רשומהלמפלגת העבודה אין מקום בקואליצית אולמרט-ליברמן

אנו חברי יסו"ד (ישראל סוציאל-דמוקרטית), חברים במפלגת העבודה הפועלים לקידום מדיניות סוציאל-דמוקרטית ברמה המפלגתית והלאומית, קוראים למפלגה להתעשת.

כחברים הפעילים ברחוב ובמוסדות המפלגה אנו תובעים משרי המפלגה, מסיעתה ומן המרכז לקבל החלטה מפורשת ולפיה מפלגת העבודה לא תשב בקואליציה אחת עם 'ישראל ביתנו' וכי שריה יפרשו מהממשלה עם הצטרפותה.

באופן לא מפתיע, לאחר שמפלגת העבודה לא הציבה אולטימטום תקיף נגד כניסת מפלגת 'ישראל ביתנו' לממשלה, המגעים בין אולמרט לליברמן צברו תאוצה, וכך אנו ניצבים לפני רגע ההכרעה על המשך דרכנו בממשלה. נבחרי מפלגת העבודה משדרים אותות לפיהם הם מתחילים להסכין עם ישיבה משותפת בממשלה עם מפלגת ימין קיצוני, שערכיה ומדיניותה המוצהרים סותרים באופן מוחלט את אלו של מפלגתנו. מפלגת העבודה חייבת לעצור את הסחף לאלתר, ולהציב לאולמרט אולטימטום נחרץ נגד הכנסתו של ליברמן לקואליציה. עמדה זו, המתחייבת מערכיה של מפלגת העבודה ומהבטחותיה לבוחריה, אמורה לבהיר לאולמרט את מחיר צירופו של ליברמן.

אם אולמרט לא ייכנע לאולטימטום, סימן הוא שבכל מקרה אין למפלגת העבודה כל השפעה על מדיניות הממשלה, ואין הצדקה להמשך ישיבתה בקואליציה.

אל לה למפלגת העבודה להיות המלבין שיטהר את השרץ. אם תשב מפלגת העבודה עם ליברמן בממשלה, היא תכשיר אותו ואת משנתו הגזענית. היא תאבד את היכולת להיאבק על התקציב ועל חוק ההסדרים היא תוותר גם על הזכות להיקרא מפלגה סוציאל-דמוקרטית.

אלה מקרב השרים, חברי-הכנסת וחברי המרכז של מפלגת העבודה התומכים בכניסת 'ישראל ביתנו' לממשלה, תומכים - דה-פאקטו - במדיניות החברתית-כלכלית אותה מובילים אולמרט והירשזון, ומוציאים את עצמם מתחומיה של מפלגת העבודה ומצעה המוסכם. אף חבר מפלגה שמכבד את עצמו לא יוכל לתת את קולו שוב למי שמתנהל כהמשכה של מפלגת 'קדימה' בתוך מפלגת העבודה.

אנחנו, הפעילים, שבזמן הבחירות עשינו לילות כימים כדי שהמפלגה תזכה לכוח גדול ככל הניתן, מוצאים את עצמנו במצב בו קשה לנו יותר ויותר להגן על מדיניותה. נבחרי המפלגה, למענכם ולמעננו אזרו כוחות, העירו מחדש את הרוח שנשבה במפלגה ערב הבחירות, וצאו למאבק פוליטי למען הדרך אשר בשמה נבחרתם.


פורסם ב 25 באוקטובר 2006 17:17 במדור פוליטיקה תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

דוד מרחב  [אתר]  בתאריך 10/25/2006 6:35:29 PM

אני לא ממש מבין אתכם

כבר הרבה זמן שאני שומע מחברים במפלגת העבודה המזוהים עם האגף הסוציאל-דמוקרטי (יסו"ד וכולי), אזהרה לפיה ליברמן זה קו אדום. דהיינו, ממשלה משותפת עם ליברמן ואולמרט היא כניעה לפאשיזם.

קראתי את המסמך שפרסמת פה ולא ראיתי שום אולטימטום לעמיר פרץ, אותו יסו"ד קידמה לאורך כל הדרך. פרץ חושב שהסוציאליסטים במפלגה "בכיס" שלו, ולכן אין לו שום בעיה להפר כל הבטחה שהבטיח בעבר.

לפעמים הגיע הזמן לאיים ולא רק להתחנן, ואף לבצע את האיומים.

יכול מאוד להיות שהגיעה העת לפעול להקמת מפלגת עובדים חדשה, מלמטה, כפי שהקים בשעתו עמיר פרץ את "עם אחד".

אם חברי יסו"ד ימשיכו להיות חברי "העבודה" לאחר הצטרפות ליברמן, הם יהיו רלבנטיים בדיוק כמו יו"ר המפלגה האופורטוניסט, השקרן והנוכל.

יוחאי עילם  [אתר]  בתאריך 10/25/2006 6:37:45 PM

יפה מאוד

אפשר לעשות משהו סביב ישיבת המרכז ביום ראשון?

שי  בתאריך 10/25/2006 6:45:32 PM

ישחרר את הרוצח?

אולי ליברמן יהיה זה שיארגן את השחרור של יגאל עמיר.
http://www.aplaton.co.il/story_250

יודן רופא  [אתר]  בתאריך 10/25/2006 8:36:17 PM

ללא נושא

זה נכון שליברמן הוא צפרדע גדולה במיוחד אבל העבודה היא לא בדיוק חד"ש. מעניין לקרוא את הדברים שפרסם נזיר מג'לי היום בהארץ http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/779155.html
שיקולים מעניינים. הבעיה עם פסילת מפלגתו של ליברמן היא שהיא מריחה מפסילה של מגזר שלם: העולים מרוסיה, ואני לא בטוח שזה רעיון כל כך טוב. הבעיה איננה ליברמן, אלא העובדה שאת מה שהוא מעיז להגיד, כנראה שיותר מ - 50% מהאנשים בארץ חושבים.

איתי  [אתר]  בתאריך 10/25/2006 10:31:32 PM

דוד - ראה את מכתב עבודה שחורה

אנחנו נדאג שכל מי שיהיה שותף פעיל או סביל למעשה הזה יודח.
אתה מוומן לפרסם את הקול הקורא אצלך אם אתה מזדהה איתו

שאולי  בתאריך 10/25/2006 10:34:27 PM

ללא נושא

נו מה נגיד.?

קשה לנו יותר ויותר להגן על מדיניותה??

איפה אתם חיים חברי יסוד.

עד מתי נשמע אתכם מצקצקים.


איתי  [אתר]  בתאריך 10/25/2006 10:46:45 PM

מתוך קריאת "עבודה שחורה"

המצביעים: התפקדו והדיחו את ההנהגה

אנו קוראים למצביעי מפלגת העבודה, המאוכזבים וזועמים על התנהלות ראשיה מאז הבחירות, להתפקד בהמוניהם למפלגה עוד היום.



עליכם להשתמש בזעמכם בכדי להדיח את כל מי שתרמו באופן פעיל או סביל לזניחת ההבטחות לבוחרים ולסירוסה של מפלגת העבודה, בפרט בנושא תקציב 2007 ובעידוד או אי התנגדות לכניסתה של ישראל ביתנו לממשלה. עליכם להתפקד גם אם נשבעתם שלעולם לא תצביעו עוד למפלגת העבודה, כי זו הדרך היחידה שלכם להעניש אישית את האחראים.



צוות עבודה שחורה

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.