רשומהאני לא לוחם בדואר זבל

בימים האחרונים נצפו אדוות קלות בשלולית האינטרנט הישראלית כשסיפרתי ששלחתי אימייל פוליטי למכותבים שלא ביקשו זאת. (ראו ספאם מחנן אצל יובל דרור וברכה הגולשת שדיווחה על כך).

באתר שלי לא רלוונטי אני מנסה להפחית את תופעת מכתבי השרשרת שנשלחים על ידי יחידים.

מכתבי שרשרת הם לא דואר זבל. אלו הם שני סוגים שונים לחלוטין של דואר. ובכלל אני חושב שהמונח "דואר זבל" מערפל אפשרות לדיון מסודר בנושא האימייל בכלל.

ברכה כותבת : "חנן כהן, לוחם ותיק בדואר זבל ששם את האידיאלים בצד לתקופת הבחירות, שלח לאנשים שהופיעו באותה רשימה מכתב שידול למען מפלגת העבודה (אלי, אגב, הוא נזהר מלשלוח למרות שגם כתובתי הופיעה שם. מעניין למה). עכשיו היו"ר קורא לו זונה, ושאר המשתתפים מחכים שהוא יודה שעשה מעשה נבלה."

כמה הערות לברכה לגבי הפסקה הזאת.

  1. אני לא לוחם ותיק בדואר זבל. אנא הביאי לי הוכחות לכך (חוץ מפוסט אחד לאחרונה על הספאם ממפלגת שינוי). יש לי יחסים ידידותיים עם אמיר גנס ואני חושב שהוא אומר הרבה דברי טעם.

  2. מכיוון שלחימה נגד דואר זבל היא לא אידאל שלי, לא שמתי אותו בצד.

  3. הכתובת שלך, ברכה, לא הופיעה ברשימה ולכן לא קיבלת ממני את המכתב. אם הכתובת שלך היתה שם, גם את היית מקבלת את האימייל. מייד שולח לך כדי שלא תעלבי.

  4. יובל קרא לי "זונה" אבל שכחת לציין שהוא גם קרא לי "ידידי".

עובדה שאף אחד לא טרח להתייחס אליה היא שהודעתי בפומבי על משלוח האימייל הזה. אם לא הייתי כותב את זה כאן בבלוג, אף אחד לא היה מדבר על העניין. העובדה הזאת היתה יכולה להוסיף קצת עומק לדיון.

לסיכום. הדיון בנוגע לשימוש באימייל למטרות מסחריות ופוליטיות מאד מעורפל, בעיקר מסיבות רגשיות.

אני לא רוצה להיכנס כאן לפירוט דעותי בעניין כי אני רוצה להתמקד בעיקר הפעילות שלי כרגע. תוכלו לקרוא אותן באופן מפוזר בתגובות שכתבתי אצל יובל דרור.

קריאת העשרה :


פורסם ב 22 במרץ 2006 08:35 במדור אימייל תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

הוד מעלתה  בתאריך 3/22/2006 1:53:58 PM

ללא נושא

אם נקצר את הטיעון שלך ונתמצת אותו למשפט אחד - כל אימייל שהוא מכתב שרשרת אינו להגדרת דואר זבל. כלומר, כל מייל שאני מבקשת להעביר לאחרים אינו ספאם. כל שנותר לחברות המשגרות לנו ספאם הוא להוכיח שמישהו שקיבל את זה העביר את הספאם למישהו אחר ואז הן יוצאות נקיות.

תגיד, אתה באמת אתה לא מבין את האבסורד שבטיעון הזה?

ברכה ג  [אתר]  בתאריך 3/22/2006 2:11:21 PM

גלים בביצה, סערה בכוס מים

היי, מישהו פה מרגיש קצת אשם, לא? בעיני אין הבדל בין מכתבי שרשרת לספאם. אני לא ביקשתי אותם, הם לא מגיעים מאנשים שאני מכירה - הם פשוט סוג של ספאם. ואגב, תודה ששלחת לי. שמתי ישר בזבל. בעניין אמיר גנס, נראה לי שיש איזו אופנה כזאת בזמן האחרון, להגיד שהוא לא רק ספאמר, הוא גם ידיד. קודם הלמו ועכשיו אתה. בעיני גנס, נחמד ככל שיהיה, יותר שרמוטי מאנשים שהם באמת זונות - הם לפחות לא מכניסים לי טינופת הביתה בלי שביקשתי. אתה יודע מה, למה ללכלך על זונות? אף אחד לא משלם להם, כמו לגנס, בשביל שיביאו נזק לאנשים אחרים.
גם לא הייתי מתלוננת על זה שאנשים שמו לב לזה רק אחרי שאתה פירסמת שכך עשית. רצית קצת רעש? קיבלת. לא רצית לתת למישהו אחר צ'אנס לעלות על זה במקרה בעצמו? אתה צודק. עדיף ככה.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 3/22/2006 2:27:24 PM

נזק?

זאת בדיוק הנקודה.

רוב השיחות על "דואר זבל" (וכבר כתבתי את דעתי על השימוש במושג למעלה) מתמקדות בנזק שנגרם למקבלים.

