רשומהביטול ויסקונסין

טלי שואלת איך לעצור את זוועת ויסקונסין ו"מרימה לי להנחתה" כדי ששוב אכתוב "מפלגת העבודה מפלגת העבודה".

ואני מחפש באתר המפלגה ולא מוצא. וחופר באתר הכנסת ומוצא ציטוט עלוב של עמיר פרץ. וגוגל מלא בחד"ש ו-ויסקונסין.

ואז אני שואל ברשימת התפוצה של יסו"ד ועונה לי רן ככה:

מתוך הראיון של שביט איתו ב"הארץ".

"את ויסקונסין אסגור. אבל אצור פרויקט אדיר, שיחייב כל אדם שאינו עובד ללמוד. אהפוך את שירות התעסוקה למרכז חינוכי ענק, שהאוניברסיטאות והמכללות יתרמו לו. את כל העולם היהודי אגייס לכך. זה יחזיר למובטלים את הכבוד העצמי והביטחון העצמי וייתן להם מסגרת. זה ישביח את ההון האנושי הישראלי."

וממשיך החבר שלי רן. "בקטמון הוא התחייב לזה בע'פ. אלא שהבעיה תיהיה שהמדינה חתומה על חוזים עם החברות האלו שביטולם יעלה סכומים גדולים. הסכומים לא פורסמו."

אוּפּס, מציאוּת.

עכשיו אני.

פוליטיקאים יודעים לדבר יפה ולהבטיח דברים. ואפילו יהיו בעמדה שיכולים לדרוש לקיים את ההבטחות, המציאות לפעמים קשה, כמו לדוגמה, חוזים חתומים. והרי אנחנו לא רוצים ממשלה שלא מקיימת את ההתחייבויות שלה, נכון?

ואחר כך באים אליהם ואומרים "הבטחתם" ואז הם אומרים "קשה לקיים" ואז אומרים להם "שקרנים".

ואז בחירות. ושוב הבטחות.

וזאת הסיבה שאני כותב כל הזמן שמפלגת העבודה מתכוונת לשנות את הכיוון.

"מתכוונת לשנות" - לא "תשנה".

"את הכיוון" - לא "את המציאות".

ושינוי הכיוון לא יהיה מהיר וקל ומלא.

אז יכול להיות שמפלגות אחרות יודעות לצעוק יותר חזק על נושאים כמו ביטול ויסקונסין. אני עדיין חושב שמפלגת העבודה בראש השלטון או בשותפות לשלטון יכולה לשנות את הכיוון יותר מכל מפלגה אחרת.

לילה טוב. בוקר טוב.


פורסם ב 27 במרץ 2006 23:32 במדור פוליטיקה תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

גיא  [אתר]  בתאריך 3/28/2006 12:16:41 AM

ויסקונסין

תודה על התגובה... כמעט והתלהמתי על העניין לפני כמה ימים אבל החלטתי לשתוק... בכל מקרה בחירות טובות.
כפי שהסבא הנחמד אמר פעם לכו להצביע. עכשיו הוא מחובר למכונה שעושה ביפ

נגה איתן  בתאריך 3/28/2006 12:33:01 AM

אפשר להפסיק

צריך לזכור שהמדינה חתומה על חוזים למשך שנתיים. מדובר ממילא בניסוי, לזמן קצוב.
עם ההפרה הסיטונית והברורה של זכויות אדם בגיהנום עם השם המכובס הזה (מהל'ב, פחחח), אני בטוחה שאפשר יהיה למצוא פתח החוצה עוד לפני שמכבש התוכנית הזו ימצה את כל פוטנציאל רמיסת הכבוד האנושי, והבריאות הפיזית והנפשית של המשתתפים .
בויסקונסין עצמה, אגב, התוכנית כבר שונתה. המודל שאומץ בחדווה כה רבה בארץ הוא האגרסיבי ביותר והמעוות ביותר מבחינת התמריצים שניתנים לתאגידים על שלילת קצבאות.
כן, ואני שמעתי באופן אישי את פרץ מדבר על תוכנית ויסקונסין. אין לי ספק - הוא יעשה מאמץ גדול להפסיק את הזוועה הזו. יאללה, בחרו נכון.

אשתו  [אתר]  בתאריך 3/28/2006 12:42:23 AM

רק אמת.

כתבת נכון. אני ביליתי בשעה האחרונה בשיחה עם שכנה שלי, שמתלבטת. דיברנו על עמי אילון, דיברנו על יולי תמיר. אחר כך סיפרתי לה עם האמנה של שלי יחימוביץ'. היא רצה למחשב לקרוא ואפילו חתמה.
הצהרת כוונות חשובה מאוד, בעיקר בעידן של ספינים פוליטיים והבטחות חסרות בסיס. הצהרת כוונות חשובה יותר מהבטחות שנורא קל להבטיח, וסיסמאות שנורא קל להפריח.
וכשקוראים או מקשיבים לדברים של ההנהגה של העבודה, התקווה חוזרת. לא מבטיחים הבטחות בלי כיסוי. מצהירים על כוונות. נכון שעם כוונות לא קונים במכולת, אבל לפחות הכוונות של העבודה מיישרות קו עם התפישות החברתיות-כלכליות שלי. וגם אני, כפעילה מזדקנת, מאמינה שיהיה מהפך, והעבודה תסחוף עם 28 מנדטים, וביום רביעי נתעורר למציאות חדשה.

טלי  [אתר]  בתאריך 3/28/2006 3:19:40 AM

ודאי

אני לא משלה את עצמי שפרץ יעשה הוקוס פוקוס ופינג, התכנית הזו תתנדף. כפי שאני לא משלה את עצמי שהתכנית הזו, או כל מדיניות זוועתית אחרת (נעמה כרמי כותבת פה ליד על הגולגלות שמופז אוהב להדביק על החגורה שלו, למשל) פשוט תעלם לה מן העולם במחי 28, או 36 מנדטים. הפתק שאנחנו משלשלים מחר (היום...) הוא רק המינימום שבמינימום שאנחנו יכולים לעשות כדי שמשהו במציאות המחורבנת שבה אנחנו חיים ישתנה. ההצבעה היא רק ההתחלה, אבל היא לא מעט. והכי חורה לי שיש הרבה אנשים שלא מתכוונים להצביע. אבל אי אפשר לצאת ולנער אותם בצווארון החולצה. אז אנחנו כותבים בבלוג...
טוב, מחזיקה אצבעות.

עוטפת דגים  בתאריך 3/28/2006 8:43:20 AM

ללא נושא

אני הולכת הפעם על מרצ. זו תעודת ביטוח לעמיר פרץ בכל מקרה.

ואת, טלי?

לוי יוסף  בתאריך 10/3/2006 5:06:28 PM

תוכנית וויסקונסין

ביום בו הודיע שר התמ"ת, אלי ישי,על שינויים בתוכנית (10/09/2006) ולגמרי במקרה, בוטלה תוכנית העושק בארה"ב. מרבית חברי וועדת הכספים, המליצו על ביטולה, אך ההצעה לסדר באותו היום היו התיקונים. נראה כעת כמה זמן יקח לכנסת לבטל את תוכנית העבדות המועתקת, לאחר שהמקור בוטל

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.