רשומהמי המפלגה היחידה שמתייחסת ברצינות לאנשים עם מוגבלויות?

אני מדביק כאן הודעה לעיתונות שקיבלתי באימייל.

דר' אבי ביצור יצא למסע ברחבי הארץ במטרה לגייס את כל האנשים עם המוגבלויות  לקואליצייה הכוללת את ראשי מטה מאבק הנכים, ארגון נפגעי תאונות העבודה, ארגון נפגעי הגזזת, ארגון נכי צה"ל, והסתדרות הנכים. במטרה  להשיג שיוויון לאנשים עם מוגבלויות'  והכרה בהם.

במסגרת המסע כלל ארצי של דר' אבי ביצור, יו"ר מטה הנכים במפלגת העבודה להשגת שיוויון לאנשים עם מוגבלויות' בצפון הארץ, נפגש אתמול יום ד' דר ביצור עם נציגי מגזר אנשים עם מוגבלויות במפגש הוחלט על הקמת מטה משותף שיפיץ את תוכנית מפלגת העבודה להשגת שיוויון עם כבוד בקבוצים.

בישראל כיום, יותר מ-700,000 איש עם מוגבלויות, " אלה אנשים שהגיע הזמן שיקבלו את מלוא הזכויות שלהם, ישתלבו בחברה, וישמע קולם בציבור אומר דר' ביצור, שהוא אביו של גיא, ילד אוטיסט בן 13.  זה היה אחד המניעים העיקריים להקמת קואליציית הענק שלו.

פרשת ההתעללות לכאורה באיתנים היא סיבה נוספת שהוציאו אותו למסע. לא רק ההתעללות, אלא חוסר הפיקוח המוחלט במקרים כאלה. אנשים הופקרו שם לגמרי, ולאף אחד לא היה אכפת".

במסעו זה נפגש ביצור עם נכים וארגוני נכים, מבקרים בהוסטלים ובבתי ספר מיוחדים. המוגבלים מרגישים אבודים בחברה נטולת חמלה ואנושיות.

ביצור הוא מיוזמי "הגיע זמן שיוויון", תוכנית מקיפה של "העבודה" שעיקריה השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום, הקמת רשות מאוחדת לטיפול בנכים והקמת מסגרות תעסוקתיות מיוחדות לנכים מעל גיל 21 ורעיונות נוספים בהם תוכנית מיוחדת לנכים ונפגעי נפש בקיבוצים.

ביצור הספיק כבר להיות סמח"ט בצנחנים ולהוציא דוקטורט במדעי המדינה. עכשיו, יחד עם עירית שמואלי,  יו"ר מרחב העמקים של נעמת ואמה של שמחה, ילדה הסובלת משיתוק מוחין, הוא חורש את הארץ. "מקריית שמונה עד אילת", מתאר ביצור את המסלול, "כל הזמן נוסעים ופוגשים אנשים, מסבירים להם מדוע כה חשוב לתמוך ולעבוד עם הנכים ואיך הוא מתכוון לעשות זאת.

כאב לבן אוטיסט, אני מכיר על בשרי ויודע עד כמה קשה היום לילדים חריגים ונכים ולבני משפחותיהם ואדאג לקידום זכויותיהם. נכון להיום  האטימות של המימסד בכל הנוגע לנכים וילדים חריגים פשוט מקוממת. כל הטרטורים הבירוקרטיים המיותרים הנכפים עליהם, הרי גם כך ההתמודדות בחיי היומיום היא קשה ומתישה.

האטימות של הממסד והטרטורים הבירוקרטיים המיותרים לכל מי שפתאום נזקק לעזרת המדינה, פשוט מקוממים. הגיע הזמן לשנות את החוקים, אומר ביצור.

ד"ר אבי ביצור, 49, סא"ל במיל, הוא יליד ר"ג ותושב פ"ת מזה כ- 27 שנים. בנוסף לתפקידו הקודם כמזכ"ל עם האחד ותפקידו העכשווי כסגן מזכ"ל מפלגת העבודה, הוא מרצה למדעי המדינה באונ' בר אילן. נשוי ללאה, לזוג 3 ילדים: מלי (24) מהנדסת תעשייה וניהול, חזי (21) שהשתחרר בימים אלה מצה"ל וגיא (12) ילד אוטיסט.

