רשומההסיפור האמיתי

פעם היו הרבה באמצע, מעט למעלה ומעט למטה.

ידענו שהמדינה פועלת לטובת רובנו.

ידענו שלילדים שלנו יהיה יותר טוב מאשר לנו.

ידענו שההשקעה של המדינה באושר שלנו היא בגלל שאנחנו בני אדם.

בשנים האחרונות המדינה מוסרת את השליטה במשאבים, את מה שהיה שייך לנו האזרחים, לידי קבוצה קטנה של עשירים.

השליטה במשאבים מובילה לשליטה בחוקי המשחק.

עכשיו מסתכלים עלינו דרך משקפי התועלת. אם אנחנו לא נועיל לעשירים, המדינה תשקיע בנו פחות.

חוקי המשחק פועלים יותר ויותר לטובת העשירים ופחות לטובתנו, האזרחים.

היום אנחנו לא בטוחים שלילדים שלנו יהיה יותר טוב מאשר לנו.

צריך להפוך את כיוון התהליך.

צריך שהמדינה תייצג את האזרחים ואת האינטרסים שלהם ולא את בעלי ההון.

צריך להחזיר לנו את העתיד שלנו.

(נכתב ביחד עם דני גוטוויין)

המקור נמצא באתר פוליטי - תמיכה @קטיבית במפלגת העבודה. המליצו על האתר.


פורסם ב 12 בפברואר 2006 08:00 במדור פוליטיקה תגובות נעולות

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.

יואב  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 8:20:19 AM

רק להזכיר

שהמוביל של מפלגת העבודה אפשר להלין את שכרם של עשרות רבות במשך חודשים רבים. עד לקטע שבו היה אפשר להפוך את זה להון פוליטי.

חשוב גם לזכור שלמפלגת העבודה "זכויות רבות" בתהליך השחתת המידות של בתי הדין לעבודה לאורך שנים. בכך שהייתה המעסיק הגדול ביותר במשק (גם ישירות וגם בעקיפין) מנעה שמירת זכויות העובדים והעדיפה את האינטרסים של בעלי ההון. לא לשכוח שצמרת מפלגת העבודה מחוברת לאינטרסים של בעלי ההון לא פחות, ואולי אפילו יותר, מכל מפלגה פוליאיחסית אחרת.

עוד יותר חשוב לזכור שאין היום למפלגה הזאת, חוץ מסיסמאות, שום משנה כלכלית חברתית אמיתית. הכל זיבולי מילים ריקות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר.

חשוב מאד לא לשכוח שבזמן שמפלגת העבודה הייתה עם כוח פוליטי רב היא זאת שהקימה, גם בפועל וגם אידיאולוגית, את רוב יישוביה החדשים של ממלכת ישראל הרחבה ושראשיה היו אלו שהכשירו את השרץ הזה גם שלמפלגה היה פחות כוח.

אמרתי כבר יותר מפעם במסגרת הזאת של רשימות מניסיון אישי כשמישהו אצלי בבית אומר "צריך לשפוך את הזבל.." אני יודע שכולם מתכוונים שאני אלך לעשות את זה.

"צריך להחזיר לנו את העתיד ..."?

אני נמצא באזור השיפוט של ראש מועצה ממפלגת העבודה שאפילו רץ לכנסת. באתי לבנות עתיד אבל הרשות הזאת מתעללת בי באופן גס. עוצרת לי את העתיד. גורמת לי נזקים כלכליים בלתי פוסקים, ממלאי התפקידים שם משקרים ללא בושה וגורמים בכוח לכל מסביבם להיות עבריינים כי פשוט אי אפשר אחרת.

זאת מפלגת העבודה האמיתית ואתה מבקש תמיכה?

הכיצד?

