפועל זה הרבה יותר עמוק מזה.
תראה פאלון דאפא איננה מסחרית ואין לנו ארגון או פרסומות בעיתונים.
הכל נעשה בהתנדבות וללא תמורה.
הדרך שלנו להפיץ את השיטה היא ע"י השיטה הכי פשוטה וזה אכן לדבר עם אנשים ולתת להם את האפשרות לדעת על פאלון דאפא.
בישראל זה התחיל מבן אדם אחד שלמד פאלון דאפא וכיום יש עשרות רבות של מאמינים.
אני מניח שתסכים איתי שעדיף להפיץ כך מאשאר לפרסם רוחניות בעיתונים או על שלטי חוצות.
אנחנו ממש לא אמורים לשכנע מישהו וזה מה שהמורה שלנו מלמד.
העניין הוא רק לתת את המידע לאנשים ואז הם מחליטים לבד מה לעשות.
זה ממש כך.
אני אישית גם קיבלתי את השיטה באמצעות פלייר ברחוב ולכן אני מרגיש שגם חברים שלי זכאים לקבל ממני פלייר והסבר על השיטה.
אני מקווה שתבין את הכוונה שלי.
בברכה,
טל

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 4/26/2006 11:02:44 PM

קורינה, את מרגיזה אותי

מכירה בלוגים?

יכולת לעשות כמו רינת ולכתוב על זה משהו בבלוג שלך.

http://www.notes.co.il/rinat/18560.asp

בחרת שלא לכתוב אצלך.

אבל בחרת להתקיף אותי אצלי. להתקיף אותי על משהו שלא כתבתי.

אז אעתיק ואדביק שוב, לכבודך:

"חבל לי שתומכי הפאלון גונג לא יכולים לקבל עמדה כזאת ומתייחסים למי שאינו לחלוטין בעדם כמי שהוא נגדם."

קפיש?

Mei11  בתאריך 4/27/2006 8:30:29 AM

שלום חנן!

אני מנהלת את פורום סין- שפה ותרבות בתפוז (מס' 1521), ואני מצאתי את עצמי נתקלת בבעיה דומה, ואני מאד מזדהה עם מה שכתבת. נפתחו הודעות בנושא מחנות הריכוז בפורום אבל ביקורת על מה שכתוב בהן לא התקבלה בברכה.
מצב זכויות האדם בסין הוא רע, נקודה. לא צריך להיות מתרגל של הפאלון גונג כדי להרגיש את זה. יש בפורום דיונים רבים בנושא הזה, עם דיעות מעניינות של ישראלים שחיים שם וחווים זאת.
אני מציעה למי שמודאג לגבי המצב בסין ללמוד קצת את הנושא, לא רק מאימיילים שמסתובבים ברשת.

דרור פויר  [אתר]  בתאריך 4/27/2006 10:59:03 AM

ללא נושא

אני לא בטוח שאני מבין אותך, חנן. חברי הפאלון גונג נרצחים ומעונים בסין, אבל אותך מטריד שהעיתון אפוק טיימס לא מספיק אובייקטיבי? מענים אנשים, אבל אתה אומר שזה "רק" בבית חולים אחד? משלת סין רוצחת ומענה, ואתה מוטרד מ"הצטרפות חסרת ביקורתיות" לקמפיין של הפאלון גונג? סלח לי, ידידי, אבל אני מעט מתקשה להבין את עמדתך.

חנן  בתאריך 4/27/2006 1:44:19 PM

לדרור

המטרה שלי ב"לא רלוונטי" היא להמליץ האם להעביר הלאה מכתבים שמתקבלים אצלי לבדיקה.

באתר אני מסביר איך הגעתי לתוצאה.

נקודם המוצא שלי היא הטקסט שבמכתב.

מכיוון שהטקסט של המכתב בעייתי, ההמלצה שלי היא "לכאן ולכאן".

אחת הבעיות הנפוצות במאבקים כאלה הוא הגזמה שמטרתה לזעזע. ההגזמה גורמת לחוסר אמינות. חוסר האמינות גורם לפגיעה במטרה המקורית. אני רואה את זה כל הזמן.

כשמנסים להאבק ברוע, צריך לתאר את הרוע כמות שהוא. בדיוק. ואולי אף פחות.

תסתכל בדף השיחה בוויקיפדיה. תראה אי נסיון של תונכי הפאלון גונג לפרסם תמונות זוועה יצר התנגדות כוללת אליהם ואל המסר שלהם.

