ספטמבר 2006

לעמוד קודם עמוד 2 מתוך 2

רשומהדרוש/ה מתכנת/ת בהתנדבות למשהו קטן

יש באתר שלי דף בשם המרת עברית שלא מוצגת בשינוי קידוד.


הדף פותר את הבעיה באימייל שקורית בעיקר בדואר יאהו כשמקבלים טקסט שאי אפשר לראות בעברית על ידי שינוי קידוד.

ככה:

 





ככל הידוע לי, זה הוא המקום היחידי שבו ניתן הפיתרון הזה והוא "מציל" הרבה אנשים.

לאחר שפעם זיהיתי את הצורך, ביקשתי פיתרון לבעיה מחבר שלי, רומן קרימן, והוא כתב חתיכת קוד קטנה ב PHP שפתרה את הבעיה.

כל הזמן שואלים אותי האם יש גם תוכנה להורדה שיכולה לעשות את זה ואני עונה שלא.

תהיתי האם מישהי/הוא מקוראות (די מספיק עם האלכסונים!) תוכל לתכנת תוכנה קטנה להורדה שתבצע את ה"קסם". כמובן שייתנתן קרדיט בדף עם קישור לאן שתרצו. כל הקודמת זוכה.

הנה הקוד ב PHP.

$str=iconv("UTF-8","ISO-8859-1",$str);
$str=iconv("windows-1255","UTF-8",$str);
$str=str_replace("\\\"",""",$str);

 

תודה.

פורסם ב 19 בספטמבר 2006 11:50 תגובות נעולות | כלים


רשומהברלין

בזמן האחרון כל הבלוגרים נוסעים לברלין.

גם אני רוצה (זהירות, לא לצנועים)

פורסם ב 18 בספטמבר 2006 02:16 תגובות נעולות | כלים


רשומהאוסף הקישורים שלי

בעקבות הרשימה על "הקולקטיב", חשבתי שאולי הלינקים שאני אוסף לעצמי יכולים לעניין מישהי.

אני אוסף אותם ב RawSugar - כאן.

וכמובן שלא חייבים להיכנס לאתר כי כבר המציאו את ה RSS ולכן תוכלו להוסיף את זה לרשימת הקריאה שלכם.

אשמח אם תפרסמו אצלכם (או כאן בתגובות) את הקישור לאוסף הלינקים שלכם.

פורסם ב 14 בספטמבר 2006 12:14 תגובות נעולות | כלים


רשומה"נבצרות זמנית"

ע"ע - "עצמוני". נדוש עוד לפני השימוש הראשון.

שלא תגידו שלא הזהרתי אתכם.

פורסם ב 14 בספטמבר 2006 10:10 תגובות נעולות | כלים


רשומה"הקולקטיב" ואני

אורי ברוכין כותב בגליון האחרון (272) של "הקולקטיב":

קוראים יקרים, אני עייף. אני עייף, ואני כבר לא בטוח מה המשמעות של השעות הרבות שאני שם על כל גיליון של הקולקטיב. כל התחום בארץ במקום אחר לגמרי משהוא לפני כמעט שבע שנים, כשהתחלנו, ברמת הלינק-בלוגינג יש עשרות בלוגרים שעושים עבודה טובה לפחות כמוני (עם תרומות לינקים מירדן ומכם). בנוסף – כניסה של ראשי-ווב אמיתיים לעיתונות הישראלית, והמהירות בה זורם התוכן בבלוגוספירה העולמית של עידן הרסס, אומרת שגם המרחק בין השטח ובין התקשורת הממוסדת הצטמצם (הסקירות השבועיות של רוני שני בנענע הן דוגמה טובה מאוד לעבודה טובה מאוד בתחום).

