רשומההמפלגה שתוציא אותנו מהשטחים בלי דיבורים מיותרים ומהר

"בחירות הן שיחות" מארח כותב שביקש להישאר בעילום שם.

שלום,

רציתי לפנות אליכם, בוחרי "קדימה", שעד האינתיפאדה הצבעתם למפלגת העבודה או למרצ. אז עוד האמנתם בשלום. בבחירות האחרונות כבר היה לכם קשה יותר להאמין, ואולי אפילו עברתם לשינוי, כדי לחזק את המרכז, ולשמור על האינטרסים  שלכם כחילונים.

עם המשך הפיגועים והמיתון הגעתם להכרה כי אמנם אין עם מי לדבר בצד השני, אבל בכל מקרה אין לנו מה לעשות בשטחים, וחבל על בזבוז הזמן. אנחנו צריכים לצאת משם לא למען הפלסטינים אלא למען עצמנו, ומהר. לכן כל כך שמחתם כי שרון – אבי ההתנחלויות – הגיע גם הוא למסקנה שלכם, ולעומת כל הברבורים של מחנה השמאל, היה זה הוא שעשה מעשה ויצא מעזה. האיום המרומז במלחמת אזרחים לא התגשם – הפינוי היה מהיר ושקט, ושלום על ישראל. ביבי ויעלון הזהירו מאסון – וגם זה לא התגשם, ויש היום אפילו פחות קסאמים מאשר בימים בהם ישבנו בעזה.

לכן, כאשר שרון לקח את מתוני הליכוד והקים מפלגה חדשה, ופרס חבר אליו – ידעתם שיש לכם סוף-סוף בית. הנה המפלגה שתוציא אותנו מהשטחים בלי דיבורים מיותרים ומהר. שרון ואנשיו אינם טירונים, לא בפוליטיקה ולא בבטחון, וגם אם אתם לא סובלים אותם אישית, הרי הם היחידים שיוכלו לעשות התנתקויות נוספות.

רציתי להפנות את תשומת לבכם למספר שאלות, אשר משום מה לא נשאלו כמעט במהלך ההתנתקות, וגם עכשיו במערכת הבחירות, התקשורת לא מתמקדת בהן אלא בסיפורים פיקנטיים של שחיתויות ושערוריות.

  1. מהי משמעות האמירה של שאול מופז כי מפלגתו תקבע בקדנציה הקרובה את גבולות הקבע של מדינת ישראל? אתם באמת חושבים שניתן לקבוע גבולות קבע באופן חד צדדי או במו"מ עם בוש?
  2. האם מישהו במפלגה החדשה מוכן לתאר לכם בדיוק כיצד תיראה מפת גבולות הקבע (ולא על איזה גושים נשמור "לנצח נצחים")? האם מישהו מהם אומר מה בדיוק יהיה מעבר לגבול, מדינה? רשות? יהיה להם צבא?
  3. מדוע לדעתכם בזמן שממשלת שרון-אולמרט פינתה מתיישבים שומרי חוק בגוש קטיף, היא נמנעה (שלוש שנים) מלפנות את נוער הגבעות מהמאחזים הבלתי חוקיים התקועים בלב אוכלוסיה פלסטינית? ולא רק שהיא נמנעה מפינוים, היא אף השקיעה מאות מיליונים מכספי המסים שלכם לטובת כבישים, חשמל, מים ואבטחה של המאחזים?
  4. מדוע תוואי גדר ההפרדה של ממשלת שרון-אולמרט כה ארוך ומפותל? אתם הרי קוראים ומבינים כי הסיבוכים בתוואי יוצרים בעיות בטחוניות ומשפטיות, ומעכבים את בניית הגדר. לא מרתיח אתכם שלעתים קרובות העיכוב נובע לא משיקולים בטחוניים אלא מנסיון לספח עוד כמה דונמים? לא הייתם רוצים גדר שתכיל אולי קצת פחות שטח, אבל שבנייתה תסתיים כמה שיותר מהר?  
  5. האם אינכם מסכימים שיש לפחות משהו בקביעתו של ביבי, כי מדיניות ישראל (שהוא היה שותף לה) גורמת לחיזוק גורמים קיצוניים כמו חיזבאללה וחמאס? ישראל שחררה מחבלים לידי נסראללה אך לא לידי אבו מאזן. ישראל נתנה את עזה לחמאס, אך לא לדחלאן. אז בסדר, אולי כבר אי אפשר בימינו לקוות לשלום, אבל האם אתם מרגישים שהגישה הזו מחזקת את היציבות והבטחון?
  6. אמרו לכם שבגלל הדמוגרפיה צריך לצאת מעזה, והסכמתם, אך באותה נשימה דיברו איתכם על ירושלים המאוחדת לנצח נצחים. ב"ירושלים המאוחדת" מאות אלפי תושבים ערבים. לא נראה לכם שמשהו פה לא הגיוני?

