רשומהעל בלוגים וחברות מסחריות - מזווית אחרת

זה התחיל בהתרגזות מקומית, עבר לשאלות של היחס בין חברות מסחריות ובלוגים ומסתכם באולי מסקנות על מטרות אפשריות של בלוגרים לשינוי חברתי.

אתמול בערב (9.10.2006) ראיתי משהו מרגיז בסניף אופיס דיפו במרכז הקניות ביג בבית שמש.

 

 

נכנסתי פנימה ושאלתי את אחת המוכרות האם ההתניה בשירות צבאי קשורה לגיל. היא לא הבינה את השאלה שלי אז המשכתי ואמרתי לה שיש לי חבר ערבי שמחפש עבודה והאם בגלל שכתוב "לאחר צבא" הוא לא יכול להציע את עצמו. היא בדקה בטלפון הפנימי עם מישהי (מנהלת הסניף?) ושאלה אותה האם "ערבים יכולים לעבוד אצלנו?". לא שמעתי את התשובה אבל המוכרת אמרה לי "שיבוא וימלא קורות חיים".

למחרת, היום, החלטתי להסלים את העניין יחד עם מחשבה על היחס בין חברות מסחריות ובלוגים. רציתי לבדוק האם יתייחסו לפניה שלי ברצינות כמו לפניה של עיתונאי מהעיתונות הממוסדת.

התקשרתי לחברת אופיס דיפו ולאחר שהעבירו אותי מפה לשם השארתי בשעה 9:30 הודעה לנגה.

נגה חזרה אלי בשעה 11:00 וסיפרתי לה על העניין. היא אמרה שתבדוק.

במקביל, חיפשתי את משרד יחסי הציבור של חברת אופיס דיפו. הגעתי למשרד הפרסום שלהם אבל זה לא היה זה. אחר כך חיפשתי "אופיס דיפו" ב allmarketing.co.il וגיליתי שמשרד יחסי הציבור רן רהב תקשורת ויחסי ציבור מחזיק גם בתיק היח"ץ של החברה.

בערך ב 11:45 התקשרתי ודיברתי עם לירז. סיפרתי לה מי אני ומה העניין והיא ביקשה ממני לשלוח לה באימייל מכתב מסודר. בזמן כתיבת המכתב התקשרה שוב נגה מאופיס דיפו, קיבלתי ממנה את כתובת האימייל שלה ושלחתי את המכתב הבא לשתיהן.

שלום,

(מכתב זה נשלח במקביל ללירז מ"רן רהב תקשורת ויחסי ציבור" ולנגה מקשרי לקוחות של חברת אופיס דיפו.)

שמי חנן כהן ויש לי בלוג בכתובת http://notes.co.il/hanan

לפני פרסום המקרה שבהמשך אני מעוניין לקבל תגובה רשמית של החברה ולצרפו לפרסום שלי.

אני חי בבית שמש ואתמול נתקלתי במודעה הבאהhttp://flickr.com/photos/hanan_cohen/265905745/

ניסוח המודעה מודיע לערבים שלא שירתו בצבא שהם לא רצויים כאן וכמו כן המודעה עוברת על חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח - 1988 שבו כתוב

2. איסור הפליה (תיקון: תשנ"ב, תשנ"ה, תשנ"ח, תשס"א, תשס"ב, תשס"ג)

(א) לא יפלה מעביד בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם [ההדגשה שלי - ח.כ.], ארץ מוצאם, השקפתם, מפלגתם או שירותם במילואים, קריאתם לשירות מילואים או שירותם הצפוי בשירות מילואים כהגדרתו בחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו - 1986, לרבות מחמת תדירותו או משכו, בכל אחד מאלה:
(1) קבלה לעבודה;
(2) תנאי עבודה;
(3) קידום בעבודה;
(4) הכשרה או השתלמות מקצועית;
(5) פיטורים או פיצויים פיטורים.

אני מבקש לדעת האם מודעה זו תואמת את מדיניות החברה.

אם כן - האם בעקבות פנייתי תשנה החברה את מדיניות ההעסקה שלה?

אם לא - האם בעקבות פנייתי תורו לסניף בית שמש להסיר את המודעה ולהזכיר לשאר סניפי החברה את מדיניות ההעסקה של החברה?