אני מתחיל לחשוב לאחרונה שעדיף שהזמן הזה ילך על דברים שהערך המוסף שלי בהם קצת יותר ייחודי. אולי יותר פרסומים, אולי יותר זמן על פרויקטים. לא החלטתי עדין. אני מקווה שעד גיליון 300 נעבור לפתרון של לינק-בלוג שיגזול פחות מהזמן הפנוי המועט שלי (נשאף שגם בבלוג יהיה דייג'סט מייל שבועי של הלינקים). אם זה לא ילך – גיליון 300 יהיה האחרון מבחינתי. אני מקווה להחזיק מעמד עד אז, בתדירות הנוכחית זה יכול לקחת עוד שנה, אבל אני אהיה אתכם כן – אני לא בטוח שאחזיק מעמד עד אז. אני בכוונה כותב את זה הרבה זמן מראש, כי אין לי שום רצון לעשות פוזה דרמטית. זה לא. נראה לי שהסיבה די הגיונית ושהראייה שלי של המצב מדויקת. אני גם פתוח לרעיונות בתחום, כמובן.

סליחה על ההתבכיינות הקלה. נעבור לגיליון.

על ה"קולקטיב" קראתי לראשונה בשנת 1999, בקפטן אינטרנט שעדיין הודפס על נייר.

הגליונות הראשונים של הקולקטיב נשלחו בטקסט באימייל עם הלינקים ליד הטקסט וגם כקובץ Word מוצמד עם לינקים לטקסט.

די מהר כתבתי להם "הלו, פה זה אינטרנט!" יחד עם קישור להורדת ממיר RTF ל HTML. אולי בגללי אחר כך התחילו להישלח גליונות הקולקטיב בפורמאט HTML.

התרומה הראשונה שלי לקולקטיב היתה בגליון 43 אבל ללא קרדיט. כנראה שהתרעמתי על כך כי בגליון 44 כתב אורי:

חנן הוא, אגב, בעלים של דומיין מבוקש שמחביא בו כמה מאמרים טובים על חיפוש מידע ועוד. שווה ביקור ולו רק כדי ללמוד איך להשתמש בגוגל כדי למצוא את הדפים הטובים באתרים שבנויים גרוע או שאין בהם מנוע חיפוש ראוי לשמו. והוא גם בנאדם נחמד. לא כל האנשים שמובילים את התחום בארץ עושים רעש כמו כמה אחרים (כמונו למשל), לא נשכח שוב את השם שלו. אנו מכים על חטא.

מאז השתתפתי לא מעט ב"קולקטיב", אך כדרכי, רק מהצד ולא במרכז העניינים.

חלפו שבע שנים, וכמו שכותב אורי, "כל התחום בארץ במקום אחר לגמרי משהוא לפני כמעט שבע שנים".

אורי כבר יודע שהגיע הזמן להפסיק אבל נשמע לי שהוא קצת חושש.

להפסקת פרוייקט כמו "הקולקטיב" יש שני היבטים - היבט התועלת והיבט האחריות. על היבט התועלת אורי כבר כתב וכבר הגיע למסקנה שהיום התועלת מה"הקולקטיב" קטנה משהיתה במשך השנים הראשונות שלו. על היבט האחריות אורי לא כתב כי הוא צנוע מדי.

האחריות


(הערה לפני ההמשך: עכשיו אני אכתוב ספקולציות שלי. אני אכתוב על אורי וירדן (לוינסקי) דברים שלא שמעתי מהם אבל אני מנחש, מתוך התבוננות בפעולות שלהם במשך השנים. אני מעריך שאני מנחש נכון אבל גם יכול להיות שלא. ואני בטוח שמה שאכתוב כאן יביך אותם אבל אני לוקח את הסיכון. נמשיך.)

הסיבה שאורי וירדן וכל השאר השקיעו ומשקיעים הרבה, ללא תמורה נראית לעין, היא תחושת האחריות לאינטרנט בישראל. תחושת האחריות הזאת גרמה להם לכתוב ולאסוף ולתכנת ולשלוח את "הקולקטיב", את אתר קונספציה ואת אתר רשימות שבו אתם קוראים עכשיו. תחושת האחריות לא הגיעה מבחוץ. אי אפשר להטיל אחריות, אפשר רק לקחת אחריות. והם לקחו אחריות. והיו דוחפים ושותפים משמעותיים לשינויים המשמעותיים שקרו כאן. ועל כך מגיעה להם תודה ענקית. ההשקעה שלהם ראויה לפרס ישראל. ברצינות.