אנחנו לא יודעים את התשובות לכל השאלות האלה, כי שרון וממשיכו אולמרט שומרים על עמימות. זה מה שיעצו להם היועצים ומומחי הסקרים. אני מציע לכם לברר את התשובות לשאלות, לפני שאתם מצביעים "קדימה".


פורסם ב 22 בפברואר 2006 11:52 במדור פוליטיקה תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

פיקו  בתאריך 2/22/2006 12:38:27 PM

אני אמנם לא אהוד אולמרט או שאול מופז

אבל התשובות לשאלות האלה הן די פשוטות.

1. ניתן לקבוע את גבולות הקבע, במידה זו או אחרת, גם בלי פרטנר פלשתיני. הגישה של קדימה, שאני תומך בה בלב שלם, היא שאל לה לישראל לחכות עד שהחמאס יואיל בטובו ללכת לקראתנו. צריך לקבוע סוג של גבול, כאן ועכשיו. באופן חד צדדי. די, נשבר כבר לחכות לפלשתינים.

2. תגיד, אתה חירש? קדימה מדברת בפירוש על מדינה פלשתינית. מן הסתם, אין מנוס מצבא פלשתיני, מוגבל ככל שיהיה. מה שכן, מדינה פלשתינית היא מדינה עם חובות של מדינה ועם אחריות של מדינה, בלי תירוצים על חוסר יכולת או על ישראל הרעה. יש טרור - יש תוצאות. ישראל תוקפת, והפעם בלי להתחשב בדעת הקהל הבינלאומית.

3. גם זה קל. ראית מה קרה בעמונה? פינוי המאחזים, בו כוחות הביטחון נאלצים להתעמת עם ההארדקור המתנחלי במלוא אונו, בשטח שלו, מבטיח תמונות יפות של התנגשויות אלימות כמו בעמונה. רע, רע, רע לדימוי הציבורי. עזה הייתה התחלה טובה למהלך מקיף, היא סיפקה לישראל הרבה אהדה בינלאומית והעבירה את הכדור למגרש של הפלשתינים. מבחינה תעמולתית, לפינוי עזה יש השפעה גדולה לאין שיעור מפינוי כמה מאחזים מושתנים.

4. תוואי הגדר הנוכחי הוא לא טוב, והניחוש שלי הוא שהוא נקבע כפי שנקבע בגלל שיקולים פוליטיים וקואליציוניים, לא בגלל שיקולים פרקטיים ובטח שלא בגלל שיקולים בטחוניים. אני צופה שינויים אלו או אחרים בתוואי הגדר בעתיד הקרוב.

5. התיאוריה הזאת, שישראל הייתה יכולה לחזק את חמאס עם כמה צ'ופרים לכיוונו, היא מוטעית ולגמרי חסרת הבנה של המנטליות הערבית, שהייתה בזה לאבו מאזן על היותו פיון ישראלי-אמריקני. החמאס כבר היה חזק בשטחים הרבה לפני ה-25 בינואר. בד בבד, ההחלטה לשחרר מחבלים תמורת שחרורו של הבוגד הנאלח ההוא טננבאום הייתה מוטעית, והונעה לחלוטין בגלל שיקולים תקשורתיים.

