רשומהבגלל מי באמת נעצר הלמו

דיברתי הערב עם בועז גוטמן, עורך דינו של הלמו שנעצר - על פי הגירסה הרשמית - בגלל שפירסם את שמה של המתלוננת נגד הנשיא קצב על עבירות תקיפה מינית.

עו"ד גוטמן סיפר לי שהשופטת בהארכת המעצר של הלמו שאלה את השוטרים האם יש לו הרשעות קודמות (אין לו) והם אמרו שיש לו שלושה (משהו שאני לא זוכר אבל שנשמע לי דומה לצווי מעצר) ובדרך אגב הזכיר השוטר שהלמו פירסם באינטרנט תמונה של המפכ"ל קראדי עם צלבי קרס. לטענת עו"ד גוטמן, ההערה הצדדית הזאת מסבירה למה באמת נעצר הלמו בערב ראש השנה על סמך צו מעצר מתאריך (אם אני זוכר נכון) 21 ביולי 2005. לפני יותר משנה! 

אבל מי גרם להלמו להגיע למצב הזה?

הלמו עצמו

הוא כותב  באתר שלו בדף תמונה שצונזרה עצמית באינטרנט, אבל פורסמה ברבים בעיתון : "ביום 05/02/2006 פורסמה תמונת פוטומוטז' באתר רוטר נט, שבה נראה מפכ"ל המשטרה משה קראדי, כשמאחוריו נראה דגל הנושא את סמל צלב הקרב ועל דגל זה רקום סמל משטרת ישראל. התמונה פורסמה כתגובה צינית לטענה ולהשוואה שהשוטרים שעסקו בפינוי מאחז עמונה, נהגו כקלגסים נאצים. זמן קצר לאחר פרסום התמונה, היא צונזרה על ידי מנהל הפורום, מיד לאחר שראה אותה, בשל חוסר טעם טוב."

עד כאן העניין ברור. הלמו עשה פרובוקציה כהרגלו והעלה תמונה מטופשת וגסה לפורום. התמונה צונזרה מהפורום וכאן הסיפור היה יכול להיגמר. אבל לא.


דודי גולדמן

הלמו ממשיך וכותב : "למרות זאת, החליט העיתון הגדול במדינה, לתת פרסום לאותה תמונה, במסווה של ידיעה על "אתר ימני קיצוני שמסית נגד צה"ל, המשטרה והשלטון". ביום 06/02/2006  פרסם העיתון את התמונה בשחור לבן."


הפרסום בידיעות אחרונות

על הידיעה חתום דודי גולדמן, כתב המחשבים והאינטרנט של ידיעות אחרונות. כמו כן חתומה על הידיעה נחמה דואק. בניגוד לטענתם של הלמו ושל הרב ישעיהו רוטר כותב גולדמן בידיעה "אמש במהלך הערב העלה משה הלוי את התמונה מחדש ונכון לשעת הדפסת העיתון היא ממשיכה להופיע באתר". מכיוון שעבר זמן רב מהמקרה קשה לדעת עכשיו למי להאמין, להלמו&רוטר או לגולדמן.

מה שברור הוא שדודי גולדמן ניפח בכוונה אירוע שולי ומטופש וכמו שכתוב בידיעה : במטה הארצי הזדעזעו לראות את תמונתו של קראדי שפורסמה באינטרנט. "מדובר בהסתה בוטה וחמורה שכבר ראינו בעבר לאן היא עלולה להוביל" אמר אתמול דובר המשטרה.

כנראה שמישהו, אני מניח שזו היתה נחמה דואק, טרח לדחוף את התמונה הזאת מתחת לאף של דובר המשטרה ולגרום לו להזדעזע עמוקות. אני מניח שאם ידיעות אחרונות לא היו מחליטים לעשות מהתמונה עניין גדול, המשטרה לא היתה יודעת על המקרה ואף אחד לא היה מזדעזע או נעלב.

עדכון: עידן דורפמן שלח לי עבודה אקדמית קצרה שהוא כתב בדיוק אודות הידיעה המסויימת הזאת. מאשר בפירוט את מה שאני הנחתי כאן. כתבים ועורכים - היכן האתיקה והיכן העיתונאי?

