רשומהיואב, אתה בא לעבודה?

יואב גל, שכני לרשימות, כתב כך בתגובה לסיפור האמיתי:

"חוץ מהפרחת נפיחות פוליטיות לא שמעתי מאף אחד מהליצנים האלו אמירה מהסוג הבא" אני מתחייב לקצץ בתקציב הבטחון כך וכך מיליארד שקל שיועדו לזה ולזה ולהעביר אותם לטובת מערכת החינוך ולקידום פיתוחם של עסקים קטנים ובינוניים. לא לטובת תמיכות במקורבים אלא לטובת מנגנונים כלכליים שיוצרים תעסוקה ופרנסה."

וכן כתב יואב:

"אל תספרו לי על להישאר נקיים ואל תטיפו לי מוסר. אני דורש !!! כן כן. זאת זכותי האזרחית היחידה. אני דורש שאלו שרוצים שאצביע בשבילם יתחייבו על מה כן הם עושים ולא על מה שהאחרים לא עשו."

נבהלה צמרת העבודה מיואב וארגנה בתוך שעתיים מסיבת עיתונאים שבה הודיעה:

"מפלגת העבודה הציגה הבוקר את יעדיה הכלכליים-חברתיים ובראשם, צמצום האבטלה ל-5 אחוזים, קיצוץ 2 מיליארד שקלים מהביטחון והפניית משאבים גם לתעשיות מסורתיות."

וכדי שלא יחשוב יואב שהם סתם מבלבלים במוח, אמר עמיר פרץ:

"העבודה תפיק חוזה מיוחד בין המפלגה ובין הציבור. נעבור מבית לבית, מצומת לצומת ונחתים הציבור. נוכיח שאדם יכול להיות הגורם המרכזי להבטיח את חוסנה של ישראל".

יכול להיות שזו סתם מניפולאציה של מפלגת העבודה על כותבי התגובות באתר רשימות.

אני מעדיף את הגירסה שטוענת שאנשי העבודה הם אנשים כמו יואב וכמוני, יודעים מה הבעיות כאן וחושבים בצורה הנכונה איך לפתור אותן. 

יואב, אתה בא לעבודה?

 

 


פורסם ב 12 בפברואר 2006 18:18 במדור פוליטיקה תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

סמדר  בתאריך 2/12/2006 8:00:34 PM

נשמע מעולה, רק מתי יחתימו על החוזה?

עכשיו חודש וחצי לפני הבחירות?!

יואב  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 9:29:39 PM

הללויה

אם דוד ברודט, יורם גבאי, פרופ' אמיר ברנע, פרופ' אפרים צדקה. גם בני גאון חתמו על התוכנית הכלכלית הזו, אז בטח כולנו יכולים לישון בשקט.

רק שאלה קטנה, אפשר? הרי כל אלו מובילים \ הובילו \ עמדו בראש ארגונים כלכליים ענקיים. איפה בדיוק באה העשיה החברתית \ כלכלית שלהם עד היום? כלומר היכן הם בדיוק יישמו את מה שהם מדברים עליו?

לא שאני... ככה סתם ... אתה יודע ... רק רציתי לדעת ...

נוריד 2 מיליארד דולר בבטחון? איפה? תוך 10 שנים?
ואם באמת, בשביל מה? להגדיל קצבאות?

אני לא האדם הכי חכם שאני מכיר, אבל בכל זאת כמה תארים אקדמיים בכיסי יש והם לפחות מוכיחים שטמבל גמור אני לא.

צר לי חנן. אני לא מאמין לחברה האלה. כל עוד לא קם אחד מבין הכנופיה הזאת ומצביע על נקודות מעשיות ואמיתיות בגועל נפש השלטוני שמסביב אני פשוט לא מאמין להם. לא תעזור שום הטפת מוסר משום שאין הבדל בין ביבי לפרץ ובין פרס לאולמרט ובי רמון לשלי.

גם אם תביא מקרוסקופ לא תצליח למצוא את ההבדלים ביניהם.