בתודה,

חנן כהן

בשעה 14:45 חזרתי למרכז הקניות וראיתי שהחליפו את נוסח המודעה


בערך בשעה 15:00 קיבלתי באימייל את התגובה הבאה

אל: חנן כהן

מאת: רן רהב

הנדון: תגובה

אנו מודים על פנייתך בנושא טעות שנפלה במודעת דרושים בסניף הרשת בבית שמש, להלן התגובה,

ראשית, עם ייוודע דבר הטעות שנפלה במודעה הרשת דאגה לטפל ולהסירה במיידי.

אופיס דיפו שוקדת ימים כלילות על רווחת עובדיה ושמחה לתת הזדמנות שווה ולהעסיק כל אדם באשר הוא אדם ללא הבחנת דת, מין, גזע וכו'.

אופיס דיפו מקפידה על פרסום מודעות דרושים הפונות לכל המגזרים על פי חוק.

במודעה נפלה טעות ניסוח ואנו מבקשים להביע את התנצלותנו הכנה, חשוב לציין כי לא הייתה במודעה שום התייחסות למגזר מסוים. 

אנו גאים מאוד בשיוויון ההזדמנויות הקיים ברשת ולראיה מעסיקה אופיס דיפו עובדים מהמגזרים השונים, בדרגים ניהוליים.

בעקבות המקרה רועננו הנהלים ואנו נקפיד להמשיך ולשמור על כבוד האדם באשר הוא אדם.
 

בברכה,

רן רהב
מנהל יחסי ציבור
רשת אופיס דיפו
OP749

מחשבות בעקבות הארוע

 

בימים האחרונים היתה קצת התעוררות בשאלת היחס בין בלוגרים וחברות מסחריות, אבל מכיוון מסויים מאד. "אנחנו נשלח לכם מוצרים ואתם תכתבו עליהם".

באירוע שתארתי עכשיו מתקיים יחס אחר. יחס של ביקורת ותגובה מתקנת.

אני לא מספיק יהיר לחשוב שהמעשה הקטן שלי נורא הזיז לחברת הענק אופיס דיפו. אבל בכל זאת הצלחתי לגרום להם די בקלות לשנות משהו קטן ואולי אפילו הם ירעננו את הנהלים ולא רק כתבו לי שהם יעשו זאת.

בעקבות הארוע עלתה לי מחשבה שאולי חברות בין לאומיות יכולות להיות מטרות יותר אפקטיביות לביקורת חברתית. הממשלה הישראלית ושלוחותיה וחברות ישראליות משתינות עלינו בקשת כל הזמן, לא משנה מה נגיד עליהן. לעומת זאת, חברות בין לאומיות שמרכזן לא פה רגישות יותר לביקורת.

עם אלף אלפי הבדלות, אני נזכר בהריגת רייצ'ל קורי על ידי טרקטור D9 של חברת קטרפילר. שם המקרה היה מקומי, הרבה יותר דרמטי, של הריגת אזרחית אמריקנית על ידי מכשיר שיוצר בארה"ב. הוריה של קורי תובעים את החברה בבית משפט פדרלי.

יכול להיות שפעילי השינוי החברתי יכולים למפות את פעולות החברות הבין לאומיות בישראל, לבקר אותן ישירות ולפרסם את הביקורת בצורה כזאת שתוכל להתחבר לביקורת קיימת ברחבי העולם על אותן חברות.

נ.ב. ועוד משהו קטן. תראו מה קורה כשחברה נורא רוצה שבלוגר יכתוב על המוצר שקיבל ממנה בחינם.


פורסם ב 10 באוקטובר 2006 15:54 במדור עולם הבלוגים תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

אשל   בתאריך 10/10/2006 4:50:26 PM

יפה עשית.

שינויים מתחילים בקטן. אחד ועוד אחד ועוד ועוד -
ובסוף הטובים ינצחו.

איתי  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 4:54:15 PM

מחקר מבוקר

המעשה שעשית הוא יפה ומבורך ללא קשר להיותך בלוגר ולאג'נדה הפרו-בלוגית.

אך לפני שמנפנפים ביכולת של בלוגרים לתקן עולם
צריך אולי לבדוק שיש לכך ביסוס. האם לא ייתכן שהיית מקבל אותה תגובה בדיוק ואותה השפעה בדיוק (החלפת המודעה) לו היית שולח אותו מכתב בלי המלים ויש לי בלוג בכתובת?

