שביתת העם: הצעות לפעולה

  1.         עצרת ענק ב-29.10.11:

א.   אני מציע שהמוטיב המרכזי בפתיחת העצרת יהיה נחרץ אבל בלתי-מתעמת:  הציבור הנאבק מכיר בצד החיובי של פעולות הממשלה, אבל אינו מוכן להסתפק בהן . מטרת המאבק איננה להלחם בממשלה  אלא להראות לה מה חסר עדיין בהחלטות  שאישרה ומה עוד דרוש;   וכן להבטיח לה רוח גבית כדי  לעמוד מול מתנגדי השינויים הנחוצים.   ב.  להזכיר לה שהעם  מוכן להקריב הרבה לשם קידום הצדק החברתי, ושלא יסתפק בשינויים קוסמטיים.  ג.  להבהיר לה שאם השינוים הדרושים יתעכבו,   יפעיל הציבור את עוצמתו, בדרכים בלתי אלימות אבל נחרצות, כדי למנוע את מסמוס הדברים וכדי לשבש מהלכים שלטוניים של אי-צדק.  ד.  יודגש כי המאבק הוא חוצה גבולות פוליטיים ומשותף לכל.

ב.  העצרת ושביתת העם יוקדשו, באופן ספציפי, להפגנה משמעותית של סולידריות עם הציבורים המקופחים ביותר, כגון עובדי קבלן, מובטלים, אמהות חד-הוריות, הישובים הבלתי מוכרים בנגב וכו'.  להלן אדבר על 'עובדי קבלן' כדוגמא בלבד. יוכרז כי  המוטיב המרכזי יהיה בעצרת יוכרז ש"כולנו עובדי קבלן ",         ו- "הקיפוח שלהם הוא הקיפוח שלנו". 

 ג. התכנון והביצוע יעשו במשותף עם ההסתדרות הכללית,  ארגונים כגון 'יד לעובד'  וארגונים כגון the hub שמומחיותם היא ביצירת מעגלי שיחה.  שיתופי פעולה כאלו  הם חלק מרכזי ביצירת כוח. 

ד.   ה. יוכרז על ביצוע הפעולות הבאות ביום השביתה:

1).  3 דקות דומיה בכל הארץ, כולל כבישים, שתוקדש למחשבה על הדפוקים שבתוכנו, למשל עובדי קבלן.  ישלח באינטרנט וישודר ברדיו ובטלביזיה טקסט קצר ומעורר השראה שייכתב על ידי דמות ציבורית  , שיעסוק בתופעה החברתית הקשה.   הציבור יתבקש להקדיש את 3 הדקות לעיון בהם.

2).   מאהלים- ליום- אחד של עובדי קבלן וקבוצות דפוקות דומות   באתרים מרכזיים.  במאהלים אלו יתארחו השובתים,  ישמעו על מציאות החיים הדפוקה  ויחלקו את ההבנות אודות השיטה הפסולה הזו: מה פירוש להיות עובד קבלן, מה המחיר החברתי שאנו משלמים וכו'. יושם דגש על כך שהשיטה הזו פוגעת בכולנו.   לאחר המפגשים יתפצלו האורחים והמארחים לצוותים שיבצעו  תפקידים כגון:

           א)   משמרות-גינוי לפני בתי עסק ומוסדות המעסיקים עובדי קבלן, וחברות המארגנות עובדים כאלו,  בהפגנה שקטה של גינוי, בנוסח "כולנו עובדי קבלן".

         ב)   משמרות מחאה לפני בתיהם של אישי ציבור המקדמים את שיטת ההעסקה הזו.

        ג)    פתיחת חרם צרכנים על מוסדות המעסיקים עובדים כאלו, עם החתמת השובתים על התחייבות כתובה לקיים את החרם  כל עוד החברה לא תשנה את דרכיה.

         ד)    פרסים סמליים ציבוריים ליחיגים ולארגונים מקדמי צדק חברתי.

         ה)      צוותים קבועים.   יינתן  עידוד לצוותי-משימה אלו להתארגן ולפעול על בסיס קבוע בשנה הקרובה.

           ו)     יינתן עידוד לקשר אישי של שובתים עם עובדי הקבלן, כולל מפגשים לאחר השביתה וסיוע אישי להמשך המאבק של ה'דפוקים'.

 ג.  במקביל תהיה הזמנה פומבית למנהלים, אנשי עסקים ופוליטיקאים לדון ביחד בתופעה, במחיריה ובדרכים לצמצומה.  יפתח תהליך משותף וחוצה גבולות פוליטיים של חיפוש דרכים למאבק ברמה של מקבלי ההחלטות.

ד.            עיקר החשיפה התקשורתית תוקדש לאירועי ההזדהות הללו, תכלול לימוד הבעיות ובייחוד תוקיע שמית או מוסדית את מקדמי השיטה הפסולה ותפרגן  למתנגדים לה.

 ה.  בעצרת ובשביתה יוכרז   על הקמת ועדות מעקב שיבחנו , עד לאחר הבחירות הקרובות, את "מדד אי הצדק " ואת "מדד הצדק" של אישים ומוסדות, ויוכרז כי מעתה מדד זה ישמש מדד פומבי לתרומתו או נזקיו של כל איש ציבור, כדלהלן:

             1)  חברי כנסת ושרים המקדמים חקיקה  בלתי צודקת או סקטוריאלית, או מטרפדים התקדמות לקראת צדק חברתי.

           2)   כנ"ל:  אישים ומוסדות בתחומי הכלכלה, הבנקאות, הניהול וכו' המקדמים תופעות חברתיות וכלכליות פסולות.

            3)  כנ"ל אישים ומוסדות הנוהגים בזבוז ראוותני בכספי ציבור (כגון חברת החשמל שהוציאה 35 מיליון ₪ על שי לחג לעובדיה!).

 ועדות המעקב יעקבו במשך השנה הקרובה , בעזרת מדדים מדויקים,  אחר 'הפוגעים בצדק החברתי'  ויוקיעו אותם, ויפרגנו ל'מקדמי הצדק החברתי'.   כלפי הבולטים לרעה   ינקטו פעולות שונות, כגון משמרות גינוי ומחאה לפני בתיהם, קריאה לחרם כלכלי , קריאה להתפטרות עובדים וכו'.

עבודה זו היא לטווח רחוק:  עלינו להתחיל כבר עכשיו  את המאבק על הצדק החברתי בבחירות הבאות.   פוליטיקאים הפועלים כנגד הצדק החברתי יוקעו ברבים, ובפריימרים ובבחירות יערכו מאבקים ציבוריים להכשלתם.  ההיפך יהיה עם מקדמי הצדק החברתי.  עבודת ועדות המעקב  תתבסס על מדדים מדויקים שיקבעו בידי אנשי מקצוע המלווים את המאבק,   כדי לשמור על אובייקטיביות וניטרליות ולמנוע חיסולי חשבונות.

פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *