רשומההאם כל הבלוגרים שמאלנים?

ניסיתי לבדוק את תחושת הבטן שלי בנתונים מספריים.

מכיוון שאין לי אפשרות לבדוק את כל הבלוגים הישראלים (בכל השפות) לקחתי את הרשימות של אתר פוליטינט כנקודת ייחוס. ההנחה שלי היתה שכותבי בלוגים שמעוניינים להשתלב בשיחה הפוליטית/אינטרנטית על ידי כתיבה בבלוג שלהם, יפרסמו את הפוסטים שלהם בפוליטינט.

תהליך הבדיקה

  1. "צילמתי" את רשימת הכותבים החמים בכל הזמנים ביום ראשון, 19 בפברואר 2006 בשעה 11:10.
  2. לקחתי את העשרים הראשונים (למה עשרים? כדי שגם אני אופיע ברשימה).
  3. העברתי את הרשימה לאקסל.
  4. עברתי לכל בלוג ברשימת העשרים וניסיתי לקבל רושם (סובייקטיבי) על מידת השמאליות/ימניות של הכותב/ת.
  5. נתתי ציון לכל כותב/ת. שמאל מובהק - שמאל מתון - בלתי מזדהים - ימין מתון.
  6. סיכמתי את הטבלה על פי הציונים.

סיכום גראפי של הנתונים שאספתי

טבלת הנתונים

 

לפני הסיכומים, הערות והסתייגויות

  1. מתן ציון השמאלניות הוא סובייקטיבי בהחלט. אם מישהי מהכותבות חשה שהציון שנתתי לה שגוי, אנא כתבי לי בפרטי או בהערות ואני אתקן.
  2. בהחלט ייתכן שפוליטינט נתפש מראש כטריטוריה שמאלנית ולכן כותבות מהצד היותר ימני של המפה הפוליטית לא חשות בנוח באתר הזה.
  3. נקודה מעניינת היא ה"בלתי מזדהים" שכבר מזמן לא פרסמו את הפוסטים שלהם בפוליטינט. לדוגמה, ולווט כל הזמן כותבת אבל כבר יותר מחודש לא פרסמה פוסט שלה בפוליטינט. יכול להיות שהיא חשה שסוג הדברים שהיא כותבת לא מתאים לאתר.
  4. בהמשך לנקודה הקודמת, הייתי יכול לבדוק את תדירות ונפח הכתיבה בבלוגים עצמם אבל אז הייתי יוצא ממסגרת אתר פוליטינט שאותה הגדרתי לעצמי מראש.

סיכום

הבלוגרים בישראל הם בלי ספק שמאלנים.

או אולי הפוך.

שמאלנים שמעוניינים להשפיע על השיח הפוליטי מוצאים בבלוגים אמצעי נוח לעשות זאת.

 

כרגיל, אשמח לקבל תגובות והערות.

 

חנן

 


פורסם ב 19 בפברואר 2006 12:34 במדור עולם הבלוגים תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

יוסי לוי  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 12:50:01 PM

מסקנה קצת מרחיקת לכת

אני הייתי אומר כי הבלוגרים בפוליטינט הם שמאלנים.

ישענר זאף  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 1:16:18 PM

ללא נושא

בהחלט אימתת את ההרגשה שהיתה לי מזה זמן - שהדיון בבלוגים נוטה לכיוון השמאלני

אם יורשה לי להתפלסף לרגע, לדעתי זה בגלל ההתרכזות היתרה בתוכן שיש במדיום כמו האינטרנט
באינטרנט כותבים על רעיונות
באינטרנט לא מעבירים תחושות ורגשות
ואנשי רעיונות הם בדרך כלל אנשי שמאל, בעוד שאנשי תחושות הם אנשי ימין

אבל זאת התפלספות של רגע.
זאת סתם הכללה מטופשת ונחמדה, שיש בה קצת אמת...

דרך אגב, אני לא מאמין שאנשי רעיונות הם נעלים על אנשי תחושות. גם אנשים שמתרכזים יותר מדי ברעיונות יכולים לטעות. הם מביאים לעולם הגשמי רעיונות שלא מתאימים לו...
אני מאמין בשילוב נכון בין הרעיונות לתחושות, בין הרוחני לגשמי, בין התוכן לעטיפה, בין החומר לצורה.