6. ירושלים המאוחדת לנצח נצחים היא טאבו גדול מאד. ייקח לפחות כמה שנים טובות עד שמישהו, משמאל או מימין, יוכל לעקוף אותו. הרי ברור שהשיקול הדמוגרפי העיקרי הוא דווקא בירושלים, בירת ישראל, ושהאינטרס הישראלי קובע שעלינו להיפטר ומיד מ-300,000 ערביי מזרח ירושלים. אבל אם מישהו חושב שאנשים כמו פרץ או ביילין יכולים, גם אם ירצו, להשיג מספיק אהדה ציבורית למהלך מרחיק לכת שכזה, הוא שוגה באשליות. ייקח זמן עד שישראל תוכל להיפטר ממזרח ירושלים, לצערי הרב. וכזה יקרה, יעשה זאת איש ימין או מרכז.

פיקו  בתאריך 2/22/2006 12:39:59 PM

תיקון

התיאוריה הזאת, שישראל הייתה יכולה לחזק את חמאס= לחזק את אבו מאזן, כמובן.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/22/2006 12:56:00 PM

תשובה על סעיף 1

גבול קבע לא יכול להיות גבול בסכסוך. יש ביניהם סתירה לוגית.

רק לאחר הסכמה בין שני הגופים שביניהם עובר הגבול הוא יכול להיקרא גבול קבע.

וזאת בדיוק הבעיה של הישראלים השחצנים והכוחנים. שהם יכולים לחשוב על "קביעת עובדות בשטח" בלי לעלות על קצה דעתם שהעובדות האלה ישתנו.

מאז 67 ממשיכים עם אותה טעות.

אפשר להמשיך עוד.

מרק ק.  בתאריך 2/22/2006 1:06:30 PM

ערבים הם לא בני אדם

הם לא אזרחים, הם לא עובדים, הם לא מעסיקים, הם לא מצחיקים, והם לא מבכיאים. הם כולם זהים, אם פגשת אחד אז פגשת את כולם.

לא, חס וחלילה שלערבי יהיו רצונות משלו ששונים מהרצונות של השכן שלו. הם כולם זהים. הרי לא יתכן שאולי יש חלק מאותם 330,000 ערבים שרוצים לחיות תחת שלטון ישראלי.

ערבים הם לא בני אדם, לכן אם מוצא חן בעינינו בבוקר יום ראשון נספח אותם, ואם נתחרט ביום שלישי אז נגרש אותם.

סעיף שש כנראה נכתב על ידי אביגדור ליברמו.

עלמה  בתאריך 2/22/2006 1:36:04 PM

שאלות מצוינות ואני הייתי מוסיפה עוד

* האם אינכם מבינים שמדיניות החיסולים הכוחניות, היהירה, זו שכל-כך מזוהה עם הגבר-גבר (וכמובן גם עם שרון ודיכטר וביבי) הביאה רק להקצנה ולהגברת השנאה והנקם בקרב הפלסטינאים, ולעלייה בשיעור הפיגועים?
אם אתם מבינים שזה אכן כך, איך ניתן לתמוך באותה חבורה שמציעה בזחיחות דעת שכזו להטיל מצור כלכלי "להראות להם" ושאר ססמאות.
האם אתם מוכנים להפקיר את הביטחון שוב בידיו של הכלבלב חסר הדעת מופז, והפעם אפילו ללא הריסון של הבוס שרון?

ולך פיקו,
אני מסכימה שבמקרה שבאצמת אין אם מי לדבר, מוטב לצאת מהשטחים באופן חד-צדדי. אלא שבתקופת כהונתו של שרון הוא כלל לא ניסה להידבר. מלבד פסגת שארם, לא היה אף לא מפגש אחד עם אבו-מאזן. כך שלהערכתי ממש לא היה רצון להידבר. שרון העדיף את דרך החד-צדדיות. אם יש עכשיו עם מי לדבר? אינני יודעת, לעניות דעתי, חייבים לפחות לנסות. ואין צורך לצפות להכרה בקיומה של ישראל, הרי אנחנו יודעים שאנחנו קיימים נכון? ((כי אנחנו חושבים!) אז אפשר להתקדם למקומות יותר עניינים. אין מה להפסיד מכך, רק להרוויח. אבל לפחות ע"פ ההצהרות של אולמרט ומופז-מעוניינת רק בחומת הפרדה.