אמיתי סנדי  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 8:59:04 AM

אני עם יואב

איך פעיל חברתי מוצא את עצמו תומך במפלגת הון ושלטון מסואבת, זה ממש לא ברור לי.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 9:14:20 AM

פשוט מאד - בכלל לא פשוט

הבחירות האלה הן הבחירות הראשונות שבהן אני מתכוון להצביע עבור מפלגת העבודה מאז שהרשו לי להצביע. בבחירות האחרונות לא הלכתי לקלפי כי הרגשתי שאין לי למי להצביע.

בחירתו של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה היא קודם כל מהפך פנימי במפלגה. מהפך לא פשוט שייקח לו הרבה זמן להתממש.

"מפלגת העבודה" היא שם, מסגרת.

אי אפשר לקרוא למפלגת העבודה בראשות רבין ופרס וברק אותה מפלגה.

פרס יישב את השטחים. פרץ רוצה לצאת מהם.

פרס הכניס את ההון לניהול המדינה. פרץ רוצה להחליף את הכיוון.

ועוד ועוד.

אבל צריך לזכור שפרץ הוא פוליטיקאי. צריך להבין שמדובר כאן בפוליטיקה ולא באידאולוגיה נקיה.

העיסוק בפוליטיקה הוא עיסוק בכח. פוליטיקאי מגיע לראש הפירמידה כי הוא הצליח להפעיל כח לטובת עצמו. ובדרך הוא עושה דברים רעים לכל מני אנשים ופועל בצורה שנוגדת את ההצהרות שלו.

עכשיו תבחרו.

להצביע עבור אדם שמתווה כיוון שאליו אתם מסכימים אבל לא מסכימים עם כל מעשיו בעבר וכנראה שלא תסכימו עם כולם בעתיד

או

תישארו נקיים.

אני מזכיר לכם שלנקיון הזה יש מחיר. כיום קוראים למחיר הזה ביבי ואולמרט. אם לפמלגת העבודה לא יהיה מספיק כח, הממשלה הבאה תורכב מאולמרט וביבי. זה מה שאתם רוצים?

יואב  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 9:39:52 AM

אתה במקרה פולני?

איך זה שבמחי קולמוס הפכת אותי לנאשם בסיפור הזה?

אני לא מסכים בשום אופן לקבל על עצמי את התפקיד הזה. אנ'לא ילד וברור לי בדיוק !!! אבל בדיוק !!! איך מגיע פוליטקאי לראש הפירמידה.

יחד עם זאת אם הוא כבר שם ואם הוא מבקש את התמיכה שלי בתאוות הכוח והשלטון שלו אז במטוטא לא להסתתר מאחורי מילים מצועצעות ולדבר אתי בעברית פשוטה ושיסביר לי למה אני צריך להאמין למישהו ששיקר כל הדרך לראש הפירמידה?

להגיד שאחרים יותר גרועים זה הסבר? מה קורה פה? תבחרו בי כי אני רק אונס והם גם רוצחים ושודדים? השתבש לגמרי חוש הכיוון?

ואם כיוון, אז מהו בדיוק הכיוון של האדון הנכבד פרץ והגברת היקרה שלי? הרי לכל מי שבקיא במקצת במספרים ובעובדות ברור שבלי קיצוץ של עשרות אחוזים בתקציב הבטחון אי אפשר לקדם שום סדר יום חברתי כלכלי נכון להיום.

חוץ מהפרחת נפיחות פוליטיות לא שמעתי מאף אחד מהליצנים האלו אמירה מהסוג הבא" אני מתחייב לקצץ בתקציב הבטחון כך וכך מיליארד שקל שיועדו לזה ולזה ולהעביר אותם לטובת מערכת החינוך ולקידום פיתוחם של עסקים קטנים ובינוניים. לא לטובת תמיכות במקורבים אלא לטובת מנגנונים כלכליים שיוצרים תעסוקה ופרנסה.

או למשל התחייבות מהסוג: אני מתחייב תוך שלושה חודשים מיום הבחרי לוודא שעסק חדש יוכל לקבל רישיון בתוך שבוע כאשר אני מבטל את זה ואת זה ואת זה שיושבים היום כמו ריחיים על צווארו של כל יזם.