יצחק ג'קי אדרי  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 1:19:08 PM

אהבתי את ההשקעה

אהבתי את ההשקעה, כל הכבוד.
לגביי אישית אני יכול לומר לך בוודאות שבשנה וחצי האחרונות נכנסתי למשבר זהות.
דיברתי לשמאל-טענו אני ימני.
דיברתי לימין- טענו אני שמאלן.
הלכתי להפגנה- טענו אני סוכן של ה c.i.a.
אבל אקבל בשמחה את הבחנתך להיותי שמאלן מתון.
תודה

אחת  בתאריך 2/19/2006 1:45:18 PM

ללא נושא

שלום

עמיחי יעקבי  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 1:47:57 PM

יש בלוגים ימניים בישראל

תודה חנן על העבודה היפה והרצינית. אני מסכים עם המסקנה שלך, בפוליטינט יש ייצוג גדול יותר לכותבים שמאלנים. היחס נובע לדעתי ממיעוטם

היחסי של הבלוגים הימניים בישראל.

מצד אחד יש עוד בלוגרים ימניים בפוליטינט שלא נכללו בבדיקה:

גלעד קדומים
http://www.politinet.co.il/ind....C%D7%A2%D7%93+%D7%A7%D7%93%D7%

95%D7%9E%D7%99%D7%9D&author=157

ערן שטרנברג
http://www.politinet.co.il/?al....F+%D7%A9%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%

91%D7%A8%D7%92&author=138

ומצד שני, במקרים כמו של הבלוג של שאול יהלום למשל, אין נכונות להשתתף ולחשוף את תכני הימין על הבמה של פוליטינט, לקהל כותבים

וקוראים שלא נמנים על בוחריו הטבעיים.

כך שאני מאמין שלו היו יותר בלוגים ימניים בישראל, הייצוג היחסי שלהם בפוליטינט היה רב יותר.

חשוב לזכור שיש גם בלוגרים שמאלניים אחדים שממעטים להשתתף בפוליטינט, אך בשל כמותם הרבה של הכותבים השמאלנים בכלל, חסרונם לא

מטה את הרושם הכללי.

המסקנה שלי מכך היא - שגם כותבי הימין וגם כותבי השמאל בוחרים להשתתף, או לא להשתתף בשיח הפוליטי בפוליטינט, באותו היחס.

לכשיהיו לימין יותר כותבים, הם יעלו יותר הפניות וישפיעו יותר על התמונה הכללית.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 2:08:58 PM

ותראו מה מצאתי במסגרת המשך המחקר

דוד-דוד כותב:

אני באמת באמת מאמין שפרץ עוד יכול לנצח. אולמרט אף פעם לא הצטייר לי כמנהיג ואני מקווה שהעם יבין את זה ויבין שהגיע הזמן לבחור בצורה חכמה.

אבל...

את הבלוג שלו הוא מתאר כך: "הבלוג השמאלני שמפעיל גם את יד ימין"

זהירות! לא לצנועים!

http://israblog.nana.co.il/blo....p?blog=149630&blogcode=3195200

ג'רמי חלימי  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 2:38:58 PM

ההשתלטות ממשיכה

חנן היקר,
שמי ג'רמי חלימי.
עד כה נהגתי לחתום בעילום שם ("הזה שלא חותם") בתגובותיי באתר רשימות (שוקי, אסי, וכו...), אבל ההזדהות עכשיו מתבקשת.

