רשומהעיתונאים מכובדים או טוקבקיסטים מגעילים?

אני כועס וכותב את זה כועס ואם הייתי מתקרר קצת אולי לא הייתי כותב את זה ככה אבל לפעמים צריך גם ככה.

זה אלים.

ניצן ברומר ואדר שלו - אתם מפעילים אלימות כלפי חרמון. אין לי מילה אחרת להגדיר את המעשה המגעיל שלכם.

ואחר כך אל תתחסדו כשאתם כותבים על טוקבקיסטים אלימים או על "אלימות ברשת" כי המעשה שלכם הוא חלק ממנה.

פשוט תפסיקו להציק לחרמון. אתם והחברים החוכמולוגים שלכם. זה לא מצחיק וזה לא עושה אתכם יותר חכמים.

עדכון: נסגרה האפשרות לתגובות. אפשר לשלוח תגובה לאימייל שלי ואני אפרסם אותה במידה ותהיה קשורה לנושא.

עדכון: תגובתה של אדר שלו

קראתי את טענותייך וניסחתי תגובה שאתה יכול לפרסם.

אני, ניצן ועוד הרבה אנשים (כנראה גם אלו שעומדים מאחורי נומרח - אני לא אחראית לבלוג הזה, אגב) רואים את חרמון כטרול מזיק ולכן התבדחנו על חשבונו.

הסיבה העיקרית לכך היא שחרמון מנהל בלוג בו הוא נוטל קרידט מעיתונאים על בסיס קבוע. ידיעה של רויטרס על הבלוג החדש של אחמדינג'אד פורסמה אצלו באיחור של כמה שעות תחת הכותרת בלעדי/פרסום ראשון/סקופ וכן הלאה. ידיעות נוספות ורבות שכיכבו אצלו בבלוג נלקחו מאתרים אחרים. על כולן מככבת כותרת לפיה חרמון המלך גילה אותן ראשון. הוא אפילו הצליח לשכנע את כתב ידיעות דודי גולדמן באמיתות הגילויים ה"בלעדיים" שלו.

אף סיפור שלי לא נלקח לבלוג של חרמון - קל יותר להתעסק עם כתב של רויטרס, שנמצא אלפי קילומטרים מכאן ולא קורא עברית. אבל אני מזדהה עם אותם עיתונאים שעובדים קשה בעבור פרוטות ורואים אחר-כך את היצירה שלהם נחמסת על ידי אדם חסר לב.

יש אלפי בלוגרים שמגיבים על חדשות שפורסמו איפשהו אחר, ולא כולם עונים על כללי אתיקה של מתן קרדיט - הם לא צריכים. בלוגר הוא לא עיתונאי ולא חייב להגיד מי פירסם את זה קודם. אבל לשקר במצח נחוש ולהלאים סיפורים של אחרים זו סתם רמייה והונאה. אני לא בקיאה בחוקי זכויות יוצרים מספיק כדי לומר אם זו גם עילה לתביעה, אבל קיים סיכוי לא רע שכן.

שים לב שבסופו של דבר כתבנו "חרמון בן כמה אתה", ולא "חרמון אתה צוציק קטן ומציק". אני לא רואה בכך כל פסול. אני כן רואה פסול בכך שחרמון מצנזר את התגובות שלו, וכל תגובה הרומזת, אפילו אם בלשון נקייה ואלגנטית, ש"זה כבר פורסם", נמחקת לאלתר. הדרך היחידה לבקר אותו היא באקרוסטיכון.

נ.ב.

חרמון כנראה גם עוסק בהונאה כספית. לפני מספר חודשים הוא פירסם שגוגל השיקה אדסנס בעברית, אבל "אפשר להירשם לשירות רק דרך חרמון". ידידי אהוד פנה לדוברות של גוגל וגילה שלא דובים ולא יער. לדעתי חרמון ביקש שיירשמו דרכו כדי לגזור קופון או עמלה על ההפניות. כמובן שהפוסט של חרמון נמחק ברגע שאהוד עימת אותו עם העובדות.

תשובתי (הפומבית) לאדר: תודה רבה על התייחסותך העניינית לאדם ולמעשיו.


פורסם ב 25 בספטמבר 2006 13:29 במדור עולם הבלוגים תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

אביבה  [אתר]  בתאריך 9/25/2006 1:53:35 PM

באותו עניין

אטילה שופלמבי לא היה עדין עם הטוקבקיסטים שלו:
http://israblog.nana.co.il/blo....p?blog=249827&blogcode=4914082

נדב  [אתר]  בתאריך 9/25/2006 2:06:33 PM

מסכים איתך

כמה שהאתר של חרמון מטופש, ההתעללות בו די יצאה מפרופורציות... לדעתי זה כבר התחיל עם הבלוג ה"פארודי" ההוא. לא חסרים בלוגים עילגים או מעצבנים, ולא ממש ברור לי למה כל כך הרבה אנשים מרגישים צורך להשפיל דווקא אותו (או בכלל לעשות עניין מקיומם של בלוגים כאלה). יש בזה משהו סאדיסטי, לטעמי

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.