אל תספרו לי על להישאר נקיים ואל תטיפו לי מוסר. אני דורש !!! כן כן. זאת זכותי האזרחית היחידה. אני דורש שאלו שרוצים שאצביע בשבילם יתחייבו על מה כן הם עושים ולא על מה שהאחרים לא עשו.

אתה יכול להעביר לחבר'ה האלו במפלגת העבודה שהם לא יותר מאשר ליכוד ז'. העצוב סיפור הזה שהליכוד עצמו הוא מפלגת העבודה מסוג ח'. וקדימה? זה לא יותר ממפלגה למערכת בחירות אחת ולא הרבה אחרי הבחירות כל מרכיביה יחזרו למקומם. זנ כאן וזה שם בלי שאף אזרח יוכל באמת לראות את ההבדל. כל החוברה הזאת לא עושה שום דבר רציני ואמיתי ששווה להרים את קצה האוזן בשבילה.

אשמח אם יהיה מי שיוכיח לי שאני טועה אבל בשום אופן ! אני חוזר, בשום אופן שאף אחד לא יגיד לי "מישהו צריך לשפוך את הזבל ..."

די. מספיק שפכתי כבר מספיק זבל של אחרים בחיים שלי.

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 10:02:02 AM

קיצוץ תקציב הביטחון

היום אמורה המפלגה להציג את החלק הכלכלי של המצע.

אין לי את זה כרגע אבל תראה מה כותב באתר שלו עופר קורנפלד, ממנסחי התוכנית. אני מקווה שיהיה לזה ביטוי גם במה שיוצג היום. אני גם שמעתי באזניים שלי את עמיר פרץ אומר את זה.

"קיצוץ רבע מתקציב הביטחון בעשור הקרוב יזרים למשק הישראלי עוד כמאה מיליארד שקלים. עם תוספת כזאת ניתן יהיה לכונן מחדש את המשק הישראלי כך שיתאים לאתגרי הגלובליזציה והמחר. לישראל נדרשת הנהגה כלכלית אמיצה שתיצור סדר עדיפויות חדש, מכיוון שבעידן הנוכחי יציבות חברתית וצמיחה כלכלית חיוניות הרבה יותר לביטחון המדינה מאשר עוד התנחלויות, עוד מטוסים ועוד טנקים"

חנן כהן  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 10:07:37 AM

ועוד פולניות כפול שלוש

1. יש כאן שאלה של אחריות. האם אתה, כמצביע יחיד לוקח או מסיר אחריות.

2. ביקשתי משכן שלנו (שלא אנקוב בשמו) שיסביר באופן מסודר את המשמעות של אי הצבעה בבחירות. הוא הבטיח, וכפולני אני מקבל את דברת הכבוד שלו שייכתוב.

3. חוצמזה, אין לך מלון לבנות? יאללה, האורחים כבר בנתב"ג!

רונית  בתאריך 2/12/2006 2:59:37 PM

*****ימים רעים באים עלינו*****

ימים רעים באים עלינו. הציבור שוב לא אוכל את הזיבולים של ביבי על המשק הצומח, אנשים יודעים בדיוק את מצבם ויודעים שכמו שהוא מבטיח שיחסל את העוני תוך 3 שנים, הוא יכול להבטיח לכל אחד חלקה על הירח. מקסימום הוא יחסל את העניים אם יתנו לו, אבל אנשים לא קונים אותו יותר וביביהו הוא אולי האיש השנוא ביותר כיום במדינת ישראל.
ולמה אלה ימים רעים בשבילינו? משום שכאשר ביבי ירד לארה"ב ב29.3 כדי לשחק עם הצפרדעים הסגולות של ארתור דנט שמחכות לו שם בנ"י, משרדי היח"ץ שמעסיקים אותי ואת כל חברי כותבי התגובות בשכר פה, יישארו בלי משכורת לשלם לנו, שהרי לכל אחד ברור שביבי לא מתכוון לשלם את מה שהוא הבטיח. עמדי, זוכרים? התוצאה תהיה שכולנו ניזרק לרחוב ואני רונית הקטנה אשאר עם ילד (ועוד אחד בדרך) חד הורית זרוקה, ענייה וזנזונת. מי יצטרך אותי כשכל מה שאני יודעת זה לכתוב דברים מרושעים נגד העובדים ונגד כותבים חברתיים. מי יצטרך את הכתיבה שלי כאשר פרץ ינהיג כאן מדיניות חברתית וצודקת? שום דבר חיובי ליצור משל עצמי אני לא יודעת, יש לי רק שנאה וארס. שום דבר יוצר משל עצמי. אפילו אברהם טל הפנסיונר לא יצטרך אותי. רונית מיואשת.