לפרטים שלומית ממן- יועצת תקשורת- 052-2689683


בקרו באתר פוליטי - תמיכה @קטיבית במפלגת העבודה


פורסם ב 23 בפברואר 2006 23:01 במדור פוליטיקה תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

הצועד בנעליו  [אתר]  בתאריך 2/24/2006 9:48:14 AM

ולעומתם אורי ליפשיץ

עוד צייר שצידד בהשמדת "מיותרים" (ובהם נכים ואנשים עם מוגבלויות) לא נודה עדיין מהחברה כפי שמעיד אחד הפוסטים האחרים כאן.
עוד סימן עם איזה חברה יש כאן עסק. זה לא רק הממסד, אלא אלה מוסכמות מוטמעות בתוך האנשים הרגילים, שכנגדן יש להלחם וזה לא פשוט.
בכל אופן, שיהיה לד"ר אבי ביצור בהצלחה.

שרעבי  בתאריך 2/25/2006 8:41:24 PM

פשוט לא קיבלתי תשובה

ומה עם המוגבלים? מה הם החוקים שהעבירה העבודה לטובת האנשים עם המוגבלויות? מי ייבש את הנכים - האם זה לא היה שר האוצר אז בייגה שוחט?

נו טוב, הוא כבר לא שם - וגם פרס כבר לא. ומדיניות העבודה השתנתה לגמרי.


חנן,
מפלגת העבודה שלך לאורך השנים הצביעה יחד עם הליכוד או בלעדיו בעד המדיניות שהביאה אותנו הלום. אז אנא, אל נא תסנוור את עינינו בנתונים שלא מן העניין כדי להוסיף לקו המגמה שלך לתמוך בעבודה. כזכור לך בודאי, העבודה התנגדה לאחרונה לחוק שתומך בעובדי קבלן בשל משמעת סיעתית עלאק.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3166062,00.html

אנשים אלו אגב נמצאים בתחתית העשירונים. טוב אולי באמצע כי להם יש לפחות עבודה.

עכשיו לגבי המשך המגמה - מה לעשות ועל העבודה לא ניתן לסמוך ששוב תחבור לקדימה כדי לצאת מהשטחים ובתמורה תפריט ותמכור אותנו ואת העובדים ואת מה שנשאר מהכלכלה החברתית בישראל.

בימי רבין הוקם החמאס. בימי פרס נעלם האמון עם הערבים, בימי ברק הוכפלה ההתיישבות בשטחים, בימי פואד אושרו מאחזים בלתי חוקיים וסופקו להם מים וחשמל גם הערוץ הראשון לא פרח מי יודע מה, בימי מצנע לא קרה דבר שהבטיח, בימי פינס לא קרה דבר לאזרוח החברה בישראל, בימי הרצוג לא קרה דבר להפסקת הבנייה בשטחים וניצול עובדי קבלן.

אולי אני טועה, אבל שמאל זה רק מרצ או חד"ש. תלוי כמה אתם ציונים/דמוקרטים/שמאלנים/ירוקים.

לא ברור לי למה לא עדיפה מרצ עם 10 מנדטים וחד"ש עם 6 מאשר העבודה עם 26? למה לעשות שמות כדי שאנשים שרק רוצים שלטון ישבו בכנסת?

האם אפשר לקבל את החוקים שהעבודה יזמה (כל החכים בכנסת האחרונה - לא רק יולי תמיר או עוד איזה ח"כ חברתי.)

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/25/2006 11:12:40 PM

זו לא אותה "העבודה"

בראש מפלגת העבודה של היום נמצא אדם שמצהיר על כוונות שונות לחלוטין מאשר ראשי מפלגת העבודה הקודמים לו.

זו בדיוק הסיבה שהצטרפתי למאמץ. כדי לקדם שינוי. אני מזכיר לך שפעם הצבעתי חד"ש/מרצ/מפ"ם.

אני מאמין שעכשיו יש סיכוי לשינוי המגמה. לא שינוי טוטאלי, לא הפיכה, אלא הפעלת כוח רציני לשינוי כיוון. לא הכל יצליח מייד. יהיו כוחות אחרים חזקים שיובילו לכיוונים אחרים.

אבל יש רצון ותקווה לשינוי, וזה מה שחשוב.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.