רשומהפוליט-קקה ב"רשימות"

פתאום יוצאים מהחורים כל מיני קוראים בעלי שם פרטי בלבד (חוץ מאחד) וזועקים על זיהום אתר "רשימות" על פוליטיקה.

כמה שאלות:


פורסם ב 29 במרץ 2006 14:35 במדור עולם הבלוגים תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

איילת  בתאריך 3/29/2006 2:47:19 PM

תעמולה היא לא פוליטיקה

ומה שהלך פה הוא לא דיון לגיטימי על פוליטיקה אלא ניתוח חד צדדי של מי מצביע למפלגה מסוימת ומי לא.
דיון לא היה פה, שיחה בטח שלא היתה פה והיו דווקא כמה בלוגרים (רוני גלבפיש?) שדווקא כן תרמו הגיג מעשי בדיון ה"פוליטי" והתייחסו לפן הדמוקרטי של חשאיות ההצבעה. פרט לסטיקרים, לא היה פה כלום.
כתיבה על פוליטיקה היא טובה מאוד אם היא מאוזנת. מילוי האתר בסיסמאות ובספירת קולות, תוך הקפצת פוסטים זהו מעשה מאוס ואני אישית לא פתחתי את הפה עד עכשיו כדי שלא יאשימו אותי ב"סתימת פיות ושלילת חופש הדיבור".

ZivP  בתאריך 3/29/2006 3:01:05 PM

ללא נושא

דבר ראשון, מכיוון שכדי לעורר עניין אמיתי ולהפוך למקום בעל חשיבות מסויימת, טוב ש"רשימות" כן לקחה חלק בבחירות.
כל המבקרים שביכו את ביזוי האכסניה מתייחסים לאתר כאל מחסן מילים ותו לא. טוב מאוד שכותבים רבים בחרו לעסוק בנושא הפוליטי גם כשזה נחשב כדבר בלתי סקסי ומשמים, כמו במערכת הבחירות האחרונה.
חבל רק שמידת המעורבות הפוליטית ברשימות ובכלל בבלוגיה לא הגיע גם לרחוב, עם אחוזי ההצבעה העלובים.

דבר שני, סחתיין על כל מה שעשית.
הייתי רוצה לראות סקר, או מידע אחר, על מידת ההשפעה של "תעמולת הבלוגים" מול שיטות התעמולה האחרות. בכל מקרה יש הרגשה שבמערכת הבחירות הזו הרשת התחילה לתפוס מקום מרכזי יותר וזה כבר טוב.

ערן בילינסקי  [אתר]  בתאריך 3/29/2006 3:09:43 PM

כי אותך אני אוהב

(זו בעצם תגובה לאורי בפוסט הקודם, שתהה על מה יצא קצפי כשדמויות כמו איריס יער-אדלבאום או מתי שמואלוף כבר הופכים את המקום הזה להזוי. אני הייתי מוסיף לרשימה גם את מואיז בן הרוש, אבל זה רק אני).

היה לי פעם מרצה שאהב לדבר על ההבדל בין "צורה" ל"תוכן". התגובה הזו עוסקת ב"צורה".

אני אוהב את מה שאתה עושה בדרך כלל. נהניתי בהרצאה שלך אצלנו לפני שנה-שנתיים, ואני חושב שאתה נכס לתרבות הרשת בישראל.

לכן, ממך ציפיתי למשהו אחר, לא למה שקיבלנו כאן בחודשים האחרונים. אני מאמין שיש סיכוי לשנות את דעתך ולהביא אותך להסכים עם השקפתי (ואני מקווה, גם השקפתם של אחרים) לגבי "מה צריך להיות ב"רשימות" " או "איך לנהל בלוג פוליטי". מאלו שמופיעים ברשימה לעיל אין לי תקוות גדולות, ואני מאמין שהם שרויים עמוק מדי בקונספציות שלהם. אם השתמעה מהפסקה לעיל נימה דידקטית אז אכן כך - אני מאמין שיש כאן "נכון" ו"רצוי" שיש לשאוף אליו.