די ברור שלאזרח הממוצע יש פחות כוח להזיז מלעיתונאי (גדעון רייכר עשה מזה קריירה), אך האם הבלוגר קרוב יותר בכוחו לעיתונאי או לאזרח? כלל לא ברור מהמקרה שתיארת.

איתי  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 4:58:01 PM

ואוסיף ואשאל

האם "הבלוגר הממוצע" זהה בכוחו הפוטנציאלי להשפיע על רני רהבים לחנן כהן?

אני מוכן להשתתף בניסוי אם תארגן אותו כהלכה, עם מספר גדול מספיק של מקרים לטיפול והגרלה של מי יפנה כבלוגר ומי יפנה כ"סתם אחד". אולי נפנה ליוסי לייעוץ?

ניר  בתאריך 10/10/2006 5:13:58 PM

נראה לי שזו סתם היטפלות לקטנות

במאות חנויות ברחבי הארץ הנוסח האחיד הוא "מחפשים אנשים אחרי צבא", לא בגלל שזה מחייב עשיית צבא אלא בגלל שזו הפנייה המקובלת.
אני שמח שהם שינו את הנוסח, אבל במאות מקומות זה לא שונה, וזה סתם הרגל, לא דרישה אמיתית לשירות בצבא.

אולג  בתאריך 10/10/2006 5:27:27 PM

ברצוני לציין

שבסניף אופיס דיפו בצומת ירקונים וגם בזה שבפ"ת ישנם עובדים ערבים רבים ולא רק בדרג הנמוך ביותר. הם אפילו מעזים ומדברים זה עם זה ערבית, ללא בושה וחשש.

אז יכול להיות שכל טרחתך הביאה להורדת שורה שיתכן ונכתבה בלא מחשבה מעמיקה, ע"י איש אחד מהעובדים.

או אולי לא. לא יודע.

יוראי  בתאריך 10/10/2006 5:53:02 PM

פוסטים כאלה מבהירים היטב מדוע

כדאי לי לחנך את ילדי להשתמטות מהצבא. בעוד שחיילים שלא ירצו/יצליחו להשתמט יתרמו למדינה, אנשים אחרים בעלי כוונות לא פחות טובות, יאבקו על זכותם של המשתמטים לסדר מהדקים על המדף באופיס דיפו, להרוויח משכורת גבוהה פי 10 ממשכורותו של חייל שיסדר את האפוד האישי שלו באותו זמן ממש.

הומר  בתאריך 10/10/2006 5:54:36 PM

חנן ואולג

ראשית, זה שהורידו את הנוסח המפלה לא מעיד כלל על סיכויי הקבלה לעבודה של מועמד פלסטיני. אם כל הכבוד להזזת האבן הקטנה מהדרך, הסלע העיקרי עדיין לפניך ולא ברור האם זה השפיע עליו כלל.

אולג - פלסטינים מדברים ערבית כי זה מה שהם מדברים מהבית, אין לזה קשר ל"תעוזה".

אולג  בתאריך 10/10/2006 5:59:55 PM

ללא נושא

הייתי ציני

legal alien  בתאריך 10/10/2006 6:19:17 PM

"רצח" של רייצ'ל קורי

ראשית - ברכות על היוזמה עם אופיס דיפו. אני נוטה להסכים עם הגישה שלחץ על חברות גדולות יכול להיות אפקטיבי מאד לשינוי חברתי ופוליטי.
מנגד אני מוחה על השימוש במלה רצח בהקשר של מותה של ריצ'ל קורי. אני מניח שבחרת במכוון במלה זו דוקא - ולא "נהרגה ע"י כוחות צה"ל" או משהו כזה, ואני לא מקבל את העמדה הזו.אני מניח שאתה סבור אחרת, וזו זכותך כמובן. ובכל אופן - לרצח יש משמעות מובחנת היטב בדין הפלילי ובתודעה הציבורית כאחד, ויש לפחות יסוד לספק שזה מה שקרה שם. אפילו בלינק שצרפת לא משתמשים במונח הזה. מה שמקומם אותי עוד יותר הוא העובדה שאתה "משחיל" את המסר הזה כבדרך אגב. לא זה הנושא המרכזי בפוסט הזה, ולטעמי אמירה כה מהדהדת צריכה לעמוד בפני עצמה. בעיני זו טקטיקה לקויה מוסרית (גם אם לא היתה פה כונה מפורשת לעשות כך, ו"ככה יצא").