הניתוח שלך פשטני, שטחי ולא משקף.
אבל אני אעזוב את איכותו כרגע, כדי להתמקד במטרת פירסום כתבה שכזו. שאלתי את עצמי, מה יכול לגרום לפעיל שמאלני איטלגנטי (תופעה די נדירה כשלעצמה) לפרסם כזה דבר? התשובה כ"כ ברורה שהיא כמעט, הייתי אומר, גסה.
להשלים את השתלטות השמאל על כלי התקשורת, פתוחים או לא, במדינה. אתה אולי לא מודע לכך, אבל אתה שייך לזה.
הא, עוד דבר ברשותך: בתשובה שלך, אל תנסה ללגלג על זה שמדובר בעוד "חשיפת תיאורית קונספירציה" שהימין נהנה לערטל לעיתים קרובות - זה שחוק למדי, תמצא משהו אחר

נ.ב: אתה מוזמן לבקר בבלוג שלי ולחפש אותי בפוליטינט. תיווכח לדעת שגם אנשים המשתייכים ל"ימין מובהק" יודעים לכתוב באינטרנט


אהרון  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 2:41:55 PM

התקרצצות לשונית (ואידיאולוגית)

אם אומרים "שמאלן" ו"שמאלני" אז צריך לומר "ימינן" ו"ימינני".
ואם אומרים "ימני" אז צריך לומר "שמאלי".

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 2:43:29 PM

ג'רמי היקר

אתה מוזמן לערוך סקר חלופי אנא ציין את מקורות המידע שלך ואת אופן הניתוח שלך אותם. אשמח לקרוא אותו.

איתגרתי אותך עכשיו. לך לעבוד ותוכיח במספרים שאתה צודק ואני טועה.

ג'רמי חלימי  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 3:33:32 PM

פספסת את הנקודה

חנן היקר,
בכנות, אתה חושב שאנחנו עדיין בתיכון?
שאתה יכול להפעיל אנשים על בסיס אתגר מטופש?
לא באתי לערער בעובדות שאתה מציג, אם כי כמו שציינתי היקף ה"מחקר" די מצומצם ולא מקצועי.
ביקרתי את הגישה שלך: מה יעזור לי או לך, לדעת שרוב הבלוגרים ברשת הינם שמאלנים?
הצגת את זה בגאווה גדולה, אבל תן לי להזכיר לך עובדה כואבת: זה לא יביא ניצחון לנבחר ליבך מר עמיר פרץ.
השיח הפוליטי הנוכחי לא צריך ניתוחים מהסוג הזה, אלא צריך להציג בעיות אמיתיות, כדי לנסות לפתור אותם.

מה שאתה עושה לא תורם לשיח הזה - זה ילדותי.

ישענר זאף  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 4:04:14 PM

ג'רמי

נראה לי לקחת את המחקרון הזה קצת קשה...
לא נראה לי חנן התכוון עכשיו להוכיח ש"השמאלנים חכמים יותר כי הם כותבים יותר"

במקום לבקר את המחקר שבדק עובדות, ובמקום להטיף לחנן מה לכתוב, אולי תחשוב בעצמך איך להביא יותר גולשים ימניים לכתוב באינטרנט
אם זה כל כך חשוב לך...

  בתאריך 2/19/2006 5:29:44 PM

ללא נושא

לא יודע אם הבלוגרים שמאלנים או ימנים יותר, אבל אני בטוח שיש להם עודף זמן.

יהונתן קלינגר  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 6:39:06 PM

רק שאלה קטנה...

איך ומדוע אני מוגדר שמאל מתון? האם העובדה שאני משתמש בדיאלקטיקה המטריאליסטית?

אני לא יודע אם להעלב או לשמוח, זה מוזר לי קצת. אולי זה בגלל שאני מאמין בערכים כמו הומניזם ושוויון, אבל אני לא יודע למה, אני לא בטוח שאני לא אאמץ את העובדה שהוגדרתי, לראשונה בחיי, בתור מתון.

גדי  בתאריך 2/19/2006 6:45:57 PM

למיטב ידיעתי

רוב הבלוגים המשפיעים (או לפחות אלו התוקפניים מספיק שהמדיה תדלג אחריהם בחדווה) בארה"ב הם ימניים. אבל מיטב ידיעתי כזבה.

קורינה  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 8:19:15 PM

תודה חנן,

מ"שתיל" נרמז לי שהם מחכים לך בחיל ורעדה, שמא יחטפו אותך לעדה צמח או שכמותה.

לא הייתי אומרת "רוב הבלוגרים" אלא רוב הבלוגרים הדעתנים - שכן כידוע יש בארץ רבבות, אם לא מאות אלפים של בלוגים מסוג "יומני היקר - ולא איכפת לי שתציצו".