הבעיה עם אנשים שיש להם תחושת אחריות חזקה שהם לא תמיד יודעים מתי להרפות. אני חש שלאורי קשה להרפות מ"הקולקטיב". קשה לו להגיד "אני כבר לא צריך להיות אחראי על מה שאנשים קוראים ואני לא צריך להיות אחראי לאסוף ולנפות ולספק קישורים טובים ומעניינים ומועילים".

אבל בגלל הניתוח (הנכון) של אורי על היחס בין ההשקעה והתועלת מ"הקולקטיב", אפשר להרפות. ואין סיבה לחכות לגליון 300 ולסבול עד אז. אפשר להתכונן נפשית ולהכריז על גליון 275 כגליון האחרון של "הקולקטיב".

וכולנו נשמח על כל 274 הגליונות הראשונים ונזיל דמעה על גליון 275 ונהיה נוסטלגים ו(שוב) נגיד תודה.

פורסם ב 12 בספטמבר 2006 21:23 תגובות נעולות | כלים


רשומה"התנגדות פסיבית" לעומת "אחיזה באמת"

אתמול חגגה הודו את הולדת הרעיון של ה"אחיזה באמת" - סאטיאגראהא - שאותו פיתח מוהנדס גנדהי כאסטרטגיית המאבק של ההודים באפליה נגדם בדרום אפריקה.

בהרבה מקומות מבלבלים בין מאבק לא אלים, התנגדות פאסיבית ואחיזה באמת.

הבילבול הוא לא רק בטקסטים שנכתבים על התנגדות פסיבית אלא גם בפעולות של התנגדות פסיבית שטוענים שהרעיונות שבבסיסן נוצרו על ידי גנדהי. אפשר לראות את הבלבול הזה גם במאבקים שמתקיימים כאן בישראל.

בספר שכתב גנדהי על המאבק בדרום אפריקה הוא הקדיש פרק מיוחד להבהרת ההבדל בין הרעיון של התנגדות פסיבית ובין אחיזה באמת - סאטיאגראהא. אני מדביק כאן את הטקסט (הארוך) המקורי. כדאי להקדיש זמן ולקרוא את הטקסט. יום אחד הוא עוד יתורגם לעברית.

 

SATYAGRAHA V. PASSIVE RESISTANCE

   As the movement advanced, Englishmen too began to watch it with interest. Although the English newspapers in the Transvaal generally wrote in support of the Europeans and of the Black Act, they willingly published contributions from well-known Indians. They also published Indian representations to Government in full or at least a summary of these, sometimes sent their reporters to important meetings of the Indians, and when such was not the case, made room for the brief reports we sent them.

   These amenities were of course very useful to the community, but by and by some leading Europeans came to take interest in the movement as it progressed. One of these was Mr Hosken, one of the magnates of Johannesburg. He had always been free from colour prejudice but his interest in the Indian question deepened after the starting of Satyagraha. The Europeans of Germiston, which is something like a suburb of Johannesburg, expressed a desire to hear me. A meeting was held, and introducing me and the movement I stood for to the audience, Mr Hosken observed, "The Transvaal Indians have had recourse to passive resistance when all other means of securing redress proved to be of no avail. They do not enjoy the franchise. Numerically, they are only a few. They are weak and have no arms. Therefore they have taken to passive resistance which is a weapon of the weak." These observations took me by surprise, and the speech which I was going to make took an altogether different complexion in consequence. In contradicting Mr Hosken, I defined our passive resistance as 'soul force.' I saw at this meeting that a use of the phrase 'passive resistance' was apt to give rise to terrible misunderstanding. I will try to distinguish between passive resistance and soul force by amplifying the argument which I made before that meeting so as to make things clearer.