אני לא חושב שנהגת כפי שנהגת מתוך רוע לב או ניצול ציני, חס וחלילה. במבט לאחור אני מניח שמה שקיבלנו זה מה שקורה כשנותנים לפעיל חברתי, כמוך, במה - הוא מנצל אותה לקידום המטרות שחשובות לו והוא מאמין בהן.

(ניתוח ה"תוכן" - דיון בתוכנם של הפוסטים בבלוג שלך ונסיון להצביע על התבנית יופיע בתגובה לפוסט הקודם, כדי לשמור על רצף הדיון)

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 3/29/2006 3:29:44 PM

תודה ערן

ראשית, אני מבקש ממך לא לנצל את השיחה כאן כדי להשמיץ כותבים אחרים ברשימות.

שנית, אשמח אם תפרט מה נכון ורצוי, כי אני עדיין לא הבנתי.

ערן בילינסקי  [אתר]  בתאריך 3/29/2006 3:39:44 PM

ללא נושא

(השמצות כותבים: אורי התחיל, בפוסט הקודם, אני בעצם הגבתי לו על כך. בכל מקרה, תעיר גם לו, לא רק לי :) )

את הפירוט, ברשותך, אתן בערב בתגובה שתסקור את הפוסטים שלך בחודשיים האחרונים.

משה  בתאריך 3/29/2006 4:07:48 PM

דמויות כמו איריס יער

אדלבאום, ויש פה עוד כמה דמויות ססגוניות נוספות, המוסיפות ערך ותוכן רב עומק
לשבלוניות הכתיבה של רבים אחרים.
שבהחלט ההגדרה בלוגרים תואמת את צורת כתיבתם.
בעוד שאצל איריס יער אדלבאום
ובכמה דמויות אחרות
השקעת מאמץ מצידך וקריאת התוכן מביאה לשינוי
הדפוסים המקובעים
ולהמראה קלה מחוץ למחוזות המשמימים.
המוכרים.
ואנא, בלי השמצות, ממש לא נעים.

מיקי מאוס  בתאריך 3/29/2006 5:16:22 PM

בנוסף להמלצות של ערן,

אני רוצה להוסיף כמה בלוגרים ב"רשימות" שמשום מה לא הובאו ברשימתך כמי שעמדו בתנאי המינימום שהצבת בפוסט הקודם: שיהיו כאן שיחות ולא מונולוגים, לא תעמולת בחירות מהסוג הפרימיטיבי-הנמוך, אלא מהסוג שמעורר שיח ושיג או דיון אמיתי.

ובכן, חבר'ה יש כאן כותבים טובים ומוכשרים יותר בעיני מכל הפרופוגנדים שניהלו כאן את תעמולת הבחירות למפלגה כזו או אחרת, ואציין רק אחדים מהם, אתם מוזמנים להצטרף או למחות:

מיכל ק. מרקוס-עלמה

http://www.notes.co.il/michalm/

ד"ר נעמה כרמי

http://www.notes.co.il/carmi/

במיוחד במאמרה ביום הבחירות:

http://www.notes.co.il/carmi/17829.asp

יוסי לוי

http://www.notes.co.il/joseph/

כרמל ויסמן

http://www.notes.co.il/carmel/

אורי פז

http://www.notes.co.il/carmel/

במיוחד במאמר המאוזן שלו על יחסי התקשורת לפוליטיקאים:

http://www.notes.co.il/uripaz/17299.asp

דרור פויר

http://www.notes.co.il/dror/

ועוד רבים וטובים שעמכם הסליחה על ששכחתי להזכירכם כאן.

תודה רבה לכולכם על העונג שהסבתם לנו בשיח התרבותי הפורה והענייני שיצרתם כאן בחודשים האחרונים !!!

דרור פויר  [אתר]  בתאריך 3/29/2006 6:39:11 PM

ללא נושא

חנן, אני אנסה לענות לך. לפני שנתחיל, אני מבקש את סליחתך על דברים בוטים שאולי ייכתבו פה ולומר שאני מעריך אותך מאוד ואוהב את כתיבתך ומפעלותיך.