רוני  בתאריך 4/27/2006 2:11:57 PM

חנן, הדיון בויקי מזעזע

התמונה מחרידה אז לא לפרסם??? האירועים מחרידים. גם התמונות מאושוויץ לא מאוד אסטטיות, ובכל זאת אנחנו מציגים אותן בפומבי. זה חשוב.
זכויות אדם זה לא רק לערבים, לא רק למי שאנחנו עושים להם עוול. גם אם זה רחוק זה נורא לא פחות והלמו צודק.

נו באמת  בתאריך 4/27/2006 4:14:09 PM

המוסר הסלקטיווי

חנן צודק במאה אחוזים. אבל בסוף יוצא תמיד שמי שאומר את האמת, (וגם בין היחידים שפעיל קצת בנושאים חברתיים וכאלה) מתנפלים עליו כאילו הוא רצח את הפאלון גונגים. כל יום מתרחשים בעולם מאות אלפים אם לא מיליונים מעשי רצח נתעבים והפרות זכויות אדם, אונס ועינויים. בגלל צורת התקשורת והפוליטיקה מה שחשוב היום הוא הספין ולא המציאות. חשוב שמישהו יקפיד לשים דברים בפרופורציות ולבדוק מדוע וכיצד נקבעות כותרות. עניי עירך קודמים זה ברור, אחרי כן, יש לברור מבין שטף הזוועות את הרלונטי לפעולה. כמו למשל העובדה שממשלת ארצות הברית גורמת יום יום להרג מיותר של עשרות אזרחים בעירק, דבר שקצת יותר קרוב לפתחנו, ומזעזע לא פחות. כפי שצויין בויקי המצב בסין על הפנים ובמימדי ענק, יש אסון טיבט המוכר יחסית ויש עוד אלפים של מיעוטים, כולל נשים וילדים ביניהם שסובלים שם מדיכוי והרג. הפאלון גונג הם לא בדיוק ארגון טאי צי (
(יש ביקורת על הפאלון גונג שעושה נפשות גם במערב. לא כל מעונה ומוצא להורג הוא "כמו היהודים בשואה", אם כי יש לטפל בכל מקרה לגופו ולגנות רצח, דיכוי פוליטי והפרות זכויות אדם באשר הן.
ויש לקבוצה הזו במקרה מהלכים בעולם המערבי הרבה יותר מלמיעוטים אחרים שם, מסיבות שונות שראוי לבחון אותם. האם המצווחים פה על חנן מציעים הצעה מעשית מה לעשות חוץ מאשר להעביר אימיילים סנסציונים בישראל. כאילו מה ? להצניח את חנה סנש בערבות מונגוליה ? להפציץ מחנות ריכוז בסין ? באמת. ישראל היא האחרונה שתתערב, ממשלת ישראל יוזמת ומעורבת בכל הפרת זכויות אדם בעולם, ובטח מוכרת לסינים ידע בעינויים. אז מה באמת יועיל האימייל הזה בדיוק חוץ מאשר אולי לעשות נפשות, בצורה הלא נכונה, לפרקטיקה הזו שאיננו יודעים מהי ?
--
אנשי הפאלון בישראל אינם נתונים לרדיפה למיטב ידיעתי.

אורי  בתאריך 4/27/2006 6:31:01 PM

ללא נושא

מהטקסט המאלף שמעלי אהבתי ביחוד את "ממשלת ישראל יוזמת ומעורבת בכל הפרת זכויות אדם בעולם". גבלס, תאכל את הלב.

טל  בתאריך 4/27/2006 10:01:34 PM

תגובה

אני רוצה להגיד שאנחנו בתור מאמיני פאלון גונג היינו נורא שמחים אם כל זה היה לא נכון או מוגזם.
אך לצערנו נראה שההפך הוא הנכון ואנחנו עוד לא יודעים את התמונה המלאה של פשעי הקומוניזם בסין.
אנשים יקרים, אני חושב שאנחנו עדיין לא מצליחים להבין עד כמה הכל קשור אחד בשני בכדור הארץ הקטן הזה.
הכל בעצם כל כך קרוב. מה זה אני ומה זה אתה? כולנו בעצם בני אדם
אז למה להגיד "לא אכפת לי מה קורה בסין"
חנן, אתה משתמש במילה לזעזע ... את מי לדעתך אנחנו רוצים לזעזע ולמה? מה האינטרס שלנו להפיץ מידע לא נכון?
האם אתה חושב שאנחנו באמת רוצים להפריע לאנשים סתם? תאמין לי שזה לא כך! תלמידי פאלון דאפא מאמינים באמת חמלה סובלנות ואף פעם לא יעשו דבר שמזיק למישהו אחר בטח ובטח לשלוח מידע לא נכון.
המצב בסין מאוד קשה ומייל קטן זה שנשלח בימים אלה יכול להביא לשיפור אמנם כנראה איטי אך בכל זאת זה יכול להציל חיים.
מידע ודעה זה דברים חשובים מעין כמותם בעולמנו
זה מה שהמשטר הסיני חושש ממנו יותר מכל.
המייל נועד רק לספר את האמת כפי שידוע עכשיו וזה מה שאנחנו רואים לנכון לעשות
אנחנו לא מאלה שמפגינים באלימות ושורפים צמיגים.טל