   I have no idea when the phrase 'passive resistance' was first used in English and by whom. But among the English people, whenever a small minority did not approve of some obnoxious piece of legislation, instead of rising in rebellion they took the passive or milder step of not submitting to the law and inviting the penalties of such non-submission upon their heads. When the British Parliament passed the Education Act some years ago, the Non-conformists offered passive resistance under the leadership of Dr Clifford. The great movement of the English women for the vote was also known as passive resistance. It was in view of these two cases that Mr Hosken described passive resistance as a weapon of the weak or the voteless. Dr Clifford and his friends had the vote, but as they were in a minority in the Parliament, they could not prevent the passage of the Education Act. That is to say, they were weak in numbers. Not that they were averse to the use of arms for the attainment of their aims, but they had no hope of succeeding by force of arms. And in a well-regulated state, recourse to arms every now and then in order to secure popular rights would defeat its own purpose. Again some of the Non-conformists would generally object to taking up arms even if it was a practical proposition. The suffragists had no franchise rights. They were weak in numbers as well as in physical force. Thus their case lent colour to Mr Hosken's observations. The suffragist movement did not eschew the use of physical force. Some suffragists fired buildings and even assaulted men. I do not think they ever intended to kill any one. But they did intend to thrash people when an opportunity occurred, and even thus to make things hot for them.

   But brute force had absolutely no place in the Indian movement in any circumstance, and the reader will see, as we proceed, that no matter how badly they suffered, the Satyagrahis never used physical force, and that too although there were occasions when they were in a position to use it effectively. Again, although the Indians had no franchise and were weak, these considerations had nothing to do with the organisation of Satyagraha. This is not to say, that the Indians would have taken to Satyagraha even if they had possessed arms or the franchise. Probably there would not have been any scope for Satyagraha if they had the franchise. If they had arms, the opposite party would have thought twice before antagonising them. One can therefore understand, that people who possess arms would have fewer occasions for offering Satyagraha. My point is that I can definitely assert that in planning the Indian movement there never was the slightest thought given to the possibility or otherwise of offering armed resistance. Satyagraha is soul force pure and simple, and whenever and to whatever extent there is room for the use of arms or physical force or brute force, there and to that extent is there so much less possibility for soul force. These are purely antagonistic forces in my view, and I had full realization of this antagonism even at the time of the advent of Satyagraha.

   We will not stop here to consider whether these views are right or wrong. We are only concerned to note the distinction between passive resistance and Satyagraha, and we have seen that there is a great and fundamental difference between the two. If without understanding this, those who call themselves either passive resisters or Satyagrahis believe both to be one and the same thing, there would be injustice to both leading to untoward consequences. The result of our using the phrase 'passive resistance' in South Africa was, not that people admired us by ascribing to us the bravery and the self-sacrifice of the suffragists but we were mistaken to be a danger to person and property which the suffragists were, and even a .generous friend like Mr Hosken imagined us to be weak. The power of suggestion is such, that a man at last becomes what he believes himself to be. If we continue to believe ourselves and let others believe, that we are weak and helpless and therefore offer passive resistance, our resistance would never make us strong, and at the earliest opportunity we would give up passive resistance as a weapon of the weak. On the other hand if we are Satyagrahis and offer Satyagraha believing ourselves to be strong, two clear consequences result from it. Fostering the idea of strength, we grow stronger and stronger every day. With the increase in our strength, our Satyagraha too becomes more effective and we would never be casting about for an opportunity to give it up. Again, while there is no scope for love in passive resistance, on the other hand not only has hatred no place in Satyagraha but is a positive breach of its ruling principle. While in passive resistance there is a scope for the use of arms when a suitable occasion arrives, in Satyagraha physical force is forbidden even in the most favourable circumstances. Passive resistance is often looked upon as a preparation for the use of force while Satyagraha can never be utilised as such. Passive resistance may be offered side by side with the use of arms. Satyagraha and brute force, being each a negation of the other, can never go together. Satyagraha may be offered to one's nearest and dearest; passive resistance can never be offered to them unless of course they have ceased to be dear and become an object of hatred to us. In passive resistance there is always present an idea of harassing the other party and there is a simultaneous readiness to undergo any hardships entailed upon us by such activity; while in Satyagraha there is not the remotest idea of injuring the opponent. Satyagraha postulates the conquest of the adversary by suffering in one's own person.