באשר ל"שמאל מתון" - זה מזכיר, קצת-בהריון. או ממלא-מקום מחוסר-ההכרה.

עד שלא אגיע לכתיבת הדברים שאמרתי אצלך בסדנת הבלוגים - אין לי רשות מוסרית להאריך כאן...

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 8:59:34 PM

גדי, יש בזה משהו

אבל הבלוגים הימניים בארה"ב הם בעיקר (אם ידיעתי הכזבה נכונה) בלוגים קבוצתיים.

כמו זה שעלה ראשון בדעתי

http://littlegreenfootballs.com/weblog/

גיא ווסט  [אתר]  בתאריך 2/19/2006 11:25:47 PM

מצפן פוליטי: היכן את ממוקמת?

היכן את ממוקמת ליד היטלר, סטלין, מהטמה גנדי, מרגרט תאצ’ר או מילטון פרידמן?

קיימת בינריות מסוימת בקרב אלו המשייכים עצמם למרכז הפוליטי. הצורך לא להיות שמאל או לא להיות ימין מהווה הסוואה לעיסוק בפוליטיקה. לתוך מורכבות זו, יש צורך לבחון אנשים לא רק לפי שמאל או ימין, אלא ביחס שלהם כלפי הריבון. האם אתה נוטה לטוטליטריזם או לא? חנן כהן זיהה אצל ישענר זאף, מנהיג מהפכת החצילים, נטיות שמאליות, אך אדון זאף דוגל במנהיג חזק.

http://www.cybered.org/blog/archives/120

ג'רמי חלימי  [אתר]  בתאריך 2/20/2006 9:50:42 AM

רחוק מדי

חנן, ישענר
יש משהו בדברכם.
לקחתי את הדברים אולי רחוק מדי. הרי בסך הכל מדובר בבלוג אישי שמביע את מה שהוא רוצה, ולא מתיימר להיות מה שהוא לא. ה"מחקרון" המוצג בפנינו לא מייצג, ומציג רק את עצמו.
בכל אופן, להבא אשתדל לבקר בצורה בונה יותר, ולצורך העניין אני אנסה לעמוד באתגד המוטל עליי עכשיו על ידכם, כדי להשמיע את קול הימין בצורה ברורה יותר ברשת
תודה

ג'רמי חלימי  [אתר]  בתאריך 2/21/2006 5:19:34 PM

תגובה לקטע ב-ynet

שלום חנן,
קודם כל, אנ שמח שההגיגים שלי לא השאירו אותך אדיש. אני רק מצטער על כך שהם חיזקו אותך בדעותך. אבל אני מודה שאין מה לעשות, העובדות המצערות מדברות בעד עצמן.
אבל בפועל, מה זה אומר על ציבור כזה או אחר?
לא הרבה. אולי שהרשת יותר מנוצלת ע"י אנשי שמאל לקידום הרעיונות שלהם, אבל הרשת הוא רק את השדות קרב הקיימים, והוא יחסית שולי. הרחוב יותר חשוב. נתראה שם.

טוקבקיסט  בתאריך 4/12/2006 4:54:48 PM

אבל רוב הטוקבקיסטים ימניים

בלוגרים הם מנוגה וטוקבקיסטים ממאדים.
כי בשביל לכתוב בלוג רצוי לדעת לחתוב. ובשביל טוקבק מספיק לדאת לצאוק.

ולא נזכיר שיש בכל מקרה מתאם סוציואקונומי בן אנשים בעלי גישה לאינטרנט וזמן (=כסף) לבן השקפת עולם שמאלנית.

וחוצמזה - מספר 4 הומו, קיבוצניק, אוכל שפנים, מגלח את החזה, אוכל ביסקוויט פתי-בר ושותה תה עם הזרת למעלה.
(טוקבקיסט, אלא מה)

velvet  בתאריך 7/20/2006 1:10:28 PM

כבר כוניתי

שמאלנית הזויה, סהרורית ושונאת ישראל.
אסתפק בשמאלנית. חשבתי שזה ברור :(

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.