קורינה  [אתר]  בתאריך 4/28/2006 4:07:40 AM

תיקון טעויות, אחת לאחת

1.
חנן, "עשיתי כמו רינת". אבל כיוון שרוח ניחוש העתיד לבוא לא מרפה ממני, כתבתי על פאלון דאפא, בנובמר 2005, כלומר - לפני חצי שנה.
http://www.notes.co.il/corinna/14406.asp

אתה גם קראת את הרשימה הזאת, וגם שוחחנו על כך כשדיברת אתי בטלפון.

2.
יש הבדל גדול בין לתקוף אדם לבין לתקוף דעות.
ואני, בעוונותיי, התייחסתי לדעות שהבעת ברשימה ושהביעו, ומוסיפים להביע, אחדים מן המגיבים, שעם התייחסותם אינני שלמה, לומר זאת בלשון ממעטת.

3.
למה איני מסכימה בהתייחסות שלך?
דומה היא בעיניי למי שלוקח דף נייר בידו, קורא את הכתוב ואומר, אבל הנייר מקומט קמעא.

כלומר, במקום לרכוש כלים שבהם תוכל להעמיק בהבנת מהות פאלון דאפא ובבעיית דיכוי מתרגלי השיטה -

ואינני מציעה שתיסע לסין ותצעק שם בכיכר טייאמן: פאלון דאפא!
עד כדי כך לא אפקיר אותך.

4.
למרות אמירת בעל הכינוי הקלאסי, "נו,באמת" פאלון דאפא לא ממש רחוק מטאי צ'י רק שבחינם, פחות תובעני פיזית ומשאיר מרחב אף הוא להעמקה רוחנית -

במקום העמקה, אתה תוקף/מבקר/מצביע על העובדה, שלא מוסתרת אלא גלויה וידועה ברבים - שהמידע מגיע ממתרגלי פאלון דאפא.

באמת זה לא בסדר. אמין יותר היה אם המידע היה מגיע מהיורש של מאו צה טונג, רק שהוא, מה לעשות, עסוק בפגישות עם בוש ועם נציגי 'המוסד'.

הסינים קטנים, אין להם שכל להקים לעצמם ארגון בצלם משלהם, ולהגדיל בכך את מספר תורמי האיברים.

5.
אלא שהמידע על משטר האימים בסין לא מגיע רק במייל. הוא גלוי לעין ומופיע בעיתונות הבינלאומית וגם בעיתונות הישראלית הועלה.

6.
בני הצעיר, שהוא פרופסור מן המניין בסטנפורד, להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים, נמנה על המתבקשים להמליץ על מועמדים לפרס נובל לשלום.

הוא, מיוזמתו ובלי שידע על התייחסותי אליהם, המליץ על פאלון דאפא. ואינו יחיד בכך.

7.
על כן, לשאלת "נו, באמת" - יש מה לעשות, ידידי.

ככל שירבו הבלוגים שיבעירו את הבלוגוספרה ברשימות ביקורת ומחאה, יתעצמו הקולות ויגיעו לאוזני התאגידים ועד לועדת פרס נובל לשלום.

כך נגדיל במשהו את הסיכויים לראות שינוי מהותי בסין ובעולם.

ומעוני פאלון דאפא ידעו שאינם לבד בעולם, נשכחים ומועלמים.

מה שבטוח, אדון "נו, באמת" - ששתיקה היא אמברוזיה לרודנים.

אלא אם כן אתה רוצה להתאמן בשתיקה לקראת היום שבו סין זו תהיה אור לגויים.

איתי   בתאריך 4/28/2006 11:26:31 AM

חייב להיות פתרון פשוט

1. בדארפור בסודאן מתבצע רצח עם. נקודה. העולם שותק. נקודה.