רן  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 6:49:29 PM

אתה רואה?

אני אגיד לך יתרה מזאת.

גם אם היית אומר שאתה אזרח וזה הפריע לך, היו משנים (או שאני נאיבי). סך הכל מטרת המשרד היא לשרת את הלקוח, שטעה, ורוצה לתקן.

גם אם היית חנן כהן בלי בלוג :)

אחלה מעשה !

רן

יהונתן  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 7:06:26 PM

כל הכבוד.

אני חושב שגם אם הדבר נבע מטעות וגם אם לא, הדרישה לצבא - ללא קשר אם מדובר בערבים\חרדים\סרבנים היא מוגזמת ולא חוקית. מה גם שהתיקון עשה טוב לרן רהב, כל הכבוד לו על הפעולה המהירה.

לגבי אזרח רגיל:בלוגר:עיתונאי? אני חושב שבלוגר הוא אזרח רגיל, שבחר להשתתף בצורה פוליטית במשחק.

אורה לב-רון  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 7:33:56 PM

נכון, העולם לא ישתנה

אבל איך יהיו חיינו ללא נסיונות לשנותו? שפו

אורה לב-רון  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 7:34:01 PM

נכון, העולם לא ישתנה

אבל איך יהיו חיינו ללא נסיונות לשנותו? שפו

רונית  בתאריך 10/10/2006 8:16:27 PM

על מה אתה מדבר?

ברור לגמרי ש"אחרי צבא" קשור לגיל ולא לערבים, כי הם לא רוצים עובדים תיכוניסטים. נראה לי שהתגובה שלהם נבעה מזה שהם העדיפו לסגור את זה בלי להתחיל להתקשקש עם אחד שמפליג בדמיונו למקרא כל שלט, מאשר להתחיל להתווכח ולהסביר למה הכוונה.

שחר שמש  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 8:52:35 PM

לילות כימים?

פירשון:
"עושים לילות כימים": אנחנו מתייחסים ללילותינו כאילו היו ימים, ועובדים גם בהם מתוך מאמץ לעשות מה שזה לא יהיה אנחנו מנסים לטעון שאנחנו עושים.

"עושים ימים כלילות" (כפי שנכתב בתגובה):
א. אנחנו מעדיפים לישון על פני לטפל בפניה שלך.
ב. אנחנו לא מבינים את השפה שבה אנחנו מתיימרים לייצג את לקוחותינו בתור משרד יחסי ציבור מספיק כדי לתת את הביטוי בצורה שבה היינו אמורים לתת אותו.

שחר

חנן כהן  בתאריך 10/10/2006 9:53:11 PM

תודה לכולם על התגובות

למרות שרני רימון חתום על המכתב, אני מניח שלא הוא כתב אותו אבל רוחו העילגת שורה עליו.

"עם ייוודע" במקום "עם היוודע"

"ולהסירה במיידי" במקום "ולהסירה מייד". מישהו דווקא כן היה כאן בצבא.

"שוקדת ימים כלילות" כפי שציין שחר.

ועוד דבר. בלי קשר לצבא או לא צבא - ציון הגיל הרצוי למועסק הוא לא חוקי. צריכה להיות סיבה טובה להעדיף מועסקים בגיל מסויים. לדוגמא, מדריכים בפנימיה שיש צורך חינוכי שהם יהיו בהפרש גילים מסויים מהחניכים.

דוברמן  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 10:36:28 PM

חנן ושחר

חנן, אני מניח שהתכוונת ל"רני רהב" ולא ל"רני רימון" הבלוגר.

שחר - גדול! אני נהנה לחפש טעויות כאלו, ואת זה - פספסתי.

איריס  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 10:49:45 PM

בלוגים/עיתונים

ניסוי יפה ותודה שהבאת אותו בפנינו.