עלמה  בתאריך 2/12/2006 5:02:07 PM

אמת ויציב. מסוג "גזור, שמור והפץ!"

העניין הוא שאתה ואני, ועוד כמה, שייכים עדיין לדור שחונך על הערכים ההם, שעליהם הוקמה המדינה, שהם תשתית הציונות: צדק חברתי, סולידריות חברתית, מוסריות, הגשמה, אידאולוגיה...
אנשים בני שלושים ומטה, כבר נולדו למציאות אידיאולוגית שונה בתכלית. הם (רובם) כלל לא יודעים שקיימת בכלל אפשרות למציאות חברתית שונה מזו הברוטאלית, שבה כל דאלים גבר, מלחמת הכול בכול, והחזק שולט ומשתלט.
גם המגזר הגדול של העולים החדשים מברה"מ לשעבר, וגם מאתיופיה, שאינם מכירים כלל את התשתית האידיאולוגית הסוציאלית ההומאנית.

עלמה  בתאריך 2/12/2006 5:14:47 PM

ליואב, גם אני מצביעה לעבודה לראשונה לאחר

לא הצבעתי עבור ברק, וגם עכשיו לא הייתי מצביעה עבודה אילו ברק היה בראש, וגם לו פרץ או בן אליעזר או וילנאי. (הייתי מעדיפה מרץ או חד"ש).
העבודה היתה שנים רבות מפלגה מסואבת, שכמעט גמרה ימינה. האמת היא שללא עליית פרץ עכשיו, קרוב לוודאי שהיא היתה נופחת נשמתה עם ארבעה מנדטים.
אלא שפרץ הביא מהפך, החזיר את העבודה להיות מפלגה אידיאולגיתץ לראשונה לאחר מהפך 77 ניצבת היום העבודה כמפלגה אידיאולוגית סוציאליסטית.
ויש בעשירייה הפותחת שלה אנשים מצוינים שאני מאוד רוצה לראות בראש העשייה הלאומית בקרוב.
באופן אישי, העבודה בראשות פרץ נראית לי התקווה היחידה. אחרת... פשוט אין שום סיבה להישאר כאן.

ד.ט  בתאריך 2/12/2006 6:24:39 PM

ללא נושא

יואב, אם בתחילת דבריך התכוונת לעובדי הרשויות, הרי פרץ לא יכל להשבית את המשק בעטיים לפני שחלפה תקופה מסוימת. אחרת למאבקו - לפחות למטרות המאבק - לא היתה אהדה ציבורית מינימלית שבלעדיה אין לו סיכוי להשיג דבר.

אסי  [אתר]  בתאריך 2/12/2006 9:48:56 PM

ללא נושא

גם אני לעבודה, בפעם הראשונה אחרי רבין, ובגאווה, בפעם הראשונה יש לי אפשרות להצביע בעד הנושאים שנראים בעיני החשובים ביותר לדיון. נושאי הצדק, נושאי החברה, נושאי החברה האזרחית שלנו שמתפוררת מול עינינו. אם נמשיך לאפשר המנעות מדיון בנושאים החשובים ביותר לנו -נושאי הפנים, נשתתף כולנו בהרס החברה הישראלית מיסודותיה.

אפשר למצוא עוד רשימות בארכיון, או לחזור לראש העמוד.