בגילי המופלג צאתי לדרך חדשה כיזם קטן. בחיים לא האמנתי למה שסיפרו לי קודם עד שראיתי במו עיני. כמות "תשלומי הטיפול", המעאכרים בכל פינה, משיכת הזמן במסדרונות השלטוניים, עיוותי דין ומחיקת המושג צדק מספר חיינו, ההצקה הבלתי פוסקת, המכשולים שמוערמים על כל צעד ושעל שבא פשוט לשבת ולבכות. מה עשו כל אלו כדי לשרש את התופעות האלו? צדיק אחד בסדום? מעשה אחד?

תמצא צדיק כזה, עם הוכחות ולא רק שקוראים לו ככה, ואשקול לא להחריב את סדום הרשעה ...):

יואב  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 10:13:47 PM

עוד משהו על פוטר

כה אמרה הגבורה: "אפילו הארי פוטר לא יכול לחסל את העוני תוך שלוש שנים".

אולי. אבל עוני הוא לא רק שכר אלא גם מצב נפשי. את תחושת האובדן וחוסר התקווה בהחלט אפשר לחסל די מהר.

אתה יודע מה חנן? אולי לא צריך את פוטר כדי לחולל שינוי. אלא פשוט החלטה שלטונית נכונה? לך תפשפש בזכרונך ההסטורי ותגלה כמה זמן לקח לקבל טלפון בשנת 1956 וכמה זמן לוקח בשנת 2006? ברר גם כמה זמן לקח לצמצם את זמן ההמתנה מעשרים שנה לשנה ומשנה לימים בודדים.

עכשיו תסביר לי מה עשתה מפלגת העבודה כדי לצמצם את זמן ההמתנה לגמר תיק בבית המשפט? ואני ממש לא מתכוון לפלילים, ששם אולי ישנם קשיים אובייקטיבים וגם זה בכלל לא בטוח, אלא סתם לויכוח אזרחי.

תחושת העוני נובעת גם מזה שיודעים מר וגברת ישראלי שפשוט אין להם סיכוי מול בתי המשפט. השוטרים יכולים לשקר בבוטות ואין להם סיכוי, המדינה יכולה לעשוק אותם ואין להם סיכוי, וכך הלאה. למה? כי התהליך כל כך ארוך ויקר שפשוט אם אתה לא מבוסס היטב אין לך סיכוי.

אז מה עשה האדון פרץ כנציג "אוטנטי" של העובדים בכדי לאפשר להם גישה מהירה ועניינית לבית המשפט נגד מעסיקים נצלנים?

זה רק למשל, כן? יש לי עוד הרבה שאלות מהסוג הזה וכל פעם שאני רק חושב על זה עולה לי הלחץ דם.

כלום. הם לא עושים כלום חוץ מאשר לספק תאוות כוח ושלטון ולהעשיר את עצמם ואת מקורביהם על חשבון כוח זה. ככה פשוט.

אני חושב שהפלשיטים מעבר לגדר הצביעו לחמאס לא בגלל שנאת ישראל שלהם אלא בגלל שנמאס להם ממפלגת העבודה \ ליכוד הפאתחית שלהם. זה רק עניין של זמן עד שיקום גם אצלנו חמאס דומה ואתה כבר יכול לראות את הניצנים הכתומים שלו מלבלבים בכל פינה.

אין כוח יותר. פשוט אין כוח לזיבולי השכל שלהם ולקשקשנות חסרת התוחלת שלהם.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 10:17:27 PM

יואב - אז מה האלטרנטיבה?

לא מה שאין. מה שיש.

או שלהגיד שאין ושוברים את הכלים ולא משחקים?

אני שואל באמת.

ג.ר.  בתאריך 2/12/2006 10:57:23 PM

למה לעזאזל...