המפכ"ל קראדי

כמובן שמרגע שפורסמה התמונה ב"עיתון של המדינה", התווסף להלמו אויב חדש, לא פחות ממפכ"ל המשטרה. וכמובן שכשמישהו הוא האויב של המפכ"ל, הוא גם האויב של כל שאר השוטרים שמתחתיו.

עכשיו הגיעה ההזדמנות לנקום בהלמו ובגלל עבירה לא חמורה יחסית שעונשה בחוק הוא שנת מאסר, החליטה המשטרה לגרום להלמו לבלות את ראש השנה באבו כביר.

אבל כדי שהלמו יבלה במעצר, הוא (עדיין) צריך לעבור באולם בית המשפט.

השופטת (שכחתי את שמה)

זוכרים את פרשת הלמו נגד יואב יצחק?

הפרשה הזאת נגרמה בגלל שהלמו שינה את הכיתוב מתחת לתמונה של שופטת בית המשפט העליון, דורית ביניש, ל"הזונה חוזרת".

כמובן שלשופטת המעצרים אין שום אינטרס להקל בעונשו של מי שקרא זונה למי שהיא היום נשיאת בית המשפט העליון והאחראית על קידום שופטים וגם על קידומה של השופטת עצמה.


לסיכום

במשך השנים צבר לעצמו הלמו אוייבים בעלי כח ואנשים שעשו קריירה מליבוי הפרובוקציות שלו. כל אותם אנשים חברו לכך שכנראה הלמו יבלה את החג במעצר.

אבל העובדה שלאדם יש אוייבים בעלי כח לא חייבת לגרום לכך שהם יפעילו עליו אלימות חסרת פרופורציות לשטויות שהוא עושה ויכופפו את החוק ואת ההגיון כדי לנקום בו.

וזה בדיוק מה שקורה כאן.


פורסם ב 21 בספטמבר 2006 23:49 במדור עולם הבלוגים תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 9/22/2006 12:59:03 AM

ועוד עניין קטן בשוליים של הפרשה

פורסמה בנענע ידיעה על מעצרו של הלמו ובה מופיעים משפטי הפז הבאים : "הלוי עדיין שרוי במעצר, אחרי שסירב להימנע מגלישה באינטרנט. על אף ניסיונות חוזרים ונשנים לא ניתן היה להשיג את תגובתו לכתבה."

רבאק! הוא במעצר, לא? אין שם פלאפונים. לאנשים במעצר יש עורכדינים ולהם יש פלאפונים.

עידן דורפמן  [אתר]  בתאריך 9/22/2006 1:56:13 AM

קצה הקרחון

מה שכתבת על הלמו וגולדמן.

יש פה גם בעייתיות ענקית של עורך (לא שגולדמן לא אחראי, כן?)

הוא היה "פעיל ימין", הוא היה דתי אם אני לא טועה, הם טעו שם בהמון עובדות. ומה הכי גרוע? זה היה יום לאחר הפגנת המתנחלים לאחר עמונה. הסיפור הזה היה כחלק ממסע הצלב של ידיעות כנגד המתנחלים ולמען האתרוג שרון ומפלגת קדימה. מצד ימין הלמו ומעשיו, כ"פעיל ימין", ומצד שני - הפגנת המתנחלים.

הכל באותו עמוד, תחת אותה כותרת.

איריס  בתאריך 9/22/2006 7:35:55 AM

מפחיד

מפחיד מאד לחשוב שאנשים המופקדים על מערכות כה חשובות וגדולות מוצאים זמן ורצון להתנקם באזרח קטן, רק בגלל האגו הפגוע שלהם לכאורה.
הייתי רוצה לקוות שהם מתעלים מעל השיקולים האלה.

חשוב מאד להרים התנגדות וזעקה על הרעיון
הנואל לאסור בצו גלישה באינטרנט כחלק מתנאי שחרור ממעצר. מחר יתנו שחרור ממעצר בחבישת פלסתר על הפה או לחילופין יתנו זאת בהקראה פומבית של הודאה מוכתבת מראש. אורוול ממש

אחד, לא מהתקשורת  בתאריך 9/22/2006 7:55:32 AM

אולי מספיק כבר להתייחס לאידיוט הזה כאילו

הוא שילוב של דרייפוס וז'אן ד'ארק?
האיש עובר בכוונה פעם אחר פעם על חוקי מדינת ישראל. הגיע הזמן שישב קצת בכלא.