גם אני מפיץ "דואר זבל אושוויץ" (כדברי הלמו) בנושא, אותו קיבלתי מארגון יהודי אמריקאי בשם AJWS


כאשר נתקלתי לראשונה בקמפיין עלו דמעות בעיני לראות כי ארגון יהודי גדול (לא כמה חבר'ה חביבים שמארגנים טקסי שואה אלנטרטיביים) באמת למד משהו מהשואה ומגייס את כל האנרגיות שלו למניעת הישנות זוועות דומות ברחבי העולם.
מה חבל שמנהלת הארגון רות' מסינגר אינה מנהלת את יד ושם או את משרד ההסברה.

הקמפיין כולל משלוח מיליון גלויות לבוש (שהצהיר שזה לא מעניין אותו), מצעדים להעלאת המודעות (30 אפריל) וכן איסוף תרומות וסיוע אקטיבי לקורבנות בשטח.

רקע והצטרפות:
http://www.ajws.org/index.cfm?....2&sub_section_id=2&page_id=550

2. אז במה זה שונה מאימייל הפאלון דאפא?

האם זו רק העובדה שהקמפיין לא מנוהל ע"י צד בעל אינטרס בסכסוך? אם כן, הפתרון של אנשי הפאלון דאפא הוא לא לשלוח אימיילים עם רפרנסים לעיתונים שלהם, אלא לדאוג לכך שגורם נייטרלי הלוחם למען זכויות אדם יתגייס לטובתם וירים הוא את הקמפיין.

האם יש למערב יותר מידע על מה שקורה בסודאן מאשר על מה שקורה בסין? אם כן, אז הפתרון הוא עיתונאות חוקרת טובה, שמתסמכת גם על דיווחים מאחורי הקווים, וגם על דליית מידע מארגוני המודיעין במערב. לא יכול להיות ש"אי אפשר לדעת מה קורה שם". המערב ידע על מה שעשו היטלר וסטאלין, וידע על מה שעשה סדאם לכורדים.

האם באמת ממשלות המערב משתיקות את הנושא כי הוא לא רוצה להסתכסך עם הסינים? ייתכן מאוד. ביקור במוזיאון הטיבטי בדרמסאלה בהחלט גורם לך לחשוב כך. גם שם מוצגים סיפורי זוועה אך שם לא ניתן להאשים את הטיבטים בהיותם כת מיסיונרית וחתרנית, אולי רק בהצגה לא אובייקטיבית של סיפור סכסוך אתני (כמו שניתן לבקר מוזיאון ישראלי או מוזיאון פלסטיני שמספרים את סיפור 1948). גם כאן המפתח הוא מאבק של ארגונים לא ממשלתיים.

אז במסורת הקריאות שלאחר הבחירות, חנן תתקשר לקורינה וקורינה תתקשרי לחנן והעיקר שכל אחד מאיתנו יעשה את שביכולתו ובאמונתו, ושעם כל כמויות האינפורמציה והדיסאינפורמציה לא נהפוך לאדישים.

נועה רז  [אתר]  בתאריך 4/28/2006 2:42:01 PM

חנן, אני אוהבת אותך

באמת. הגיע הזמן שמישהו יגיד את הדברים

הפאלון גונג נרדפים בסין. זו עובדה. רוצים סוד? גם הנוצרים הקתולים והמוסלמים והיהודים וכל מי שלא מיישר קו עם הקו הספציפי של דת הממשל

מחנות השמדה בסין? קצת קשה לי להאמין. זה לא מקל מחומרת המצב, אבל אני לא הטוחה שזה אכן קורה. אולי כן, אולי לא. בכל מקרה, אפוק טיימס זה בטח לא מקור מהימן להתייחס רק אליו. נכון שבסין אין עיתונות חופשיתף או בעצם חופש מכל סוג שהוא, אבל אם היו שם מחנות - אני חוששת שהאו"ם היה יודע.

השיטות המיסיונריות של הפאלון יותר ממאוסות. אני לא מתכוונת רק לפלאיירים, אני מתכוונת לזה שבכל ידיעה ברשת, וגם עם נושאה הוא "אבא אכל אבטיח", יופיע טוקבק בו כתוב "לפאלון בסין אסור לאכול אבטיח". זה נמאס, זה מציק וזה נותן רושם לא רציני.

אני חושבת שזה מאוד חבל. בעיקר כי אם אכן יש השמדה שיטתית, כדאי להתמקד בניסיונות לחשוף אותה כמו שצריך ולא בהתשה מתמדת של הקוראים באשר הם.