אז קודם כל, צריך לבדוק מה הוא באמת הנזק. באיזה תחומים הוא? רגש, כסף, זמן?

ואחר לבדוק גם את התועלת באותם פרמטרים.

העניין הוא שכמעט אף אחד, כולל לא את, מוכן בכלל לדבר על זה בצורה רציונאלית. הכל נורא רגשי ושחור או לבן.

-----',-----{[סֵגאַן  [אתר]  בתאריך 3/22/2006 7:06:09 PM

ללא נושא

חנן, תבחר תחום.. בכל תחום ספאם מזיק לי.
איך בכלל אפשר לדבר על תועלת של ספאם? לי אין תועלת מזה, רק לספאמרים. מבחינתי זה תמיד יסתכם באיזשהוא רעיון מעורפל כזה שמספאם אנשים אחרים תמיד מרוויחים על חשבוני.. זמן, כסף או סנטימנטים. זה ליכלוך, זה רעש לבן. מאבק בטח אפשר ליצור פסלים, שאריות אוכל אפשר להשאיר לחתולי הרחוב.. מספאם אי אפשר לעשות דבר, זה משתגר לפח הזבל ודוהה לתוך האבדון בסבבה של סטלנים.

יובל דרור  [אתר]  בתאריך 3/22/2006 8:40:44 PM

דיון רגשי

אני מסכים איתך שהדיון בדואר זבל הוא דיון רגשי פשוט כי לאנשים יש רגשות עמוקים כלפי מי שסבור שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחות עם תיבת הדואר האישית שלי.

באופן אישי אני חייב לומר שדואר זבל לא מטריד אותי. יש לי מסנן מצוין ואני כמעט ולא מרגיש את הזבל.

מה שמטריד אותי הוא שלפני כמה ימים התלוננת על טקטיקה די דומה של שינוי ואז עשית בדיוק אותו הדבר (כל הדיסקליימרים למיניהם ממש לא משכנעים אותי - שלחת לאנשים הודעה שלא ביקשו עם מסר שלא מעניין אותם כי *אתה* החלטת שזה מה ש*אתה* רוצה לעשות. זה דואר זבל).

אז אוקיי, אתה לא לוחם גדול בדואר זבל, אבל גם צדיק גדול אתה לא. join the club.

עידו  בתאריך 3/25/2006 11:32:11 PM

ללא כותרת

יובל, אין לי רגשות עמוקים כלפי מי שסבור שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו עם תיבת הדואר האישית שלך.

חנן, אם אנחנו מדברים על דיון רציונלי, בוא נגדיר דואר זבל. <a href="http://www.answers.com/m....wp=13&s=spam">כאן</a> ניתן למצוא הגדרה די משכנעת לספאם (דווקא כפועל, אבל אני אתעלם מכך ברשותך). לפי ההגדרה הראשונה, כל הודעה שלא ביקשתי היא דואר זבל. אני לא מסכים עם ההגדרה הזו, שהרי אם כל מי שרוצה לשלוח לי מייל היה צריך להתקשר ולשאול קודם, לא היה טעם במייל עצמו. ההגדרה השנייה כבר מתאימה יותר לענייננו - ונסכים כולנו שהמייל שלך היה ספאם. האם דואר שרשרת הוא ספאם? למה לא, בעצם? שולחים אותו לכמות גדולה של אנשים ללא הבחנה. אם אתה לוחם במכתבי שרשרת, אתה לוחם בסוג מסוים של ספאם - ולא משנה כמה זה מזיק לצרכי הדיון המידיים שלך.

מכאן הלאה - אם אתה מכחיש שמי שמקבל דואר זבל נגרם לו נזק, כנראה שמעולם לא נסתמה לך תיבת דואר מכל כך הרבה דואר זבל עד שלא היה מקום להודעות אמיתיות. הודעה שלא הגיעה ליעדה יכולה בהחלט לגרום לנזק נפשי (אם היא מאחותי), כלכלי (אם היא נוגעת לעבודה שלי) והיא יכולה לבזבז לי המון זמן (בין הרגע שהשולח משגר את ההודעה ועד לרגע שהוא מבין שהיא לא הגיעה, ועד שאני מפנה את התיבה ועד שהוא שולח אותה שוב יכול לעבור המון זמן). אגב, אם חשבת על תיבות דואר של ג'יגה, שני ג'יגה, שלושים ג'יגה, ארבעת-אלפים טרהבייטים וכו', אני טוען שאפילו האפשרות הקלושה שתיבת הדואר שלי תתמלא מעלה בעיה אתית עם משלוח דואר זבל.

תועלת? אולי. כמה מוצרים קנית בהנחה מדואר זבל? את הדעה הפוליטית שלך הצליחו לשנות? מכתב שרשרת שהעברת הלאה עזר לך למצוא אהבה ואושר ועושר? אם כן - כמה עוד כמוך יש לדעתך?

עידו  בתאריך 3/25/2006 11:33:46 PM

הקישור לא עבר

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.