נמאס כבר לראות את התמיכה האוטומטית בו ולקרוא נפיחות כמו 'מכיוון שעבר זמן רב מהמקרה קשה לדעת עכשיו למי להאמין, להלמו&רוטר או לגולדמן'. נכון, ממש קשה לדעת למי להאמין - לגולדמן, או לצדיקים הידועים הלמו ורוטר.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 9/22/2006 8:26:15 AM

ל"אחד - לא מהתקשורת"

תקרא את זה. כרגע הוספתי. גולדמן לא יוצא שם כל כך צדיק.

כתבים ועורכים - היכן האתיקה והיכן העיתונאי?
http://www.notes.co.il/hanan/23370.asp

אחד, לא מהתקשורת  בתאריך 9/22/2006 9:46:57 AM

מה, באמת?....

גולדמן 'לא יוצא שם כל כך צדיק'?....

אחרי שקראתי וכמעט נרדמתי תוך כדי, נתקלתי בסיכום של אותו גשש בלש:
'אסכם ואומר כי כל מה שנטען כלפי גולדמן וכלפי ידיעות אחרונות, הינו בגדר חשדות בלבד, וכנראה שלעולם לא נדע את האמת בנוגע למקרה הזה'.
אז את האמת לא יודעים, אבל זה לא הפריע לקשקשן ההוא לכתוב. נו טוב, הוא היה צריך להגיש עבודה, לא?
בכל מקרה, הדבר הכי גרוע שעולה מהעלק עבודה זה שהעורכים של גולדמן משכתבים אותו בניגוד לרצונו.
זה כבר מספיק לכל החסידים השוטים לטעון שהלמו והרוטרים, למרות העבר המשטרתי שלהם, יותר אמינים מגולדמן, ולצאת בזעקות שבר על 'כיפוף החוק'. אבל כשהאידיוט מדביק סמלים נאציים לעובדי ציבור - זה בסדר. זה לא כיפוף חוק. זה סתם 'פרובוקציה'.

צדף  בתאריך 9/22/2006 12:19:21 PM

אני מנסה להבין

אתה אומר שהלמו נעצר בגלל דודי גולדמן?

העכבר_ששתק  בתאריך 9/22/2006 3:58:20 PM

"אחד לא מתהקשורת" צודק לחלוטין

חנן, בוא נזכיר לעצמנו במה מואשם הלמו הפעם. הוא מואשם בכך שהפר צו איסור פירסום ופירסם - אומנם כביכול בעקיפין - שמה של אשה שהתלוננה על תקיפה מינית.
למעשה, הוא פירסם לא רק את שמה של המתלוננת נגד חיים רמון, אלא גם את שמה של לפחות אחת מהמתלוננות נגד הנשיא קצב.
מעבר לעבירה הטכנית של הפרת צא"פ, יש כאן פגיעה ברגל גסה בנשים שנפלו קורבן (נכון, כרגע לכאורה בלבד, כפי שאומרים המשפטנים) לתקיפה מינית.
צו איסור הפירסום נועד במקרים שכאלה להסיר לפחות אחת מהחסמים שעומדים בפני קורבנות תקיפה מינית: החשש והבושה ששמן יפורסם ברבים. אם הן לא יזכו להגנה הזו מן המחוקק, ואם ההגנה הזו לא תישמר, נשים לא מעטות עלולות בעתיד להימנע מהגשת תלונה על תקיפה מינית, מחשש ששמן יפורסם ברבים.
לכן, במקום לצאת להגנתו של "דרייפוס-הלמו", מן הראוי לגנותו ולקוות שיקבל עונש שירתיע להבא לא רק אותו, אלא גם אחרים, שהם גיבורים גדולים על חשבונן של קורבנות תקיפה מינית.

נמרוד  בתאריך 9/22/2006 6:46:28 PM

תגובה לעכבר ששתק

קודם כל, בוא נדייק מעט בעובדות: הלמו לא *פירסם* את פרטי המתלוננת, אלא היפנה קישור מאתרו לאתרים של חיים רמון ומשה קצב, אשר כן פירסמו את פרטי המתלוננת, ועד לרגע זה לא טרחו להסירם מהאתר (לפחות באתר של משה קצב). כך שלמעשה, הפירסום הוא מעשי ידיהם. אבל אנחנו לא רואים את מפעילי האתרים האלה בכלא, נכון?