ועוד נקודה אחת קטנה - אנשי הפאלון נפלאים ואוהבי אדם. כל הוא הטרוסקסואל, כמובן. רק תקראו את הכתבים ותבינו הומופוביה מהי. לא, זה לא מצדיק השמדה או רדיפה או לקיחת החופש. אבל זה כן מעלה תהיה קטנה של "הפוסל במומו פוסל"

טל  בתאריך 4/28/2006 9:51:51 PM

התייחסות

נועה שלום

שמי טל, אני לומד פאלון דאפא מזה כשנתיים.
קראתי את תגובתך באתר של חנן.

ורציתי לכתוב לך כמה דברים:

א. את אומרת שאת מפקפקת באמינות של עיתון "אפוק טיימס" כי הוא מזוהה עם פאלון גונג...
אמנם זה נשמע אולי די הגיוני בנורמות של עולמנו
אך רציתי להגיד לך שאפוק טיימס הינו עיתון אמין שבמשך כ 5 שנות קיומו - אינני מכיר ולו מקרה אחד של דיווח כוזב.
זה בדיוק היחודיות של העיתון וזה גם מה שהופך אותו לעיתון הגודל בקצב המהיר ביותר בעולם, כיום.
העניין הוא שאפוק טיימס איננו מתחשב באינטרסים זרים והוא בעל מקורות מאוד טובים בסין ובקרב מהגרים סינים ולכן הוא מביא ידיעות רבות בנושא הפרת זכויות האדם בסין.

נועה, למה את חושבת שהעיתון אפוק טיימס ירצה לפרסם משהו שאיננו נכון? מה ההגיון שבדבר?
זה עיתון שכל עובדיו כמעט מתנדבים ועושים את עבודתם רק למען עיתונות נקייה ולמען הציבור. למה שאנשים כאלה יגידו דבר שלא נכון? את חושבת שזה פשוט להגיד לבן אדם שבני אמונתו בסין נרצחים במחנות ריכוז ואיבריהם נלקחים בעודם בחיים?
את יכולה לסמוך על האמינות של אפוק טיימס - אולי זה נשמע יומרני אך אני מאמין שעם הזמן תראי זאת בעצמך כמו שראו רבים אחרים בכל מדינות העולם שנהנים לקרוא עיתון זה.


ב. את אומרת שאנשי פאלון דאפא משתשמים בשיטות מיסיונרית שלפעמים מציקות.

תראי, פאלון דאפא איננו ארגון, איננו גוף רשמי, ואף לא קבוצה מאורגנת קבועה.
מדובר באנשים שמנסים לספר את אשר הם יודעים עליו ומאמינים בו.
זה אופן הפצת המידע שבו אנו משתמשים ונשתמש בעתיד כנראה.
אני חושב שיש בזה הרבה יתרונות כי הכל בא מהלב ולא מהארנק ואינטרס אישי.
אני מבין שלפעמים זה עלול להציק אם נניח את מקבלת 3 פליירים של פאלון דאפא באותו יום...
אך את צריכה להבין את היחודיות של פעילות אנשי פאלון דאפא ואת הכוונה הטובה שלהם.
אני אישית גם הצטרפתי לפאלון דאפא דרך פלייר שבן אדם הביא לי.
אולי אם מקבלים יותר מפלייר אחד או נתקלים בפרסומים רבים על השיטה זה סימן שגורלך ללמוד את השיטה :)
יש הרבה אנשים שעדיין לא יודעים בכלל מה זה פאלון דאפא.
אנחנו ממש לא מיסיונרים - אנחנו פשוט רוצים שהציבור יכיר את השיטה וכמובן ידע את פשעי המשטר הקומוניסטי כלפי פאלון דאפא והכוחות הטובים של העולם כולו.
לא כולם יכולים וצריכים להיות תלמידי פאלון דאפא - כל אדח בוחר את דרכו באופן אישי.

ג. לא ממש הבנתי את הטענה האחרונה שלך... האם את מדברת על היחס שלנו להומוסקסואליות?
תבהירי את השאלה בבקשה ואני מבטיח לנסות להסביר לך.

ביי וערב טוב

טל,

עופר נ  בתאריך 4/28/2006 9:58:03 PM

לעשות משהו בעניין זכויות האדם בסין

שלום

אני רק יכול להציע למתעניינים במצב זכויות האדם (העגום) בסין להצטרף לקבוצת סין של אמנסטי בישראל. בין היתר, תוכלו לקבל במייל מידע על מקרים לפעולה ולשלוח מכתבים קצרים וחשובים מאוד, שיש להם השפעה לאור נסיון העבר.
ההצטרפות לא כרוכה בנוכחות במפגשים.