מנסיוני עם הבלוג הקטן שלי, לפחות במקרה אחד, פוסט "צרכני" צלפני, על שרד ממשלתי הניב טלפון למחרת בבוקר . וזה בלי לשלוח התראה או לאיים. לא ניסיתי לעשות מה שעשית, וכניראה לא אעשה את זה. צריך להיות "מבכירי האינטרנט" כניראה כדי שזה לא יתפרש כפאתטי.
(הביטוי "בכירי האינטרנט" שאוב מפוסט שלך, וסיקרן אותי מאד. האם יש כבר מועצת חכמי האינטרנט ? וכמה נשים יש שם ? וכמה נציגים שאינם "יוצאי צבא" כמובן)

אז מנסיוני הדל, קודם כל קוראים את הפוסטים מספיק אנשים,או שיש קוראים שמעבירים הלאה, וזה אומר שיש אפקטיביות.
אבל בהבדל מעיתון, המבוקר יעשה חישוב מה עלות השינוי הנדרש לעומת הנזק התדמיתי, וכמובן שבלוג זה לא איום כמו ידיעות אחרונות עמוד ראשי. השאלה היא גם האם בלוגרים שאינם עיתונאים או פוליטיקאים מוכרים יכולים להשפיע.

חנן כהן  בתאריך 10/10/2006 11:00:57 PM

לאיריס

"בכירי האינטרנט" היה בדיחה. ומבחינת המיגדר, חצי חצי.

שלט קטן בסניף קטן זה לא בעיה. השאלה היא האם אפשר להוריד את הפרסומת הזאת.

http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=789186

צריך לברר האם הפרסומת עדיין מוצגת.

רן  [אתר]  בתאריך 10/10/2006 11:32:25 PM

רני רימון ? המממ....

האמנם?

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 10/11/2006 12:06:55 AM

המקור לבלבול

הוא משפט שלא הספיק להיכנס לפוסט כשהוא עלה.

הצעתי לרן ניסוח ועד שהוא חזר אלי כבר העלתי את הפוסט בלעדיו. אז הנה, למען ההבהרה וההסטוריה.

"למחרת, היום, החלטתי להסלים את העניין יחד עם מחשבה על היחס בין חברות מסחריות ובלוגים. רציתי לבדוק האם יתייחסו לפניה שלי ברצינות כמו לפניה של עיתונאי מהעיתונות הממוסדת. סיפרתי על העניין לרן רימון מגלובס בהצעה שיבדוק את הנושא במידה שהם לא ישתפו פעולה."

איל  [אתר]  בתאריך 10/11/2006 10:37:00 AM

יישר כח!

אחד  בתאריך 10/11/2006 11:14:33 AM

ללא נושא

הכנסת המקרה של רייצ'ל הייתה ממש לא במקום, דיי כבר לחפור בנושא הזה, האחריות הייתה עליה, לא רצחו אותה ולא נעליים, די כבר תנו לה לנוח בשקט.

עידן דורפמן  [אתר]  בתאריך 10/12/2006 1:41:55 AM

חחחחחחחח

"אופיס דיפו שוקדת ימים כלילות על רווחת עובדיה ושמחה לתת הזדמנות שווה ולהעסיק כל אדם באשר הוא אדם ללא הבחנת דת, מין, גזע וכו'."

חנן, עבדתי שם כמעט שנתיים.

יום יבוא אני אכתוב פוסט על התביעה שתבעתי אותם, על תשלום בחסר של פיצויי פיטורין, ותשלום על אי מתן הודעה מוקדמת על פיטורים. לשמחתי הרבה, ניצחתי בנוק אאוט, הגעתי איתם ליופי של פשרה (כמובן אחרי המון תחנות בדרך).

ואגב, העסיקו אצלנו דווקא כמה ערבים. בשכר רעב. כמו כולם.

ועוד אגב, נראה לי שאני מכיר את המנהלת בבית שמש. אם היא לא התחלפה בשנתיים האחרונות.

legal alien  בתאריך 10/12/2006 7:02:52 PM

עדין מחכה להתייחסות לתגובתי

גם פניתי אליך לאימייל שלמעלה.
אני חושב שלהאשים את צה"ל ברצח במסגרת של הערת אגב בטקסט בענין אחר זה מעשה בזוי. עד עכשיו חשבתי שאתה מקפיד על אתיקה בכתיבה ויושרה עתונאית (וכן, אני יודע שאתה לא עתונאי. קרא לזה יושרה בלוגרית אם אתה מעדיף). כנראה שזה ענין פעוט ולא מספיק ראוי להתיחסות בעיניך.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 10/12/2006 7:49:31 PM

רייצ'ל קורי

החלפתי "רצח" ב"הריגת"

legal alien  בתאריך 10/12/2006 8:37:07 PM

תודה

ואם במקרה החלפת לפני התגובה הקודמת שלי אז עמך הסליחה

כRובי  [אתר]  בתאריך 10/13/2006 7:40:44 AM

כל הכבוד!