   These are the distinctions between the two forces. But I do not wish to suggest that the merits, or if you like, the defects of passive resistance thus enumerated are to be seen in every movement which passes by that name. But it can be shown that these defects have been noticed in many cases of passive resistance. Jesus Christ indeed has been acclaimed as the prince of passive resisters but I submit in that case passive resistance must mean Satyagraha and Satyagraha alone. There are not many cases in history of passive resistance in that sense. One of these is that of the Doukhobors of Russia cited by Tolstoy. The phrase passive resistance was not employed to denote the patient suffering of oppression by thousands of devout Christians in the early days of Christianity. I would therefore class them as Satyagrahis. And if their conduct be described as passive resistance, passive resistance becomes synonymous with Satyagraha. It has been my object in the present chapter to show that Satyagraha is essentially different from what people generally mean in English by the phrase 'passive resistance.'

   While enumerating the characteristics of passive resistance, I had to sound a note of warning in order to avoid injustice being done to those who had recourse to it. It is also necessary to point out that I do not claim for people calling themselves Satyagrahis all the merits which I have described as being characteristic of Satyagraha. I am not unaware of the fact that many a Satyagrahi so called is an utter stranger to them. Many suppose Satyagraha to be a weapon of the weak. Others have said that it is a preparation for armed resistance. But I must repeat once more that it has not been my object to describe Satyagrahis as they are but to set forth the implications of Satyagraha and the characteristics of Satyagrahis as they ought to be.

   In a word, we had to invent a new term clearly to denote the movement of the Indians in the Transvaal and to prevent its being confused with passive resistance generally so called. I have tried to show in the present chapter the various principles which were then held to be a part and parcel of the connotation of that term.

פורסם ב 12 בספטמבר 2006 11:24 תגובות נעולות | כלים


רשומהנפתרה תעלומת הכדורים הירוקים!

האם גם אתם חיכיתם במתח לפתרון תעלומת הכדורים הירוקים?



עכשיו בגיקון יובל קדם מעביר סדנת פיצוצים. יובל הוא אמן אפקטים לסרטים ובכלל בחור מגניב.

בתוך אחת הקופסאות שלו ראיתי כמה כדורים ירוקים, בדיוק אותם אלה שמצאתי על שפת הים ולא ידעתי מה מקורם.

קפצתי בהתלהבות ושאלתי אותו "מאיפה הכדורים האלה? למה הם משמשים?" והוא ענה לי באדישות "אה, מוצאים מלא כאלה על שפת הים."

"את זה אני יודע, אבל איך הם הגיעו לשם?"

"מישהו אמר לי שמשתמשים בהם לניקוי הצינורות של תחנות כח."

רצתי בהתרגשות למחשב וחיפוש קצר העלה שאכן, זו התשובה הנכונה!

הנה, תסתכלו כאן.

ואחרי שסיפרתי למישהו בהתלהבות על פתרון התעלומה  הוא אמר לי "אה, כן, זה אבא של חברה שלי שמייצר אותם".

אוּף!

פורסם ב 9 בספטמבר 2006 16:09 תגובות נעולות | כלים


רשומהבואו להשתתף ב"משחק העולם"

האם אפשר שאנשים מכל ארץ בעולם יבקרו באותו דף באינטרנט במשך תקופה קצרה?

כדי לבדוק את השאלה הזאת יצרתי את משחק העולם.

המשחק הוא הפרוייקט שלי בכנס GeekCon שמתקיים עכשיו במכון וינגייט.

מטרת הפרוייקט היא לבדוק את הקשרים של האנשים דרך האינטרנט ולראות האם הקשרים האלה יובילו לכל מדינה בעולם.

אשמח אם תשתתפו ותשתפו אחרים.

פורסם ב 8 בספטמבר 2006 15:04 תגובות נעולות | כלים


רשומהתקלה - הבלוגים של ישרא לא מתעדכנים ב-וובסטר

חרמון הודיע לי שהבלוגים מישרא לא מתעדכנים בוובסטר.

בדקתי וראיתי שהוא צודק.

מקור הבעיה הוא איפה שהוא בישרא.

הנה דוגמה לבדיקת הפיד של חרמון.

כתבתי ליריב ואני מקווה שהבעיה תיפתר בקרוב.

תיקון: אני מקווה שהבעיה לא תיפתר בקרוב, כי ליריב יש חיים.

עדכון יום ראשון בצהריים: הבעיה תוקנה

פורסם ב 2 בספטמבר 2006 09:15 תגובות נעולות | כלים


לעמוד קודם עמוד 2 מתוך 2

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.