מתפקד שכתב את המכתב  בתאריך 2/22/2006 1:45:00 PM

ערבים הם כן בני אדם

ודווקא משום כך ההונאה של קדימה כה מסוכנת, כי היא מכשירה את הלגיטימציה לאנשים כמו ליברמן.
שרון ופרס הגיעו למסקנה שהיהודים כל כך מפחדים מהערבים (מעניין מי טחן להם את זה למוח כל היום), שהדרך העדיפה לשכנעם לצאת מהשטחים היא הטיעון הדמוגרפי (התקרבות רוב ערבי בין הירדן לים). זה הצליח להם כל כך טוב עד שליברמן הלך עם זה עוד צעד.

הבחירה שלי (לא של שימון ולא של איווט) לחלק את ירושלים לא נובעת מהשיקול הדמוקרטי, אלא מכך שאני רואה בחלוקת ירושלים מפתח להסדר קבע. בניגוד ליציאה מעזה שבעבור רוב הישראלים היא הקלה ולא קורבן, הפיכת מזרח ירושלים לבירת פלסטין + ויתור על ריבונות ישראלית בעיר העתיקה היא בדיוק החלום שעליו יצטרכו היהודים לוותר, וזאת לפי מתווה קלינטון/המפקד הלאומי.

ומכיוון שאיני ליברמן, אומר לך כי לדעתי במסגרת חלוקת ירושלים ב ה ס ד ר, יש לאפשר לתושבי ירושלים הפלסטינים המחזיקים באזרחות ישראלית לבחור אם ברצונם להחזיק באזרחות זו ולגור בישראל, או באזרחות פלסטינית.

ג'רמי חלימי  [אתר]  בתאריך 2/22/2006 2:05:10 PM

חזון האסון כן התגשם

"הנשאר בעילום שם" היקר,
שלום
אמנם אני כנראה לא שייך לקהל יעד שלך, אבל תרשה לי להזכיר לך כמה עובדות.
ביבי ויעלון (ורבים אחרים) חזו אסון בעקבות ההתנתקות, וכמה חודשים בלבד אחרי זה קבלנו ממשלת חמאס מעבר לכביש. האזרחים הפלסטינים הבינו שהכח משתלם, שהטרור נושא פירות.
ואתה, נאיבי שכמוך, מתלבט בין החזרת שטחים באופן חד-צדדי או דרך הסכם?!?
שם המשחק במזרח התיכון תמיד היה כח, ותמיד יהיה. פסימיות? אולי, אבל זו המציאות המרה שאנו חיים בה. אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את כח ההרתעה שלנו, שהוכיח את עצמו פעם אחר פעם בעבר, עד אוסלו. היום הוא כמעט איננו, בזכות ה"מפנים" למיניהם.
להיפרד מהערבים היא מטרה נעלה, וקיים קונסנזוס בעם שזה מה שצריך להיות. אבל איך? תוך בריחה וחיזוק הקיצוניים הפלסטינים?
אני לא חושב

עלמה  בתאריך 2/22/2006 2:54:41 PM

ג'רמי היקר

ואולי ניצחון החמס היא תוצאה של השחיתות בשלטון הפת"ח, של העובדה שלא עשינו דבר לחזק את הממשל הפלסטינאי (למשל שחרור אסירים), למשל המשך המו"מ, וחייבים להודות, ההשגים של הפלסטינאים אכן הושגו כתוצאה מהטירור
.
אין מה לעשות, הטירור הוא נשקה של אוכלוסיה שאין לה צבא מסודר.
כוח עובד בכל מקום (לא רק במזה"ת), בייחוד היכן שאין כבוד והקשבה לזולת.

מרק ק.  בתאריך 2/22/2006 3:11:01 PM

מתפקד יקר

הדיון הדמוגרפי הוא פשוט דיון גזעני. אבל אם כבר גולשים לדיון כזה אז דוקא המסקנות של ליברמן על חילופי שטחים הן מאוד הגיוניות.

