רשומהשני סיפורי שימושיות קטנים

המידע קיים אבל קשה למצוא אותו


השבוע פתאום לא פעלו כל האתרים שלי. ניגשתי לאתר הסטטוס של חברת האירוח Dreamhost והתברר לי שבגלל הפסקת חשמל כללית יחד עם איזו תקלה ב UPS נפלו כל השרתים והעניין בטיפול.

לאחר מכן פרסמה החברה קטע בבלוג שלה עם תיאור הבעיה והצרות שהיום להם כל השבוע וכל זה. אחת הסיבות שאני אוהב את Dreamhost היא הפתיחות שלהם.

הנקודה המעניינת היא שבאחת התגובות נכתב שברשימת החיפושים הפופולאריים במנוע חיפוש בבלוגים Technorati מופיע גם שם החברה.

זאת אומרת שלקוחות החברה השתמשו ב Technorati כדי להבין מה קורה. תסתכלו בדף החיפוש אחר  Dreamhost ב Technorati ותראו בגראף מצד שמאל את הקפיצה.

אז מה הבעיה? לקוחות של חברה שרוצים לדעת "מה הבעיה" אמורים להיכנס לדף הראשי של החברה ולמצוא שם את המידע המעודכן. והמידע המעודכן קיים, רק שהוא לא זמין באופן בולט בדף הכניסה של החברה. לקוחות החברה חיפשו את המידע באופן "עקום" במקום להגיע ישר למה שהם מחפשים.

"הנה זה כתוב" - "איפה?"


בעל בלוג ביקש ממני לשנות את שם הבלוג שלו ב-וובסטר.

כתבתי לו בחזרה שאשמח לעשות זאת אבל אני צריך לדעת את שם הבלוג שלו.

הוא כתב לי בחזרה ששם הבלוג מופיע בחתימה שלו אבל הנה השם שוב. הוא כתב לי את השם החדש של הבלוג.

מה שבעל הבלוג לא חשב עליו הוא שאין לי דרך למצוא את הבלוג שלו על פי השם החדש כי הוא לא מופיע ברשימה. מה שמופיע ברשימה הוא השם הישן. הייתי צריך לבצע חיפוש על פי מילה באחד הפוסטים שלו, למצוא את שם הבלוג הישן, למצוא ברשימה את השם הישן ואז להחליף אותו לשם החדש.

לא הרבה עבודה. סתם טירחה מיותרת.

בעל הבלוג לא ניסה לדמיין מראש מה יהיו השלבים שאני צריך לבצע כדי להחליף את שם הבלוג שלו ולא חשב מראש לאיזה מידע אני אהיה זקוק כדי לבצע את השלבים האלה.

הדימיון מראש והלמידה מתקלות קטנטנות כאלה הוא הלב של תהליכי שיפור.

כל הזמן חשוב לדמיין מראש, להיכשל וללמוד.

---

ועוד בעניין - על פלאפל ותכנון אתרי אינטרנט


פורסם ב 25 ביולי 2006 09:52 במדור טכנולוגיה תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

דוד אבוטבול  [אתר]  בתאריך 7/25/2006 12:43:38 PM

חנן, אני לא מבין אותך

עוד לא התקנת את הפלאג-אין קריאת מחשבות של פלוק?

מאזינה ברקע  בתאריך 7/27/2006 3:14:20 PM

מי נותן השירות?

בעל הבלוג שתיארת לא גילה מחשבה יתרה. אבל גם אתה, כ(סוג של)נותן שירות, יכולת להיות יותר מדוייק ולשאול "מהו שם הבלוג הקודם שלך?"

אור לוי  בתאריך 8/1/2006 10:12:58 AM

אלו חייהם של מי שעובדים מול "משתמשים"...

היו לך שתי אפשרויות: האחת להמשיל ולשאול עד לקבלת התשובה המדוייקת שאתה צריך והשניה (בה בחרת) לגרד את אוזן ימו ביד שמאל ולמצוא בעצמך את המידע.
גיליתי שכשאני בוחרת בדרך השניה אני כועסת על המשתמש ועל עצמי וכשאני בוחרת בראשונה הוא כועס עלי - אבל אני נורא רגועה :-)

חנן כהן  בתאריך 8/1/2006 1:28:03 PM

שתיכן צודקות

הייתי צריך להתאמץ יותר.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.