לא פעם ראשונה שאני שומע על פעילות של דמויות המוכרות ברשת הישראלית בלבד ולא מחוצה לה, וזוכות להצלחה, אבל עדיין: כל הכבוד!

עדי  [אתר]  בתאריך 10/13/2006 11:14:01 AM

ממש לא כל הכבוד

אם זה לא יהיה ברור אז אני ציני.

למה רק להעליב ערבים? מה עם כל האנשים שמשתמטים משירות צבאי והם לא ערבים? ככה סתם אתה מגדיר אוכלוסיה שלמה?

אין לי בעיה עם ערבים או שמאל/ימין קיצוני. וגם אין לי בעיה עם זה שטרחת על זכותו של פלח באוכלוסיה שאני לא מעריך בכלל!

הבעיה שלי היא שמהמאמר ברור שמחשבתך היא שאתה מגן על זכויות של ערבים שלא עושים צבא. מההכרות שלי ומכוסות קפה שיצא לשבת איתם אם הוא לא עושה צבא זה מסיבה אחת פשוטה. הוא שונא את המדינה ואומר זאת שוב לחסוך לך לחזור על השורה האחרונה. הוא שונא את המדינה ולא רואה את עצמו כאזרח המדינה.

אני קיצוני לדעתך? או סתם נגד אנשים שהם לא ציונים?

איתי משל  בתאריך 10/16/2006 11:47:10 AM

ללא נושא

חרם צרכנים על סניפי אופיס דיפו, חברת האבטחה "כפיר"
ועל אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב

לאחר המאבק למען הקופאיות ברשתות השיווק ובסניפי סופר פארם הגיע הזמן להיאבק למען המאבטחים שעומדים בכניסה לסניפי אופי דיפו:

הנה הסיפור בקצרה:

היום בבוקר ניגשתי לסניף אופיס דיפו החדש באונ' ת"א.
(הסניף נמצא בבעלות משותפת של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב)
המאבטח, עובד חברת השמירה "כפיר", גבר בתחילת שנות ה-60 לחייו, ביקש ממני לפתוח את התיק מכיוון שלא היה לידו שולחן הנחתי את התיק על הרצפה ופתחתי אותו.
השומר התנצל על כך שאני נאלץ לפתוח את התיק על הרצפה והחל לספר על תנאי העבודה שלו:
הו סיפר לי שמנכ"ל אופיס דיפו אוסר על כל מאבטחי הסניפים ברחבי הארץ (אותו מאבטח, כשאר המאבטחים, עובד במשמרות במספר סניפים) לשבת ולכן, לא רק שאינה מספקת להם שולחנות אלא בעיקר כיסאות.

החוויה הזו הזכירה לי את פרשת מקוממת אחרת: הקופאיות של סופר-פארם. כמי שעבד פעם ברשת הניצול הזו אני בהחלט יודע במה כרוכה עמידה של 5-7 שעות מדי יום.

מקווה שהחרם יועיל וגורמין לעיל יתעשתו במהרה.

תודה על הקריאה.
איתי

עידן דורפמן  [אתר]  בתאריך 10/18/2006 9:10:18 PM

לצערי איתי צודק

אצלנו היה מאבטח, שהיה עובד 12 שעות רצוף, בעמידה.

חסוי  בתאריך 4/5/2007 10:24:22 PM

סחטיין, אבל זה מעשה יחיד, חסרים עוד מאות

אני עדיין לא שמעתי על מעסיק שבאמת שומר על חוקי המדינה...
ואם כן הוא משלם מינימום וכבר עדיף לעמוד משמרת של 12 שעות בלי לקבל תוספת על שעות נוספות(כמו שאני עובד) ולקבל 23 לשעה
מאשר לקבל את כל הזכויות, עם מינימום.

אני כעובד לא יכול לדרוש את הזכויות מהמעסיק כי אני יודע
שתוך שניה הוא מוצא מישהו שיחליף אותי ועד אז,
היחס שלו כפי ישתנה ואז העבודה תיהיה פי כמה
וכמה קשה יותר.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.