לצערי כל המפלגות הגדולות מתיחסות לערבי ירושלים כאל סרח עודף במקרה הטוב ולא כאל בני אדם. ביום שמפלגת העבודה תאמץ את הפסקה האחרונה שלך, אני אולי אשקול מחדש להצביע עבורה. עד אז אני לא מאמין שפרץ יצמצם חד צדדית את גבולות ירושלים ולכן ממילא אין הבדל בינו לבין קדימה.

dt  בתאריך 2/22/2006 3:42:41 PM

I would add another point

Assume that there really is no difference between Kadima and Avoda, regarding defence issues. (Except that Avoda states openly what Kadima whispers).
Why is Kadima better?

After all, Amir Peretz saw, and said, more than 20 years ago, that the occupation is a dead end and a two state solution is inevitable. For all the admired generals and statesmen, this was a crazy idea at the time. For Sharon and Olmert, it took 20 years and two intifadas to reach the same conclusion. So doesn't it make more sense to vote for Avoda?
One might say that it would be easier for a right wing party to evacuate settlements. I can see no reason for that.(except maybe Sharon's special charisma). Saying clearly that we are to give away territory, like Avoda does, is better than being vague about it.

אורי  בתאריך 2/22/2006 4:27:17 PM

ללא נושא

1. לא, אני לא חושב שאפשר לקבוע גבולות חד צדדית. עם מי אתה מציע להדבר? אם יתגלה פתאום שהחמאס בכלל לא התכוון למה שכתוב באמנה שלו, ומה שאנשיו אומרים ועושים מאז הקמתו, אז גם קדימה יוכלו לדבר אתו. אם לא, גם העבודה לא תוכל לדבר אתו.

2. הלוואי שתהיה להם מדינה. צבא כבר יש להם מאז אוסלו. או שבאמת אתה חשבת שזו "משטרה"?

3. אי אפשר להגיד שהיא סיעה למאחזים בזמן שפנתה את גוש קטיף. להזכירך הפינוי היה לפני פחות מחצי שנה. אני לא חושב שמאז יש השקעה גדולה בשטחים.

4. התוואי מפותל ממליון סיבות. אני מתקשה להאמין שממשלת שמאל תוכל לעשות תוואי קצר בהרבה, במיוחד כשלה יהיה הרבה יותר קשה לפנות ישובים.

5. אולי גם אפשר להוסיף שההתנתקות חזקה את החמאס. או המשטר המושחת שיבאנו לכאן מתוניס בהסכם אוסלו. או תופעת הסרבנות משמאל, שלפי דווח אנשי החמאס עצמם עודדה את התפיסה שישראל עוד מעט נשברת. או הבריחה המבוהלת מלבנון. לישראל ודאי יש חלק בעלית החמאס, אבל אני חושב שממשלות השמאל אחראיות לפחות באותה מדה כמו הימין.

6. כמדומני קדימה מוכנה דוקא לפשרה בירושלים, לא? בכל אופן, דמוגרפיה לא היתה הסבה לצאת מעזה וגם לא הסבה לחלק את ירושלים.

מתפקד שכתב את המכתב  בתאריך 2/22/2006 7:07:00 PM

כיצד לאותת לקדימה לאן ללכת?

ממה שאני קורא בתוך השורות ובין השורות של אורי ופיקו אני מבין:
1. רק קדימה (או הליכוד) יכולים לעשות את מה שהעבודה אומרת.
2. מה שאנחנו באופן אישי רוצים שהם יעשו הוא קצת-קצת יותר שמאלה ממה שהם כרגע (אולי מסיבות טקטיות) אומרים.
3. ההבדלים בין קדימה לעבודה היו קטנים גם קודם. עם עליית החמאס הם שואפים לאפס.

אם כך, מה ראוי לעשות אם רוצים לקדם ממשלה שתבצע את המדיניות הרצויה שלכם?
לתרום לגוש חוסם שידרוש יציאה מהשטחים (חד צדדית או בהסכם), או לתרום לגוש אמורפי שעשוי בהחלט לכרות יום אחרי הבחירות ברית עם הימין והדתיים (כפי שאומרת "מורשת האב הגדול שרון") עד שיתקרבו הבחירות הבאות ?

פ.ל.  בתאריך 2/23/2006 12:47:17 AM

ללא נושא

מעניין איזו רמה של ענייניות הייתה כאן אלמלא ביטא האדון כהן דיעות אנטי-קדימאיות. נגיד, דיעות ימין משינוי ועד מרזל.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.