למה לעזאזל כל כך חשוב לך לגייס את יואב לפעילות שלך במפלגת העבודה? זה מה שיעשה את ההבדל מבחינתך? אם יואב יצטרף עמיר פרץ יהיה ראש הממשלה? ובכלל, מה זה משנה? הרי יואב מסביר לך שיש לו ביקורת רחבה על המפלגה הזו ולמה להתעקש על משהו שממילא לא ישנה דבר?

אשתו  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 12:00:19 AM

היי יואב

אני איתך בעניין, אבל לגמרי. גם אני מתלבטת. אני רוצה לראות את יולי תמיר שרת החינוך, אבל לא בא לי על ברוורמן בתור שר אוצר. אני רוצה לראות איש שמאל-חברתי אמיתי עומד בראש הממשלה, אבל יש לי בטן מלאה על התנהלותו של פרץ כמזכ"ל ההסתדרות. אינטואיציה המבורכת שלי אומרת לי להצביע לזה שידפוק אותנו פחות. את האלטרנטיבות אנחנו כבר מכירים טוב מדי. ראינו מה ביבי עשה, ומה סילבן עשה. מה אולמרט עשה ומה צחי הנגבי עשה. רייכמן מגעיל אותי, בטח ובטח גם לימור לבנת שהרסה את מערכת החינוך.
אז מה נשאר? אני קצת סומכת על האנשים שהצטרו למפלגת העבודה, אנשים טובים שאני מכירה אישית, ושהלב שלהם נמצא במקום הנכון, פעילים חברתיים עם רקורד ארוך ב"שטח", כמו דני גוטווין ויובל אלבשן ותמי מולד חיו ועוד כמה אנשים טובים שעשו הרבה בתחום החברתי-כלכלי, הפגינו, מחו, כתבו הצעות חוק והקימו לובי חברתי רציני לפני כמה שנים.
אנשים חברתיים מארגונים חברתיים, שאני סומכת עליהם, ומאמינה להם. הם, כך נראה, ילכו יד ביד עם הצמרת של העבודה, וזה טוב לדעתי.

דב ט.  בתאריך 2/13/2006 12:09:06 AM

יואב

נשמע שקיבלת בדיוק את ההתחייבות שביקשת:

>>> "חוץ מהפרחת נפיחות פוליטיות לא שמעתי מאף אחד מהליצנים האלו אמירה מהסוג הבא" אני מתחייב לקצץ בתקציב הבטחון כך וכך מיליארד שקל שיועדו לזה ולזה ולהעביר אותם לטובת מערכת החינוך ולקידום פיתוחם של עסקים קטנים ובינוניים. לא לטובת תמיכות במקורבים אלא לטובת מנגנונים כלכליים שיוצרים תעסוקה ופרנסה."

קיבלת בתזמון מושלם ממש את מה שרצית, ועכשיו זה כבר לא מספיק.

קורינה  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 2:39:13 AM

מה ירדתם על יואב

מה אתם רוצים, שכולם ישתחוו ב-90 מעלות ויגידו, מה טובו אוהליך יעקב?
חשוב לטעון ולדרוש, היום ובכל יום מארבע שנות אין בחירה.

מי שרוצה להגיע לבית הכיסאות, צריך לדעת שחוץ מאמנות ומצעים, חייבים/ות גם לפעול בדרך מעוררת אמון, ביושרה.

לפעול. לעשות. לקיים.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 7:40:59 AM

"בחירות הן שיחות"

זוכרים? השם של בלוג?

יואב בשבילי הוא תירוץ טוב לקיום השיחה. השיחה מפרה את המחשבה שלי ואולי גם תאתגר את יואב.

כמו שאומרת קורינה, אסור שהשיחה תפסיק ברגע ששמים את הפתק. היא צריכה להמשיך גם אחר כך, כדי לוודא שעושים את הדברים הנכונים, שלא סוטים מהדרך.

יואב  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 8:14:49 AM

אתגר? בבקשה ...

באחת המערכות הקודמות בא פרופ' בן-עמי הנכבד מאד ונאם לנאספים. מה אומרה מילים נוטפות דבש. ממש מגדנות, תופינים ומיני תרגימה.