אין שום רע בכתיבה על פוליטיקה, להפך. וגם אין שום רע בכתיבה על פוליטיקה ב"רשימות". אבל אני מוכרח לומר לך שאני מסכים עם מבקריך: כמות הפוסטים המיותרים שהעלית בתקופת הבחירות לא היתה קטנה כלל וכלל. אי אפשר היה להכנס לאתר מבלי להתתקל בעוד איזה ניג'וס על מפלגת העבודה, בכל מני לינקים לבלוגים של כל מני אנשים שאמנם מצביעים עבודה, אבל לא יודעים לכתוב, אני זוכר כמו היום את הפוסט המשונה בו דרשת מגל מור להתנצל. בחייאת דין רבאק, בנאדם, חור בראש עשית לנו בבחירות האלה. לא תמיד היו אלה "שיחות" וברוב הזמן זה בכלל לא היה "פוליטיקה". היו גם דברים טובים ומעוררי מחשבה, אנ'לא אומר שלא. אבל באופן כללי התנהגת כמו אלה שמתיישבים לידך בפיקניק ושמים מוזיקה מעצבנת בקולי קולות.
כולנו כתבנו על הבחירות במידה כזו או אחרת של כשרון ומעורבות, אבל אתה התעלית על כולנו. בכמות.

אז מה עכשיו (לא בצחוק)? אתה נשאר אתנו ללוות את הרכבת הקואליציה, את העלאת שכר המינימום? מה קורה? אני, אם זה שווה משהו, מאוד אשמח לראות אותך פה. בסך הכל, אתה שכן מצוין

זלמן והמכנסיים  בתאריך 3/29/2006 6:44:38 PM

למיקי מאוס

יש בין הכותבים שהזכרת כאלה שמעניינים יותר וכאלה שמעניינים פחות. חלק מהם פשוט בלתי נעימים לקריאה, כמו ההיא שכל הזמן מדברת בטון נוזפני ופורמלי וללא טיפת הומור. חנן ביקש לו להזכיר שמות, אבל אתה בטח מבין על מי אני מדבר.

חבל שלא הזכרת את המחדשים. אלה אנשים שיודעים לא רק ללעוג או לבקר מצבים אקטואליים אלא גם להביא סיפורים שאף אחד לא הכיר קודם. עמי בן בסט, יהודה בלו, עמי סלנט, אורי קציר, אבנר שץ, שאול חיימוביץ. כאלה.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 3/29/2006 6:52:07 PM

לדרור

שים לב שהפעלת אתר פוליטי והכתיבה ברשימות היתה המשרה המלאה שלי שלי בחודשיים האחרונים. הנפח בהתאם. ואני מסכים שהאיכות לא תמיד היתה עליונה.

בקשר לעתיד. מיום ראשון אני חוזר לעבודה שלי בשתי"ל ואז הנפח יחזור לנורמאלי.

בקשר לנושאים שאני מתכוון לכתוב עליהם, ראה "קטשופ".

http://www.notes.co.il/hanan/17857.asp

וכמובן את "צדוק"
http://www.notes.co.il/hanan/17619.asp

עמי  בתאריך 3/29/2006 9:04:01 PM

ללא נושא

חנן ידידי,
צודקים המבקרים בענין הניג'וס. אני בהחלט מקבל את הענין שצריך להיות מעורב בפוליטיקה ומאד מסכים עם נהמת הבלוגרים הדורשים מעורבות. אבל מבלי להשמע דידקטי, אתה נסחפת, בלשון המעטה. הפקעת את הפלטפורמה המשותפת ש"רשימות" מציעה, פעם אחר פעם, אחר פעם, ועוד פעם, ולעיתים גם בשביל לדחוף 2-3 משפטים שנראו-איך לומר-לא ממש חשובים, או שחזרו על פוסט קודם שהיה עדיין שם-כמה שורות מתחת.
ובכך, נפנפת-כך זה נראה-ביד קלה רשימות אחרות, טובות יותר או פחות של בלוגרים אחרים.
מקווה ש..בסוף השבוע הקרוב תהיה רגוע קצת יותר. אבל אני כבר אשמור עליך ;)

מנשה  בתאריך 3/29/2006 10:52:10 PM

פוליטיקה זה לא קקה

מה כל כך רע בכתיבה על פוליטיקה? שום דבר. פוליטיקה זה סבבה. תעמולת בחירות שגוזלת את מקומם של אמנים וכותבים מעניינים - זה כבר הופך לאיכסה. נשמע מוכר?
(אגב, רבים מהכותבים האחרים עסקו בנושא הבחירות אבל מעטים הם אלה שממש הפכו את המקום לאתר תעמולה. אני יכול לנקוב בשם שניים. אבל אוותר.)