לאמנסטי יש מנגנון איסוף מידע לא רע, והם מקפידים לבצע הצלבה, כך שהמידע בדרך כלל מבוסס

אפשר לפנות אליי במייל.

תודה

עופר נ  בתאריך 4/28/2006 9:59:36 PM

שכחתי את המייל...

ofern321

ב

gmail.com

אמיר  בתאריך 4/30/2006 4:36:54 PM

קישורית להומופוביה בארגון

http://www.gogay.co.il/today/ItemDB.asp?CMID=2155

אבקש ממתרגלי פאלון להביע דעתם באשר לנושא זה...

בן  בתאריך 5/3/2006 4:35:57 PM

תודה ובקשה

שלום לחנן, ולכל המגיבים והקוראים.
ראשית, כמתרגל פאלון גונג, ברצוני להודות לכם על תשומת הלב.
בנוסף, אנא קבלו את פנייתי מהלב: אנא אל תתעלמו. אם אנחנו לא בטוחים בקשר לאמינות הדברים, עלינו לחקור עוד ובהקדם האפשרי. אני חושש שכשהאמת תתגלה על מחנות העבודה ומחנות הריכוז בסין, יהיה מאוחר מדי, והעולם יוותר בחרטה נצחית על כך שלא פעל מהר יותר להציל עוד חיים.
גם מאושוויץ ברחו ניצולים שניסו לספר על המתרחש לשלטונות בריטניה ונתקלו בהתעלמות. אנא - בואו לא נחזור על טעויות העבר. הרי אמרנו "לעולם לא עוד."

ואמיר - בקשר לדבריך, ניתן לקרוא את הספר ולהבין שפאלון גונג לא כופה דבר עם אף אחד ולא מתנגד לשום קבוצה. מי שרוצה יכול לבוא וללמוד, מי שרוצה ללכת יכול ללכת, ואין פחד משום דבר.

אמיר  בתאריך 5/4/2006 8:31:55 AM

הומופוביה בארגון הפאלון

בן ומתרגלי פאלון אחרים, אני מצטט עבורכם מתוך הקישורית שהופיע מעלה:
"בימינו, יש אנשים שלא רק נוטים לרווחים, אלא גם מבצעים כל מיני פשעים. הם יעשו כל מיני מעשים רעים בעבור כסף. הם גם ירצחו, ישלמו למישהו כדי להרוג, יהיו הומוסקסואלים וישתמשו בסמים" - מתוך הספר הרשמי של הפאלון גונג.

אנא הגיבו ישירות לציטוט זה. אשמח גם אם תקראו את הכתבה במלואה.

אמיר

טל  [אתר]  בתאריך 5/6/2006 2:29:07 PM

ללא נושא

אמיר שלום,
אתה מסכים שזה פשע בשביל האדם עצמו ובשביל הבריאות שלו להשתמש בסמים?

באותו האופן, זה לא "בריא" לאדם לעסוק ביחסים חד מיניים וזה הרי גם לא מאפשר המשך הדורות.

מייסד השיטה והספר שלו מלמדים את האנשים כיצד להתנהג שיהיה להם טוב ושיוכלו לחיות נכון בשבילם ולא מבקש לשנוא מישהו , להתעלם ממישהו או לא להתייחס טוב למישהו.

יש גם עניין של הבדלי שפה ותרבות ואתה צריך להיות מודע לכך שלפעמים זה עלול ליצור הבנה לא מדוייקת במבט הראשון.
כך קרה גם אצלי בהתחלה.
כמו שכתבתי לך בפרטי - יש לכמה מתרגלי פאלון דאפא חברים שהם בני מיעוט מיני.

אנו כתלמידי פאלון דאפא צריכים לעזור לכולם ולהתנהג ע"פ "אמת חמלה סובלנות" לכולם ואנחנו לא נגד אף אחד.

כל טוב
טל

אמיר  בתאריך 5/7/2006 6:40:58 PM

ללא נושא

היי טל.

אני מבין את דבריך ומודה לך עך ההסבר.

אולי כדאי להבהיר את הדברים באופן רשמי בפגישות שלכם ולשלוח מכתב הבהרה למערכת GoGay.co.il שפרסמה את עניין ההומופוביה כפי שהשתקפה בכתביו של מייסד השיטה. מה דעתך?

אמיר

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.