החינוך... שינוי סדרי עדיפויות ... קיצוץ בבטחון ועוד. עברו להן הבחירות וברוב טיפשות נתתי להם את קולי. ראו זה פלא, הקשקשן הזה רק נבחר וכבר נלחם על תיק החוץ ויצא לארצות הים להנות ממסיבות הדיפלומטים למיניהן.

יוצא עדות המזרח, פרופ', מניף הדגל החברתי ומה לו ולכיבודי הנורווגים? הרי נתתי לו את קולי רק בגלל שעמד והתחייב לי אישית (לפני הבחירות ...) שהוא נכנס לפוליטיקה בגלל שאסור להשאיר אתה לביבי ושהוא בא להושיט יד ולבנות את ההבטים החברתיים ובלה ובלה ובלה.

איפה הוא היום ומה עשה לטובת החברה \ כלכלה ?

שאמשיך ואמנה שמות נוספים? הרי אין צורך. אמרתי לך שאין צדיק אחד בסדום הרשעה הזאת.

היחידים שעושים את המעשה הנכון, אבל למרבה הצער והיגון בכיוון הלא נכון הם ש"ס. הם דואגים בפועל לחינוך כל השנה לא רק לקראת הבחירות. רק שבאמת למרבה הצער הם סגרו את עצמם בגטו חרדי \ ספרדי ומנעו מעצמם להפוך למפלגה חברתית אמיתית. שר ש ש"ס היה היחיד בשנים האחרונות שעשה משהו בבריאות וכך הלאה. אך כאמור הם החמצה מצערת.

מה האלטרנטיבה? זה שהאחד טריפה וחברו נבלה לא אומר שאני חייב לתמוך בהם. אם במילא שניהם יתיישבו עלי וימצצו לי את הנשמה והדם לפחות שלא יעשו את זה בברכת הדרך שלי.

נמאס לי מהמטיפים בשער שאומרים לי שאני חייב למלא את חובתי האזרחית. אני חייב ? פעם בכמה שנים לזרוק פתק? ומה עם חובתו של השלטון אלי? למשך כל השנים בוקר צהרים וערב? הרי בתיאוריה הוא קיים שם רק בשבילי, לא?

אמיתי סנדי  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 12:16:17 PM

יש אלטרנטיבה.

אני מצביע חד"ש.

אמיתי סנדי  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 3:20:18 PM

מר כהן, מה יש לך להגיד להגנת העבודה?

חנן כהן - אתה תומך במפלגת העבודה ומאמין בכוונותיה הרציניות להגנה על העובדים בישראל?
מה יש לך לומר על זה שהעבודה בראשות פרץ הצביעה נגד חוק אחריות המזמין שירותי קבלן לזכויות העובדים?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3171256,00.html

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 3:29:11 PM

אתה תקרא לי מר

ואני אקרע לך את הצורה! שומע????

עמיר פרץ כבר ענה על זה אבל איציק אדרי ממשיך לטעון את אותו הדבר.

בזמן ההצבעה הזאת עמיר פרץ כבר נבחר לראשות מפלגת העבודה אבל העבודה עדיין היתה חלק המקואליציה ולכן עמיר נמנע ולא הצביע בעד החוק.

הסכמים צריך לקיים.

יואב  [אתר]  בתאריך 2/13/2006 3:42:04 PM

אסור לעצום עיניים

חנן, בחרת בחירה חופשית? עלה והצלח.

אתה מאמין ביכולתם של האנשים האלו? יישר כוח.

אבל דבר אחד, בבקשה, אל תעשה.
אל תעצום עיניים ותגיד שיורד גשם.... אל תסובב את המפה ותשכנע את עצמך ששם בדיוק בגבעה הקרובה צריך להיות בור המים המיועד כאשר כל הנוף צועק אחרת ...

בחרת? לך עם זה. אבל אל תנסה לשכנע, לא את עצמך ולא אחרים שזה הדבר הנכון לעשות.

כי זה לא.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.