דבר נוסף - הלמו אינו הראשון שהיפנה קישור לאתרים אלה. בוא נתחיל בעשרות פורומים אשר פירסמו שמועות מבוססות יותר ופחות בנושא, חלקן הגדול מגובה באותם קישורים אשר הלמו פירסם, נמשיך בגוגל המהווה למעשה ארכיון רב עוצמה לכל פיסת מידע בעייתית ברשת, ונקנח בתפוז אשר עדיין מפרסמים את הפוסט של הלמו. כך שהטענה שהלמו "הפר צו פירסום", לא רק שהיא אינה נכונה, אלא פשוט מגוחכת.

העכבר_ששתק  בתאריך 9/23/2006 6:21:10 PM

אכן נמרוד, בוא נדייק בעובדות

הלמו לא "פירסם" אלא "היפנה קישור". מה פירוש "היפנה קישור" אם לא פירסום, אומנם בדרך מתחכמת כביכול? הרי רק מי שידע את שמותיהן של המתלוננות (או חשב שהוא יודע...) יכול היה "להפנות קישור" למקומות המתאימים.
אשר לאחד מאותם מקומות, האתר של רמון - נראה היה כי מישהו שתל שם בכוונה את שמה של המתלוננת, ואז "היפנה קישור" לאותו עמוד.
עניין נוסף: שמן של המתלוננות אינו סודי. הוטל עליו חיסיון בצו בית משפט, על מנת ששמן לא יתפרסם ברבים. חשיפת השמות אינה הישג עיתונאי או בלשי. השמות הללו ידועים לכמה וכמה אנשים: חוקרי משטרה, לבלרי בית משפט, עורכי דין ועיתונאים. איש מהם לא מעלה בדעתו להפר צא"פ בכך שייכנס תחת ניק כלשהו לפורום אחד או יותר באינטרנט ויפיץ את השמות ברבים אבל הלמו חכם וגיבור יותר מכולם. הוא, בדרך של הבה ונתחכמה, "מפנה קישור" על מנת שכל עם ישראל יידע בדיוק מי הן אותן נשים שהעזו להתלונן על תקיפה מינית. וואו, איזה גיבור, איזה אביר חופש הביטוי!
אתה טוען שהוא אינו היחיד שהפיץ את שמותיהן? ייתכן, אבל כדברי הבדיחה, הוא עשה את זה מהמקפצה. לא אתעצב אם המשטרה תעלה גם על עקבותיהם של חכמים אחרים, אבל אין לי שום בעיה עם זה שהלמו יקבל את המגיע לו, בבחינת למען יראו וייראו. אולי אם יושת עליו עונש הולם, חכמים אחרים (כולל הוא עצמו) יחשבו להבא פעמיים לפני שיפגעו בפרטיותן, בצנעתן ובכבודן של קורבנות תקיפה מינית, גם אם בדרך של "הפניית קישור" בלבד.

יעקב סיסו  בתאריך 4/28/2008 8:51:33 AM

הגיע הזמן שהלמו ישלם

הלמו - משה הלוי, הוא אדם חולה נפש שמחפש תשומת לב שלא קיבל מהוריו שזרקו אותו מהבית כמו שהוא עצמו סיפר בראיון לעיתונות.
אין ספק שהלמו דפוק בשכל וחושב שמותר לו לעשות הכל.
האדם פושע והגיע הזמן לשים אותו לתקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח.

יעקב סיסו  בתאריך 4/28/2008 8:56:17 AM

ללא נושא

תפסיקו להגן על פושע שפגע וממשיך לפגוע באחרים שלא עשו לו דבר.
פרופסור ידוע לפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, (פופסור עדי ברק) כבר כתב בעבר שמדובר באדם ללא מצפון, ללא עכבות, שמחפש רק תשומת לב, חולה נפש תרתי משמע, שלא תרם לעולם מאומה, מובטל מרצון מזה למעלה מ- 17 שנים, חי על חשבוננו מדמי אבטלה, פשוט מיותר לעולם.
יהייה הרבה יותר שקט בלעדיו כאשר ישב כמה שנים בכלא.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.