למה רק עכשיו? למה לא בזמן הבחירות?
משהו לא ברור בתחביר של השאלה הזו.

למה בלי להזדהות? ממה אתם מפחדים?
באמת. אם אתה באמת ובתמים לא יכול למנות בעצמך כמה סיבות טובות לכתיבה בפסבדונים, אז אין מה להוסיף.

ולסיכום חנן, אתה בהחלט משתמש בטון מיתמם בנושא הזה. השתמשת באתר רשימות באופן טרולי לחלוטין עבור תעמולת בחירות למפלגת העבודה. האמת, זכותך המלאה לרמוס את קולות היוצרים המעניינים באתר שמיעטו לפרסם פוסטים בתקופה האחרונה. מעניין למה באמת.

עלמה  בתאריך 3/29/2006 11:23:34 PM

תמיד נהנתי לקרוא את רשימותיך

לא מבינה את הטיעונים הללו נגדו, מי שלא מעניין אותו שלא יכנס, זה הרי עניין ולומטרי.. חנן לא חייב לכם כלום.

הצועד בנעליו  [אתר]  בתאריך 3/30/2006 8:18:23 AM

אני נכנס לאתר

כדי לקרוא בו בין השאר רשימות כמו של איריס יער אדלבאום ושאר "הזויים" שכאלה, גם מתי שמואלוף (אפילו שלרוב דבריו אני מתנגד) ומבקש מראש את סליחתם של אחרים, שאומרים לפעמים דברים יפים ונכונים, אך לרוב גם צפויים ומקובלים. זה עושה את החיים קצת משעממים. מה הטעם לחזור על דבר ועוד דבר שמישהו כבר אמר? (וזה בלי קשר לעובדה, שרוב הדברים שמקובלים עכשיו כנכונים, היו פעם "הזויים" ומי שהזוי באמת הוא השמרנים מסוגו של אורי).

מי שקבע שהכותבים שצויינו למעלה "הזויים", שינסה לומר איזה דבר משמעותי משלו, חוץ מקריאה לסתום פיות של אחרים שאינם לטעמו.

הצועד בנעליו  [אתר]  בתאריך 3/30/2006 10:32:34 AM

קב"נצ'וק, אתה לא לבד

כמוך עוד מיליארי זרעונים, לא התפתחו ולא יתפתחו לעולם.

ואגב מה אתה אומר על התרסקותו של אהובך ביבי, האם תחכה לו בשדה התעופה של ניו יורק (או שאתה בכלל טס איתו במטוס)?

ישי  [אתר]  בתאריך 3/30/2006 6:17:59 PM

ללא נושא

אין לי שום עניין לדבר על תוכן הפוסטים. חופש דיבורו של אדם - כבודו.
אבל הבמה הניתנת באתר מכתיבה נימוס. לא כל הגיג ובן הגיג ראוי שיגרום ל"הקפצת פוסטים", בייחוד בגלל (אני משער) שהרבה מפוקדי האתר משתמשים ברשימת הפוסטים החדשים שפורסמו כדי להתעדכן. ישנה עוד כותבת אחת לפחות (בלי שמות כבקשתך) שיש לה הנטייה המעצבנת/הנוהג המגונה לשנות תגים ופסיקים וכך לפרסם מחדש רשימות עבשות, תוך תפיסת מקום רב ערך בעמוד השער של האתר.
ואם בינך לבין עצמך מעשים כאלה נראים מוצדקים בשל חשיבותו של המסר, זה סימן מצויין שהגיע זמנך לעשות חושבים. אם לעומת זאת פשוט לא חשבת על זה, קבל זאת כהערה להבא.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.